Michelin Anakee
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Michelin Anakee
Ik heb BW, A2, TR91, en nu A3 (Anakee 3). Resp. 14k, 21k, 13k, 2k sinds juni 2010. Ik heb dus 50k gereden op mijn Strom zie ik net.
TR91: heel goed, ook off road (of wat daar voor door gaat bij mij). Levensduur minder, cupping op voorband na 11k (geluid, slippertjes, beetje onvoorspelbaar).
Dat is inherent aan het profiel.
Vanwege goede berichten over de A3, en de goede ervaring met de A2 (levensduur), voor de A3 gekozen boven de TR91.
Alleen een beetje gravel, hard zand, en grind mee gedaan. Dat ging niet slechter. Maar ook Luxemburgs asfalt ( ) en Belgische wegen ( ).
Slippertjes met de A3? Geen.Ik heb wel gemerkt dat het wel zin heeft de eerste 100 km wat rustiger te doen. Maar daarna gaat het best.
is de A3 veel beter dan de TR91? Ja en nee. Droge grip is bij allebei top.
Bedenk wel dat de meeste van ons (iedereen die niet pro is zeg maar) niet meer dan 65% doen van wat een band aan kan. Die heeft dus reserve.
Bij regen doet een band 75% van wat ie bij droog doet. Dus in theorie kun je bij nat net zo rijden als je bij droog doet.
Maar, en dat is persoonijk, er zijn wel voordelen.
Het profiel zal geen cupping laten zien. Zeggen ''ze'', en daar ga ik dan van uit.
De levensduur is langer (moet nog blijken, maar dat verwacht ik wel na de eerste berichten en de ervaring met de A2).
De grip op natte wegen, in plassen (ook in bochten), op strepen en zebrapaden, putdeksels, etc. is merkbaar beter. Alsof het droog is.
De Belgische wegen (je zult er maar wonen ) zorgen niet meteen voor een zoekend voorwiel.Langsrichels of dwars worden stabiel en vetrouwingwekkend genomen.
Ook het gedrag op strepen en putten is dusdanig dat je ze met vertrouwen neemt.
DeTR91 is veel communicatiever. Belt je niet op, maar laat welweten wat er onder de band gebeurt. De A3 doet dat een stuk minder, prettig minder.
Je wilt niet alles meekrijgen. Pas als het spannend wordt. En dat doet de A3 wel. De feedback is veel prettiger.
Het comfort van de A3 is daarmee ook beter. Net of je wat aan je vering gedaan hebt.
Al met al tevreden met de switch van TR91 naar A3.
Was de A3 er niet geweest dan had ik de nieuwe Conti's 2 geprobeerd (om die ook te ervaren)of er weer A2's onder gedaan.
Al met al merk je wel dat de banden per generatie beter worden.
En als ik in Belgie zou wonen was het helemaal makkelijk. A3 er op, en de wegen worden beter.
TR91: heel goed, ook off road (of wat daar voor door gaat bij mij). Levensduur minder, cupping op voorband na 11k (geluid, slippertjes, beetje onvoorspelbaar).
Dat is inherent aan het profiel.
Vanwege goede berichten over de A3, en de goede ervaring met de A2 (levensduur), voor de A3 gekozen boven de TR91.
Alleen een beetje gravel, hard zand, en grind mee gedaan. Dat ging niet slechter. Maar ook Luxemburgs asfalt ( ) en Belgische wegen ( ).
Slippertjes met de A3? Geen.Ik heb wel gemerkt dat het wel zin heeft de eerste 100 km wat rustiger te doen. Maar daarna gaat het best.
is de A3 veel beter dan de TR91? Ja en nee. Droge grip is bij allebei top.
Bedenk wel dat de meeste van ons (iedereen die niet pro is zeg maar) niet meer dan 65% doen van wat een band aan kan. Die heeft dus reserve.
Bij regen doet een band 75% van wat ie bij droog doet. Dus in theorie kun je bij nat net zo rijden als je bij droog doet.
Maar, en dat is persoonijk, er zijn wel voordelen.
Het profiel zal geen cupping laten zien. Zeggen ''ze'', en daar ga ik dan van uit.
De levensduur is langer (moet nog blijken, maar dat verwacht ik wel na de eerste berichten en de ervaring met de A2).
