Zo veel zal ik dit jaar niet meer rijden denk ik... ben te veel verwend al... van de winter denk TKC's er weer onderCplegt schreef:@ PDvD, mijn tr91 achterband zat met ongeveer 5000 vakantie kilometers met bepakking op het canvas.
Daarnaast wel een enorme plakband maar door de extreme slijtage ben ik er niet meer voor gegaan.
Dunlop Trailmax TR91
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Dunlop Trailmax TR91
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Dunlop Trailmax TR91
Er is een nieuwe TKC. De TKC 70. Speciaal voor adventure motoren.
Over profiel gesproken
Over profiel gesproken
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Dunlop Trailmax TR91
STOER!!! Dat gaat 'm worden!
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Dunlop Trailmax TR91
Nog even geduld !! Pas in oktober op de markt
http://www.cambriantyres.co.uk/meet-the ... l-tkc-70/#
http://www.cambriantyres.co.uk/meet-the ... l-tkc-70/#
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Spip70
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
- Woonplaats: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Dunlop Trailmax TR91
Een dag voor mijn vakantie op de 650 achter een TR91 laten leggen. De Anakee 2 die eronder lag kon misschien nog 2000 km mee maar met een vakantie die ong. 3000 km rijden inhield volgeladen leek mij dat geen goed idee (zijn trouwens uiteindelijk 3500 km geworden ).
Volgens mijn dealer was de TR91 de meest verkochte band in Parijs omdat het als ' straat' band op dit moment een van de beste is in de regen.
En ik moet zeggen, het is mij prima bevallen, ook in de regen. Geen enkele misstap (en ik heb hem niet gespaard). Of ik ook voor de TR91 ga op de 1000 weet ik nog niet, heb ik nog even tijd om erover na te denken.
Kleine anekdote over bandenspanning, na 2 weken stilstand nam ik de 1000 mee en binnen 10 m wist ik dat de banden te lage spanning hadden. Hij lag niet strak op de weg (rechtuit). Meten gaf 2.3 voor en 2.5 achter, zit nu op 2.6 voor en 2.9 achter en dat merk je zeker.
Motorgroet
Johan F.
Volgens mijn dealer was de TR91 de meest verkochte band in Parijs omdat het als ' straat' band op dit moment een van de beste is in de regen.
En ik moet zeggen, het is mij prima bevallen, ook in de regen. Geen enkele misstap (en ik heb hem niet gespaard). Of ik ook voor de TR91 ga op de 1000 weet ik nog niet, heb ik nog even tijd om erover na te denken.
Kleine anekdote over bandenspanning, na 2 weken stilstand nam ik de 1000 mee en binnen 10 m wist ik dat de banden te lage spanning hadden. Hij lag niet strak op de weg (rechtuit). Meten gaf 2.3 voor en 2.5 achter, zit nu op 2.6 voor en 2.9 achter en dat merk je zeker.
Motorgroet
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
- Marvinjsn
- DL650 berijder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
- Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
- Woonplaats: Barendrecht
Re: Dunlop Trailmax TR91
Ik heb ze er pas geleden ook weer onder laten leggen, TR91, heerlijke band. Wel spanning op peil houden ja, ik heb 2.5 voor en 2.8 achter.
Ex-V-Strom rijder
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: Dunlop Trailmax TR91
Ik heb ze er een paar weken geleden ook om laten leggen. Prima banden, voelt (en is waarschijnlijk ook zo) alsof je bakken grip hebt. Sturen fijn. Lijken iets zoekeriger bij lage snelheden vergeleken met de TA's. Verder lijken de TR's wat meer comfort te bieden (maar mijn vorige TA's hadden niet zoveel rubber meer en de TR's bovendien meer zacht rubber). In de regen voelt het ook vertrouwd. Ik had wel goede hoop dat mijn Vstrom ook wat meer rechtuitstabiliteit op de snelweg zou hebben vergeleken met de TA's maar dat is geen verschil met daarvoor. Om dat te verbeteren had ik misschien beter de Metzelers kunnen nemen . Mijn fiets blijft wat windgevoelig , beweegt dan nogal vind ik. Overigens rijdt ik wel met topkoffer.
Maar verder positief over de TR91 bandjes tot zo ver.
Maar verder positief over de TR91 bandjes tot zo ver.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Dunlop Trailmax TR91
Hahaha. Idd n prima band die TR91. Zorg wel dat je de spanning goed houdt (2,5-2,8). Bij mij waren de 'happen' (cupping) uit de voorband rond 16-17K. Achterband kon nog even.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Dunlop Trailmax TR91
Morgen komt er na 22.000 km een nieuwe TR91 voorband op ( de achterband is vorig jaar vervangen )Tulipan schreef:He Jan Willem,
Ik heb ze er vanmiddag onder laten leggen.
De pin door het voorwiel moest wat geschuurd worden, zat geen vet op en was dus wat gaan roesten.
Achterwiel zat zo vast dat er een hamer aan te pas moest komen.
Vanaf morgen kan ik wat strakker gaan sturen, dan laat ik wat meer weten over het rijgedrag.
En dit weekend zijn we in de Ardennen, zondagavond weet ik veel meer
289,00 compleet met uit / inbouwen,20 euro tankbon, 30 euro uit / inbouwen
Ik werd helemaal vrolijk toen ik de prijs hoorde: 110 euro en daar zitten geen verdere kosten bij
Wilde zelf de bougies vervangen, maar die heb ik ook maar daargelaten, dat geklungel met de voorste
bougie ga ik niet aan voor deze werplaatsprijzen.
Ook maar meteen de originele dogbones eronder als ie toch bezig is, zie morgen wel de rekening
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Dunlop Trailmax TR91
Ik word gequote vanuit de oudheid geloof ik. Ben inmiddels 4 banden verder. In Sesamstraattaal: 2 andere voorbanden en achterbanden.
