nare geurtjes; een mogelijke oplossing

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

nare geurtjes; een mogelijke oplossing

Bericht door Cplegt »

Ik zal vast wel niet de eenige zijn die er last van heeft stinkende motorkleding. Soms kom je thuis na een dag rijden en val je bijna achterover van de geur die uit je motorkleding opstijgt wanneer je t spul uittrekt. Vaak na een heerlijke regenbui of een warme dag.
Natuurlijk is het, het beste om de kleding te wassen, maar wanneer je deze de volgende dag nodig hebt vaak niet mogelijk een eenigzins omslachtig.
Nu las ik laatst in een motorblad iets over Casque 9 en dat zou moeten werken. Een dag later even bij mn favoriete motorzaak binnen gestapt, en jawel daar te koop. Eenigzins seceptisch €9.eneenbeetje ingeleverd en huiswaarts vertrokken met een bus Casque 9.

Thuisgekomen, een klein teststukje ingespoten, geen rare vlekken te zien, en fris geurtje te ruiken de rest ook maar ingespoten. Het resultaat, geen nare luchtjes meer :duim: .
Voor mij is het een goede oplossing, en misschien hebben er meer mensen iets aan :)

Ps. nee ik ben niet in het bezit van aandelen van vulcavite.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: nare geurtjes; een mogelijke oplossing

Bericht door Iron Horse »

Tja, ik heb altijd zo m'n bedenkingen bij dit soort zaken. Ik heb even gezocht en dan kom je op hun website de volgende tekst tegen:
CASQUE 9 verdrijft in enkele seconden en na slechts licht inspuiten transpiratievocht in helmen,
handschoenen, laarzen en kleding. De helm en kledingstukken zijn dan droog en aangenaam om te
dragen. Het heeft een langdurige hygiënische werking dankzij een krachtig desinfecterend bestanddeel. Zweetresten worden verwijderd en kwalijke geuren worden radicaal verdreven.
Hartstikke mooie reclametekst. Maar hoe verwijdert een stofje uit een spuitbus nu transpiratievocht of zweetresten. Het vocht kun je versneld laten verdampen. Maar de luchtjes worden alleen maar gemaskeerd. De kwalijke veroorzakers ervan zijn nog steeds aanwezig. Hetzelfde geldt voor vlekverwijderaars. Ze doen voorkomen of de vlek verwijderd is en dat lijkt ook zo, maar meestal gaat het om een middel dat de zichtbare kleurstof eruit haalt, dat wil zeggen omzet oftewel bleekt. De veroorzaker van de vlek is er nog steeds, maar je ziet het alleen niet meer.

Dus eigenlijk is het een kwestie van wat niet weet wat niet deert. Maar geef mij dan toch maar die wasbeurt (als dat kan), dan weet je zeker dat die veroorzakers er ook werkelijk uit zijn.

Wat wel echt schijnt te werken is het behandelen met zilver-ionen. Daardoor zou de chemische reactie gestopt worden waardoor de kwalijke luchten veroorzaakt worden. Sommige sportkleding is ook voorzien van vezels die zilver-ionen bevatten om transpiratiegeur tegen te gaan. Transpiratiegeur wordt veroorzaakt door een bacterie, puur zweet stinkt niet. Daarom was ik het liever dan te verdoezelen. Maar soms moet je wel als er geen gelegenheid voor de was is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: nare geurtjes; een mogelijke oplossing

Bericht door Cplegt »

@ Iron Horse, je hebt gelijk. Het liefste stop ik mn kleding ook in de was, maar als woonwerkverkeer rijder met 1 volledig pak gaat dat af en toe en beetje lastig. En om nou elke week je pak in de was te stoppen gaat ook een beetje ver.
Mijn voorlopige bevindingen met dit product zijn positief, ik heb het halverwege vorige week 1 keer gebruikt, de geur van het product zelf ruik ik nu niet meer, maar de kleding stinkt ook niet.
Er staan trouwens geen ingrediënten op verveld, dus ik kan niet zien of er iets inzit met zilverionen. Daargelaten, als het er wel in zou zitten zou ik dat juist vermelden als producent zijnde aangezien dat een vrij positief iets is..
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: nare geurtjes; een mogelijke oplossing

Bericht door Iron Horse »

Alles wat je zelfvertouwen verbetert is toch goed. En als je dan wat langer kunt rondrijden met de kleding zonder je er ongemakkelijk in te voelen vanwege een geurtje is dan meegenomen. Sowieso is motorkleding niet even zo gemakkelijk te wassen als een jeans of een T-shirt, dus je moet soms wel andere maatregelen treffen. Ik zie het ook niet als negatief en zeker als een goed hulpmiddel. Als het uiteindelijk het resultaat geeft wat je ervan verwacht is het toch goed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: nare geurtjes; een mogelijke oplossing

Bericht door Tulipan »

Cplegt schreef: Er staan trouwens geen ingrediënten op verveld, dus ik kan niet zien of er iets inzit met zilverionen. Daargelaten, als het er wel in zou zitten zou ik dat juist vermelden als producent zijnde aangezien dat een vrij positief iets is..
Ik zou met dat ( nano ) zilverionengebeuren toch eens achter de oren krabbellen, als iets te mooi klinkt om waar te zijn,
zit er naar alle waarschijnlijkheid ook een addertje onder het gras 8)

http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/ni ... nanozilver
http://www.outsideonline.com/blog/outdo ... ining.html
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 105311.htm

Doe er mee wat je goed dunkt :bye:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Varatro
DL1000 berijder
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
Woonplaats: Twenteland

Re: nare geurtjes; een mogelijke oplossing

Bericht door Varatro »

Ooit eens gezien op Duitse TV en werkt!
http://www1.wdr.de/fernsehen/ratgeber/haushaltscheck/" onclick="window.open(this.href);return false;

Muffe handschoenen in een plastic zakje nacht in de vriezer leggen handen inwrijven met talkpoeder (of wat in handschoenen schudden).
Werkt perfect en kost bijna niks!
Plaats reactie