De grip op natte wegen, in plassen (ook in bochten), op strepen en zebrapaden, putdeksels, etc. is merkbaar beter. Alsof het droog is.
De Belgische wegen (je zult er maar wonen ) zorgen niet meteen voor een zoekend voorwiel.Langsrichels of dwars worden stabiel en vetrouwingwekkend genomen.
Ook het gedrag op strepen en putten is dusdanig dat je ze met vertrouwen neemt.
DeTR91 is veel communicatiever. Belt je niet op, maar laat welweten wat er onder de band gebeurt. De A3 doet dat een stuk minder, prettig minder.
Je wilt niet alles meekrijgen. Pas als het spannend wordt. En dat doet de A3 wel. De feedback is veel prettiger.
Het comfort van de A3 is daarmee ook beter. Net of je wat aan je vering gedaan hebt.
Al met al tevreden met de switch van TR91 naar A3.
Was de A3 er niet geweest dan had ik de nieuwe Conti's 2 geprobeerd (om die ook te ervaren)of er weer A2's onder gedaan.
Al met al merk je wel dat de banden per generatie beter worden.
En als ik in Belgie zou wonen was het helemaal makkelijk. A3 er op, en de wegen worden beter.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Michelin Anakee
Mooi verwoord JW ,
Dat "slippertjes" verhaal heb ik na 3 sets TR91 nog niet 1 keer meegemaakt, even ter nuance en ook het cupping heeft zich bij mij niet voor gedaan.
Verder een zeer interessante band waarbij natuurlijk wel de levensduur een groot voordeel zal zijn ten opzicht van de TR91. Even afwachten hoe jullie ervaring zal zijn na wat meer km's en dan ga ik ze misschien ook eens proberen.
Gr Franc
Dat "slippertjes" verhaal heb ik na 3 sets TR91 nog niet 1 keer meegemaakt, even ter nuance en ook het cupping heeft zich bij mij niet voor gedaan.
Verder een zeer interessante band waarbij natuurlijk wel de levensduur een groot voordeel zal zijn ten opzicht van de TR91. Even afwachten hoe jullie ervaring zal zijn na wat meer km's en dan ga ik ze misschien ook eens proberen.
Gr Franc
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Michelin Anakee
Bedankt JW, mijn twijfel slaat nu weer over naar de A3 ofschoon ik het profiel niet bij een all-road vind horen.
Edit: 95% van mijn ritten zijn on-road (hekel aan poetsen) en tijdens het rijden zie je toch niets van het profiel. Wat zeur ik nou eigenlijk
Edit: 95% van mijn ritten zijn on-road (hekel aan poetsen) en tijdens het rijden zie je toch niets van het profiel. Wat zeur ik nou eigenlijk
Laatst gewijzigd door Eikie op ma 13-05-2013, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Michelin Anakee
De kans dat de A3 gaat cuppen is volgens mij al kleiner doordat er maar 1 rubbersamenstelling/compound is gebruikt voor de ganse band.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Michelin Anakee
Om het nog moeilijker te maken. Motorrad nr. 11 ligt voor me. Reifentest. Getest op Triumph Explorers.
Allemaal nieuwe banden. Off road staat er niet bij.
-------------------------------------straat---straat na 4000 km---nat---slijten---totaal
1. Metzeler Tourance Next ------128-------126------------------94------94--------442
2. TR91-----------------------------131-------128------------------93------84--------436
3. Conti Trailattack 2-------------128-------126------------------79------90--------423
4. Anakee 3------------------------121--------118-----------------79------97--------415
4. Pirelli Scorpion Trail-----------131--------130-----------------80------74-------415
6. BW 501/502--------------------120--------117-----------------73-------91-------401
De 6 testers zetten 3x de Pirelli op 1, 3x de TR91, 3x de Pirelli op 2, 2x de Conto, 1x de TR91.
En 3x de Anakee als laatste, 2x de BW en 1x de Conti.
Het is in de top 4 een puntje hier en een puntje daar. Ze hebben redelijk tegen de grenzen aan gereden. De Anakee is beter bij motoren met bepakking.
De levensduur zal 1,5x hoger zijn dan een TR91.
De geringe feedback wordt als minpunt genoemd. Daarentegen heeft de Anakee een grote reserve.
Ik vind het juist wel prettig om niet alles mee te krijgen maar gewoon door te rijden en te weten dat het kan. Zonder om elk streepje of richeltje heen te rijden.
Er wordt een paar keer genoemd dat het wellicht op andere motoren anders zal zijn. De Explorer is wat zwaar (280kg) en heeft nogal wat power en geweldige remmen.
Dus flink gas, laat vol op de rem, en dan met een gewicht alsof je je vrouw meeneemt achter op de Strom.
Oftewel lees de test, en maak je eigen afweging. Deze test zal in de volgende of daaropvolgende Motoplus staan.
Allemaal nieuwe banden. Off road staat er niet bij.
-------------------------------------straat---straat na 4000 km---nat---slijten---totaal
1. Metzeler Tourance Next ------128-------126------------------94------94--------442
2. TR91-----------------------------131-------128------------------93------84--------436
3. Conti Trailattack 2-------------128-------126------------------79------90--------423
4. Anakee 3------------------------121--------118-----------------79------97--------415
4. Pirelli Scorpion Trail-----------131--------130-----------------80------74-------415
6. BW 501/502--------------------120--------117-----------------73-------91-------401
De 6 testers zetten 3x de Pirelli op 1, 3x de TR91, 3x de Pirelli op 2, 2x de Conto, 1x de TR91.
En 3x de Anakee als laatste, 2x de BW en 1x de Conti.
Het is in de top 4 een puntje hier en een puntje daar. Ze hebben redelijk tegen de grenzen aan gereden. De Anakee is beter bij motoren met bepakking.
De levensduur zal 1,5x hoger zijn dan een TR91.
De geringe feedback wordt als minpunt genoemd. Daarentegen heeft de Anakee een grote reserve.
Ik vind het juist wel prettig om niet alles mee te krijgen maar gewoon door te rijden en te weten dat het kan. Zonder om elk streepje of richeltje heen te rijden.
Er wordt een paar keer genoemd dat het wellicht op andere motoren anders zal zijn. De Explorer is wat zwaar (280kg) en heeft nogal wat power en geweldige remmen.
Dus flink gas, laat vol op de rem, en dan met een gewicht alsof je je vrouw meeneemt achter op de Strom.
Oftewel lees de test, en maak je eigen afweging. Deze test zal in de volgende of daaropvolgende Motoplus staan.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Michelin Anakee
Mmm, als ik die Anakee 3 score voor nat wegdek zie, heb ik al wat spijt van mijn keuze. Al zullen we zien wat ze waard zijn op een Strom 650. Anders wordt het daarna terug TR91 (heb er nog liggen) of misschien die Tourances.
Bedankt voor de info, alleszins.
Bedankt voor de info, alleszins.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Michelin Anakee
Idem hier, was al overtuigd van de TR's maar dit testje gaat mij toch maar niet naar een andere band doen verlangen.
Ook hier weer even de nuance dat de verschillen in de top wel erg klein zijn en misschien door ons "amateurs" niet eens allemaal zullen worden opgemerkt.
Ook hier wederom, zeer nuttige info waarvoor dank
Gr Franc
Ook hier weer even de nuance dat de verschillen in de top wel erg klein zijn en misschien door ons "amateurs" niet eens allemaal zullen worden opgemerkt.
Ook hier wederom, zeer nuttige info waarvoor dank
Gr Franc
Re: Michelin Anakee
Ik zou eens graag willen weten hoe TrailWings zouden scoren. (slijtage: weinig; grip: idem?)
BTW, dit waren de resultaten in 2011.
BTW, dit waren de resultaten in 2011.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Michelin Anakee
Het is een test gedaan door 6 mensen. Behalve slijtage en rondetijden hebben ze weinig gemeten.
Het is dus redelijk subjectief. Niet 1 van de testrijders heeft dezelfde voorkeur/volgorde als de testuitslag.
Je moet de test lezen en dat er uit halen wat jij belangrijk vindt. Het is persoonlijk.
De verschillen in cijfers zijn niet alles bepalend. De Anakee is nog steeds erg goed in de regen.
En die jongens hebben meer tegen de grens gereden dan de meeste van ons ooit doen.
Ik rij ook niet snel. Maar de Anakee geeft mij meer vertrouwen dan een cupping voorband TR91 waardoor ik sneller rij, en kost me per saldo minder geld (levensduur), wat weer in de tank kan om te rijden.
Komt ook door de goede ervaring met de Anakee 2.
En als we ons allemaal alleen door tests laten leiden hadden we wel een BMW gereden. BMW's winnen elke test waar ze aan meedoen.
Fora- en verjaardagretoriek is altijd zo dat men de eigen aanschaf verdedigt.
Als je goed test, test je blind. Dan weet je niet welke band je test als je je oordeel geeft.
We hebben dat ooit eens met bier gedaan. Na 5 merken smaakten ze allemaal hetzelfde en werd het een hele gezellige avond
Het is dus redelijk subjectief. Niet 1 van de testrijders heeft dezelfde voorkeur/volgorde als de testuitslag.
Je moet de test lezen en dat er uit halen wat jij belangrijk vindt. Het is persoonlijk.
De verschillen in cijfers zijn niet alles bepalend. De Anakee is nog steeds erg goed in de regen.
En die jongens hebben meer tegen de grens gereden dan de meeste van ons ooit doen.
Ik rij ook niet snel. Maar de Anakee geeft mij meer vertrouwen dan een cupping voorband TR91 waardoor ik sneller rij, en kost me per saldo minder geld (levensduur), wat weer in de tank kan om te rijden.
Komt ook door de goede ervaring met de Anakee 2.
En als we ons allemaal alleen door tests laten leiden hadden we wel een BMW gereden. BMW's winnen elke test waar ze aan meedoen.
Fora- en verjaardagretoriek is altijd zo dat men de eigen aanschaf verdedigt.
Als je goed test, test je blind. Dan weet je niet welke band je test als je je oordeel geeft.
We hebben dat ooit eens met bier gedaan. Na 5 merken smaakten ze allemaal hetzelfde en werd het een hele gezellige avond
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Fogel
- DL650 berijder
- Berichten: 324
- Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Re: Michelin Anakee
Leville, kleine correctie: er zijn twee compounds in de A3 band. Het midden is harder, de buitenrand zachter.Leville schreef:De kans dat de A3 gaat cuppen is volgens mij al kleiner doordat er maar 1 rubbersamenstelling/compound is gebruikt voor de ganse band.
Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Re: Michelin Anakee
Dag Niels,
De A2 was dual-compound, dacht ik ergens gelezen te hebben. Visordown zegt dat de A3 single-compound is.
Mogelijk is dat een misser. Andere bronnen (1, 2) zijn er niet eenduidig over.
Van waar haal jij je info? Misschien krijgen we dan wel duidelijkheid.
EDIT: Michelin zelf zwijgt in het lanceringsbericht over het aantal compounds. Meestal worden "belangrijke" kenmerken "vergeten" als de concurrenten een hoger nummertje kunnen voorleggen. Het zou dus toch een single-compound band kunnen zijn.
De A2 was dual-compound, dacht ik ergens gelezen te hebben. Visordown zegt dat de A3 single-compound is.
Mogelijk is dat een misser. Andere bronnen (1, 2) zijn er niet eenduidig over.
Van waar haal jij je info? Misschien krijgen we dan wel duidelijkheid.
EDIT: Michelin zelf zwijgt in het lanceringsbericht over het aantal compounds. Meestal worden "belangrijke" kenmerken "vergeten" als de concurrenten een hoger nummertje kunnen voorleggen. Het zou dus toch een single-compound band kunnen zijn.
Re: Michelin Anakee
Nog een promo-filmpje van Michelin. Weer geen woord over dual of triple of continuous compound blabla.
Soit, het maakt niet uit. Wat ze doen is wat telt.
Ik hoop vooral dat het kwispelen beperkt blijft.
Soit, het maakt niet uit. Wat ze doen is wat telt.
Ik hoop vooral dat het kwispelen beperkt blijft.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3025
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Michelin Anakee
En na 10 bier gaf ik sommige klanten gewoon alcoholvrij zelfs dat merkten ze nietRedStrom schreef:Na 5 merken smaakten ze allemaal hetzelfde en werd het een hele gezellige avond
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Michelin Anakee
dat vind ik dan wel weer een hele stoere band!!!Leville schreef:BTW, er is blijkbaar ook een Anakee Wild
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5139
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Michelin Anakee
Zal eens navragen of die hier ook leverbaar is/wordt. Lijkt me wel iets als opvolger voor m'n Heidenau K60 in de winter, want die zijn versleten.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Michelin Anakee
Vandaag de eerste kms in de regen, door de file.
De A3 voelt wat mij betreft meer zoekerig aan dan de TR91. Misschien ligt het aan het profiel.
Ook op natte wegmarkeringen heb ik enkele keren het gevoel gekregen dat de band grip aan het verliezen was.
Bij terugschakelen is het wat opletten en zachter omgaan met de koppeling.
Het minder feedback geven begin ik als licht storend te ervaren. Mijn vering is al goed. Geen nood aan een band die te veel wegfiltert. En nu heb ik een band die zegt: er is niets aan de hand, er is niets aan de hand, PAS OP. Het geleidelijke is dus wat weg. Terwijl ik liever weet wat er zich onder de wielen afspeelt, zodat ik kan anticiperen.
De A3 voelt wat mij betreft meer zoekerig aan dan de TR91. Misschien ligt het aan het profiel.
Ook op natte wegmarkeringen heb ik enkele keren het gevoel gekregen dat de band grip aan het verliezen was.
Bij terugschakelen is het wat opletten en zachter omgaan met de koppeling.
Het minder feedback geven begin ik als licht storend te ervaren. Mijn vering is al goed. Geen nood aan een band die te veel wegfiltert. En nu heb ik een band die zegt: er is niets aan de hand, er is niets aan de hand, PAS OP. Het geleidelijke is dus wat weg. Terwijl ik liever weet wat er zich onder de wielen afspeelt, zodat ik kan anticiperen.
Re: Michelin Anakee
Leuke site ook...Leville schreef:BTW, er is blijkbaar ook een Anakee Wild
Bij de volgende fotoThe Michelin Anakee III tire comes in a range of sizes for many dual sport motorcycles including this Yamaha Super Tenere.
- Fogel
- DL650 berijder
- Berichten: 324
- Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Re: Michelin Anakee
Leville,Leville schreef:Vandaag de eerste kms in de regen, door de file.
De A3 voelt wat mij betreft meer zoekerig aan dan de TR91. Misschien ligt het aan het profiel.
Ook op natte wegmarkeringen heb ik enkele keren het gevoel gekregen dat de band grip aan het verliezen was.
Bij terugschakelen is het wat opletten en zachter omgaan met de koppeling.
Het minder feedback geven begin ik als licht storend te ervaren. Mijn vering is al goed. Geen nood aan een band die te veel wegfiltert. En nu heb ik een band die zegt: er is niets aan de hand, er is niets aan de hand, PAS OP. Het geleidelijke is dus wat weg. Terwijl ik liever weet wat er zich onder de wielen afspeelt, zodat ik kan anticiperen.
Hoe verschillend kunnen rijders dezelfde band ervaren?
Hoeveel kilometer stond er op de band toen je de regen inreed? Ik heb ook wel eens banden proberen in te rijden in de regen, dat doe ik echt nooit meer, ze worden niet warm, zijn ronduit glad en de siliconenlaag gaat maar niet weg.
Zoekerig, profiel? welk profiel?: altijd klote rijden op de opstaande randje tussen de auto's door. Met belijning, troep en teerstrepen.
Wegmarkeringen zijn ALTIJD en no-go area, helemaal in de regen! jongejonge wat gevaarlijk! moet je echt niet doen hoor, je ligt zo, kan geen enkele band tegen.
Terugschakelen doe je best met tussengas.
Ben benieuwd hoe je de band ervaart op de langere duur. Ik miste in het begin ook wat gevoel maar dat werd snel beter.
Wellicht kun je beter de band eens goed opwarmen op mooie bochtige wegen een stuk of 100 kilometers rijden en dan wil ik nog wel eens horen hoe de band het doet.
Dat van die twee compounds dacht ik ergens gelezen te hebben, weet niet meer waar.
Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Re: Michelin Anakee
De Anakee 3 is toch ook tubeless te verkrijgen of niet ? Op elke website dat ik al keek, stond hij TL of TT/TL...
- Fogel
- DL650 berijder
- Berichten: 324
- Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Re: Michelin Anakee
yep, tubeless is het standaard type.
Groet,
Niels
Groet,
Niels
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 15-05-2013, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Re: Michelin Anakee
Hoi Niels,
Jij komt van iets Bridgestone. Ik kom van TR91.
De A3 heeft er een goeie 500 km op staan. Van alles wat. Veel meer inrijden lijkt me niet nodig.
Ik weet dat file filteren allerminst het beste asfalt oplevert. En dat wegmarkeringen tricky zijn. Maar zulke dingen maken bij mij het verschil. Want in de file is er zo veel om op te letten, dat soms een beetje vergevingsgezindheid nodig is. En dan wil ik een band die ik kan vertrouwen.
Bij de TR91 had ik dat gevoel (Link 1, Link 2)
De A3 heeft me tijdens de eerste regenkms niet hetzelfde gevoel kunnen geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een slechte band is. Alleen dat ik niet weet of ik er zo'n fan van ga zijn. Ben benieuwd wat de volgende kms brengen.
Groet,
Leville
Jij komt van iets Bridgestone. Ik kom van TR91.
De A3 heeft er een goeie 500 km op staan. Van alles wat. Veel meer inrijden lijkt me niet nodig.
Ik weet dat file filteren allerminst het beste asfalt oplevert. En dat wegmarkeringen tricky zijn. Maar zulke dingen maken bij mij het verschil. Want in de file is er zo veel om op te letten, dat soms een beetje vergevingsgezindheid nodig is. En dan wil ik een band die ik kan vertrouwen.
Bij de TR91 had ik dat gevoel (Link 1, Link 2)
De A3 heeft me tijdens de eerste regenkms niet hetzelfde gevoel kunnen geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een slechte band is. Alleen dat ik niet weet of ik er zo'n fan van ga zijn. Ben benieuwd wat de volgende kms brengen.
Groet,
Leville
Laatst gewijzigd door Leville op wo 15-05-2013, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Michelin Anakee
Heb je ze verkeerd om gemonteerd misschien?Leville schreef:Vandaag de eerste kms in de regen, door de file.
De A3 voelt wat mij betreft meer zoekerig aan dan de TR91. Misschien ligt het aan het profiel.
Ook op natte wegmarkeringen heb ik enkele keren het gevoel gekregen dat de band grip aan het verliezen was.
Bij terugschakelen is het wat opletten en zachter omgaan met de koppeling.
Het minder feedback geven begin ik als licht storend te ervaren. Mijn vering is al goed. Geen nood aan een band die te veel wegfiltert. En nu heb ik een band die zegt: er is niets aan de hand, er is niets aan de hand, PAS OP. Het geleidelijke is dus wat weg. Terwijl ik liever weet wat er zich onder de wielen afspeelt, zodat ik kan anticiperen.
Alles wat ik niet heb ervaren, ervaar jij wel.
We gebruiken 65% van wat een band kan en zijn allemaal experts. Die band (alle banden) kan veel meer dan wij kunnen. Feedback wil je, zeker als je tegen de limiet rijdt.
Maar ik denk niet dat ik dat al gedaan heb. Ik ben geen Rossi of Marquez.
Ik heb vorige week met opzet over slechte stukken, putten en strepen gereden. Ook toen het behoorlijk nat was.
En het reed net alsof het droog was. Misschien zijn mijn banden meer ingereden (3k km inmiddels). Hij wordt alleen maar beter.
Geef ze nog een kans.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Michelin Anakee
Bij droog weer gebruiken we misschien 65% van wat een band kan. Bij nat weer zal het bij sommige banden richting 100% gaan. Of erover. En dan weet je het wel. (Bij droog met TrailWings over de 100% was ook niet zo'n pretje )
Ik zal de A3 sowieso nog een kans moeten geven: hij ligt er op.
Tenzij ik mijn verliefd wordend hart volg, maar dat is een ander verhaal.
Ik zal de A3 sowieso nog een kans moeten geven: hij ligt er op.
Tenzij ik mijn verliefd wordend hart volg, maar dat is een ander verhaal.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Michelin Anakee
De theorie zegt dat de band 75% doet van wat ie bij nat kan. Dus dan blijf je met 65% er nog binnen.
En meestal doen we toch voorzichtiger. Dus aan de band zal het niet gauw liggen.
Ben benieuwd naar je ervaring over een x aantal km.
En meestal doen we toch voorzichtiger. Dus aan de band zal het niet gauw liggen.
Ben benieuwd naar je ervaring over een x aantal km.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Michelin Anakee
Ik laat mij niet meer van de wijs brengen. Op mijn vorige fiets had ik de A2 liggen en bevielen mij goed.
Donderdag avond even naar Bleiswijk voor een setje A3.
Wordt vervolgd
Donderdag avond even naar Bleiswijk voor een setje A3.
Wordt vervolgd
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Michelin Anakee
Hoeveel km met de A2?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Michelin Anakee
Geen idee, zelf heb ik er 11000 mee gereden en ingeruild.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Michelin Anakee
Okee, keuze gemaakt. Het zullen de anekee3 worden. Maakt het in principe veel uit of je banden pakt met een snelheidsindex h of v ?
Het verschil op de achterband is 15€, zijn de banden met een v codering dan sterker, ook al rijdt je niet alle dagen 220 lol
Het verschil op de achterband is 15€, zijn de banden met een v codering dan sterker, ook al rijdt je niet alle dagen 220 lol
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Michelin Anakee
Ik zou altijd een band nemen die minimaal je maximale snelheid garandeert. Wettelijk gezien mag je niet sneller rijden met een gemonteerde band dan de bijbehorende snelheidsindicatie. Hogere gemonteerde indicatie is nooit een probleem. Bij auto's met winterbanden die een lagere indicatie hebben dan de maximale snelheid van het voertuig moeten een sticker op de voorruit hebben. Of dat in Nederland ook zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen, in Oostenrijk in ieder geval wel. Hoe dan ook mag je er nooit sneller mee rijden dan de indicatie aangeeft. Zal qua veiligheid wel loslopen, er zit meestal een enorme veiligheidsmarge in. Maar wetgeving bepaalt hier wat je mag en niet mag.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Michelin Anakee
Die veiligheidsmarge zal wel afnemen naarmate de band ouder wordt, bij zware belading, of bij extra warm weer. Maar ja, da's bij een snelheid boven de snelheidsindex. Is H al niet 180 km/u?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Michelin Anakee
Codering Max. Snelheid km/u
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR >240
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR >240
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Michelin Anakee
Iemand een idee of de snelheidsindex van een band wat uitmaakt bij lage(re) snelheid?
@RedStrom: welke snelheidsindex hebben jouw A3's eigenlijk? Mijn bandenboer had enkel V.
@RedStrom: welke snelheidsindex hebben jouw A3's eigenlijk? Mijn bandenboer had enkel V.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Michelin Anakee
Ik zou ook niet met 210 op een V-Strom willen zitten, heb dat wel op ander motoren gedaan.
De snelheidsindicatie bij lagere snelheid is op geen enkele wijze van invloed. Het is een maximaal veiligheidsnorm. Dus lagere snelheid rijden kan altijd zonder enig merkbaar verschil.
De snelheidsindicatie bij lagere snelheid is op geen enkele wijze van invloed. Het is een maximaal veiligheidsnorm. Dus lagere snelheid rijden kan altijd zonder enig merkbaar verschil.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Michelin Anakee
Mijn bandenboer sprak de voorkeur uit aan de lagere indicatie. Niet zo zeer dat ze goedkoper waren maar voor een 650 geeft deze meer comfort.
Voor een 1000 adviseert hij de hogere indicatie. Deze is wel iets stugger door een zwaarder karkas.
Ze liggen er inmiddels onder en in de stromende regen naar huis gereden. Iets te vroeg voor een verslag maar wel even (rechtdoor) over een wit stuk zebrapad gas gegeven. Wiel sloeg niet door terwijl het met mijn vorige TW zonder problemen een wielspin gaf.
Iemand interesse in een setje Trail Wings met nog ruim 5 mm profiel ?
Voor een 1000 adviseert hij de hogere indicatie. Deze is wel iets stugger door een zwaarder karkas.
Ze liggen er inmiddels onder en in de stromende regen naar huis gereden. Iets te vroeg voor een verslag maar wel even (rechtdoor) over een wit stuk zebrapad gas gegeven. Wiel sloeg niet door terwijl het met mijn vorige TW zonder problemen een wielspin gaf.
Iemand interesse in een setje Trail Wings met nog ruim 5 mm profiel ?
Laatst gewijzigd door Eikie op do 16-05-2013, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Michelin Anakee
en hoeveel km heeft jouw bandenboer op een strom gereden... lekker lullen is ook een vak
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Michelin Anakee
Bandenboer is Ed (Edje) van Weel en heeft idd niet op een Vstrom gereden.
Volgens mij is hij in 2011 nog 3e geworden in de SuperCup 1000.
Bandjes heeft hij genoeg versleten dus hij zal vast wel weten waar het over gaat
Volgens mij is hij in 2011 nog 3e geworden in de SuperCup 1000.
Bandjes heeft hij genoeg versleten dus hij zal vast wel weten waar het over gaat
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Michelin Anakee
Deze (soortgelijke) balanceerset heb ik thuis ook wel en de lepeltjes enz. ook. (deed het vroeger gewoon in de bankschroef )Doe het zelf wel als het aan de orde is. Is toch alleen maar statisch en niet dynamisch uitbalanceren. Is ook weinig zinvol bij smalle banden om dynamisch te balanceren.Eikie schreef:
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Michelin Anakee
Daar zeg je wat Trail wings, niet echt een fijne band.Eikie schreef:Wiel sloeg niet door terwijl het met mijn vorige TW zonder problemen een wielspin gaf.
Iemand interesse in een setje Trail Wings met nog ruim 5 mm profiel
Wordt nieuw op de Strom geleverd en is volgens mij niet eens in Nederland te krijgen.
Wel een slijtvaste band.
Toch succes met de verkoop.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Michelin Anakee
Wat moest je nu all in aftikken bij Ed?Eikie schreef:Mijn bandenboer sprak de voorkeur uit aan de lagere indicatie. Niet zo zeer dat ze goedkoper waren maar voor een 650 geeft deze meer comfort.
Voor een 1000 adviseert hij de hogere indicatie. Deze is wel iets stugger door een zwaarder karkas.
Ze liggen er inmiddels onder en in de stromende regen naar huis gereden. Iets te vroeg voor een verslag maar wel even (rechtdoor) over een wit stuk zebrapad gas gegeven. Wiel sloeg niet door terwijl het met mijn vorige TW zonder problemen een wielspin gaf.
Iemand interesse in een setje Trail Wings met nog ruim 5 mm profiel ?
zit nl. te bedenken of ik ze los bestel en dan de velgen los breng bij een motorboer.
De A3 als set gezien met gratis verzenden voor een mooie prijs van 200 euro
https://www.mopedreifen.de/V2/nl/splash ... lash2.html
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 17-05-2013, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
V-Strom Bj.2010
- Jaringb
- DL650 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
- Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
- Woonplaats: marum
Re: Michelin Anakee
ik wil morgen ook even kijken voor banden nu denk ik aan annekee 3 wat kosten die ongeveer?
ik kan ze er zelf niet onder zetten dus incl montage
ik kan ze er zelf niet onder zetten dus incl montage
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom...
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Michelin Anakee
Ongeveer tussen de 300 en 350 euro...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Michelin Anakee
Dus kom je inclusief montage toch ook op 300 uit?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Michelin Anakee
Voor montage incl balanceren betaal ik € 15,- per band en de banden bestel ik via internet.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Michelin Anakee
zie mijn vorige reactie, een setje A2 188 euro, en een setje A3 200 euro
https://www.mopedreifen.de/V2/nl/splash ... lash2.html
grtzzz
https://www.mopedreifen.de/V2/nl/splash ... lash2.html
grtzzz
V-Strom Bj.2010
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Michelin Anakee
Op bandenmarkt : voorband € 105,-Jaringb schreef:ik wil morgen ook even kijken voor banden nu denk ik aan annekee 3 wat kosten die ongeveer?
achterband € 110
bandenboer zoeken voor montage +/- 30,-
Dus voor € 245,- moet het wel kunnen.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Michelin Anakee
Inclusief verzending 215,10 euro totaal voor beide banden!
Ik heb er zelf zowel privé als voor de zaak autobanden gekocht. Perfecte service en binnen 2 weken in huis, met track & trace. Deze komen uit Hannover.
Achterband 110,10 euro
Voorband 105 euro
Ik heb er zelf zowel privé als voor de zaak autobanden gekocht. Perfecte service en binnen 2 weken in huis, met track & trace. Deze komen uit Hannover.
Achterband 110,10 euro
Voorband 105 euro
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.