22000 km met een TR91 is wel heel veel. De rechter is voor het gasgeven Tulp.
Maar ik geef toe dat het Tenerifse of Tenerifiaanse asfalt/vulkaanresidu er wel erg mooi bijligt. Heerlijk om te rijden
22000 km met een TR91 is wel heel veel. De rechter is voor het gasgeven Tulp.
Maar ik geef toe dat het Tenerifse of Tenerifiaanse asfalt/vulkaanresidu er wel erg mooi bijligt. Heerlijk om te rijden
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Dunlop Trailmax TR91
De band is ook opmerkelijk rond afgesleten, linkerrkant ietsje meer.
Ik, ( of het eiland ) zal wel een voorkeur voor linkerbochten hebben.
O, en de quote was eigenlijk voor de prijs, had verder alles weg kunnen halen
( maar da`s meer werk )
Ik, ( of het eiland ) zal wel een voorkeur voor linkerbochten hebben.
O, en de quote was eigenlijk voor de prijs, had verder alles weg kunnen halen
( maar da`s meer werk )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: Dunlop Trailmax TR91
Ik was gisteren op de Motorbeurs en daar zag ik op de Dunlopstand de opvolger van de TR91, de Trail Smart. Het is een primeur. Zit er hetzelfde uit, dus even een praatje met de mensen van Dunlop gemaakt. Deze band zou alle (uiteraard) goede eigenschappen hebben van de TR91, met een fractie (nog) meer grip op droog en nat. Waarschijnlijk zou niemand dat geeneens merken zo dachten ze. Belangrijkste punt: hij zou wat langer mee moeten gaan. Op mijn vraag hoeveel langer? was het antwoord: Bij benadering ongeveer 15%. De ontwikkeling en verbetering van de banden moest ik zien als een evolutie, dus zo'n 50% langer is niet reëel nog.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Dunlop Trailmax TR91
Opvolger is er: Trailsmart.
http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/i ... smart.html
Deze moet wat langer meegaan.
http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/i ... smart.html
Deze moet wat langer meegaan.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Dunlop Trailmax TR91
Met nog wat aanvullende informatie:
http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/i ... nture.html
Ook de ervaring van enkele onder ons met de TR91, namelijk het cuppen, wordt besproken en moet zijn opgelost met de redesign en andere materialen.
Edit:
goed lezen en verder kijken dan je neus lang is, Erik (zelfde artikel, alleen andere pagina )
http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/i ... nture.html
Ook de ervaring van enkele onder ons met de TR91, namelijk het cuppen, wordt besproken en moet zijn opgelost met de redesign en andere materialen.
Edit:
goed lezen en verder kijken dan je neus lang is, Erik (zelfde artikel, alleen andere pagina )
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Dunlop Trailmax TR91
Ik ben ermee op pad geweest maar ik moet zeggen dat ze net zo aanvoelen als de TR91. Als Dunlop waar maakt wat zij zeggen dan zijn alle minpunten (slijtage en cuppen) een stuk beter geworden.
http://testmotor.nl/2015/test-dunlop-tr ... -motorband
http://testmotor.nl/2015/test-dunlop-tr ... -motorband
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Dunlop Trailmax TR91
Al enig idee wanneer je de TKC-70 gaat testen Marco?? Volgens de eerste berichten schijnt deze erg hard te slijten.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Dunlop Trailmax TR91
TKC70 testen? Uhmmm.... Niet......... Helaas ben ik de enige binnen de redactie met een allroad en de TKC70 staat voor komend jaar niet op het programma. Ik ben nog bezig met een langeduurtest van de pilot road 4 trail en die krengen willen maar niet op..... Ik ben erg benieuwd naar de A40 van Bridgestone en wil deze dit jaar ook nog onder de motor hebben dus moet de TKC70 helaas door een ander getest worden. Ik vrees alleen dat er maar weinig sites/bladen zijn die daar tijd in willen steken met een langeduurtest. Niet omdat het een slechte band zou zijn, integendeel, maar omdat het aantal lezers voor dit soort banden erg beperkt is dan zijn dit soort banden niet echt interessant om te publiceren voor de doorsnee nieuwssites/bladen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 17-03-2015, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Dunlop Trailmax TR91
Omdat de All-road motorenverkoop sterk stijgt, zou je denken dat er meer interesse in zo'n band zou zijn, maar dat valt dan weer tegen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Dunlop Trailmax TR91
Allroads nog geen 25% van de totale verkoop. Toermotoren trekken nog steeds de meeste aandacht. Maar zou de TKC70 nu niet geschikt zijn voor deze doelgroep ?
http://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche/ ... en-in-2014
Oeps, back on topic. Het gaat hier over de TR91
http://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche/ ... en-in-2014
Oeps, back on topic. Het gaat hier over de TR91
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Dunlop Trailmax TR91
Als de staatsuitgaven net zo zakken als hier in Spanje, is er minder geld voor wegenonderhoud.
Dan wordt het van gatindeweg naar gatindeweg rijden, net zaoals hier sommige doorgaande wegen.
Dan wil je vanzelf een groter voorwiel, en dus een allroud
Die 25% gaat omhoog wat ik je brom, en komt de Trailmax vanzelf meer onder de aandacht
( Even een zwengel om weer terug on topic te komen )
Dan wordt het van gatindeweg naar gatindeweg rijden, net zaoals hier sommige doorgaande wegen.
Dan wil je vanzelf een groter voorwiel, en dus een allroud
Die 25% gaat omhoog wat ik je brom, en komt de Trailmax vanzelf meer onder de aandacht
( Even een zwengel om weer terug on topic te komen )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "