Advies aanschaf Topkoffer

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

Hi Leden,

Ik ben opzoek naar een top-koffer voor de DL 1000 (A) uit 2019. Voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruik.
Op het moment staat de voorkeur op de outback alu zwart van Givi. Op rad eu kwam de volgende configuratie tegen;

"SUZUKI DL 1000 V-Strom (17 > 19) met topkofferhouder SR3112 en eventueel extra plaat" samen voor rond de 525-, op rad.eu.
Wat bedoelen ze nou met extra plaat? En kan ik de koffer er met de bovenstaande configuratie er ook af halen of moet dat extra plaat bij komen voor de functionaliteit?

Volgens mij kan ik het wel goedkoper vinden op nr1motor of motorcenter (enige ervaring of tips met de webwinkes?)
Ik heb e.e.a. lopen lezen op de forum maar ik kwam er niet echt uit.

Andere tip en topcase dat ik voorbij heb zien komen is de TRAX ADV top case van SW-motech. Echter komt deze zonder slot. Is dat makkelijk om zelf te monteren? Kwa looks vind ik de GIVI mooier, maar mocht het +- 150 schelen zou ik wel willen kijken naar deze variant uiteraard.
Binnenkort is de motorbeurs en zal ook wachten met bestellen tot die tijd. Wellicht kan je daar ook koffers kopen? :-)}

Enige directe links (als het mag op de forum) of 2de hands ben ik ook geïnteresseerd. bedankt voor het lezen en eventueel tips die er wordt gegeven!
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

PS toevoeging- wat ik ook raar vind is dat bv de bevestiging plaat voor Givi Maxload 6 KG staat. terwijl de koffer 10KG max load mag hebben.
Moet ik hiermee rekening houden? voorheen pleurde ik gewoon een volle tas of boodschappen (soms wel paar flessen cola inc eea) zonder er teveel bij na te denken met mijn oude Triumph.
Gebruikersavatar
Davidhund
DL650 berijder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650XTA 2018
Woonplaats: Doorwerth
Contacteer:

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Davidhund »

Ik heb de Givi TRK 52 en ben daar erg tevreden over.
Het is een enorme topkoffer (met ruimte voor wel 2 systeemhelmen) maar ik vind 'm niet super-lomp overkomen.

Het monokey systeem is fijn en de koffer is goed af te sluiten.

Ik heb er de Aluminium 'grondplaat' bij die, dacht ik, "Max 10KG" belasting mag hebben.

Het bevestigen- en eraf-halen van de topkoffer kan niet eenvoudiger: deze schuift vooraan in 2 'pinnen' en klikt achteraan op een soort vergrendeling.
De (enkele) sleutel is niet te verwijderen uit de koffer als deze niet vergrendeld is.

Wat betreft die belasting: ik kan me niet voorstellen dat >10KG echt een probleem zal worden (het rek heeft, in mijn geval, ook nog een soort zij-beugel-versteviging) en ik heb er ook nooit echt rekening mee gehouden :wink:
“Progress, not perfection…”
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

Davidhund schreef: vr 14-02-2020, 16:04 Wat betreft die belasting: ik kan me niet voorstellen dat >10KG echt een probleem zal worden (het rek heeft, in mijn geval, ook nog een soort zij-beugel-versteviging) en ik heb er ook nooit echt rekening mee gehouden :wink:
Weet je of het om de SRA3112 gaat ? foto's lijkt het wel hetzelfde. Overigens kom ik het goedkoopst uit (inc rugsteun voor de vrouw) op 526 via rad.eu.
Denk dat ik toch wel voor de 42L ga. Als de motorbeurs niks te vinden valt bestel ik het deze.

Jij hebt dus alleen de plaat erbij besteld inc koffer? Er hoeft geen adapter nog tussen oid? Ik geloof dat mono-key iets van Givi is van wat ik heb gelezen op de forum.
Gebruikersavatar
Davidhund
DL650 berijder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650XTA 2018
Woonplaats: Doorwerth
Contacteer:

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Davidhund »

Het is (99%) de SRA3112 plaat inderdaad.

Ik heb, 2 jaar geleden, de hele kofferset (top- en zijkoffers, inc plaat en rugsteun) bij de aanschaf van de motor gekocht en direct laten monteren.
Volgens mij was daar, naast deze alu plaat, geen extra adapter nodig, maar dat weet ik niet meer precies.
“Progress, not perfection…”
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Motormuus »

Die sleutel kan er idd alleen uit als de koffer op slot is. Heb 100den kilometer gereden met de sleutel in de koffer tijden evenementen. Als evr.
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

Mag van mij een slot op (geen idee hoe ik dat zelf kan overigens)
bedankt voor de snelle reacties! wordt gewaardeerd!
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

Hebco en Becker (xceed jet black 45l) geworden. Soortgelijke kosten en kreeg 50-, korting vandaag bij de beurs :d



Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Stroompje »

:duim: past genoeg in .....45ltr. :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

jazeker! het zag er niet zo groot uit op de beurs in vergelijking met de 34l wat ik had op de triumph... hopelijk pakt het niet teveel wind :P
ik ben aardig groot dus wellicht helpt dat al een beetje hahaha
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

Beetje laat maar het is binnen! Nu nog moment vinden om het te monteren.

Ik heb nu gelijk een vraag, ik heb de rugsteun erbij genomen.... Moet ik nou boren in een splinternieuwe topkoffer!? AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Calimero »

Wanneer je je rugsteun er volgend jaar opzet hoef je niet nu in je spiksplinternieuwe koffer te boren :o)

Even serieus; ik ga ervan uit dat er een handleiding bij zit waarin staat hoe je de rugsteun moet monteren en dat wanneer je moet boren er ook afdichtingsrubbers bij zitten om je koffer waterdicht te houden.
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

Ja het was laat en ik keek half, er zit wat instructies ook een a4 dat je tegen je koffer aan houdt waar je vervolgens in moet boren

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Drewman »

Zit erop samen met de valbeugels!
Ik moet toegeven niet alleen gedaan, topkoffer met mijn zwager en valbeugel met een maat thuis :d

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gebruikersavatar
H3B
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21-01-2019, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom 1000 XTA L8 Yellow 2018
Woonplaats: Beek en Donk

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door H3B »

Ziet er beide goed en strak uit. Maakt de motor meer af dan zonder, maar dat is mijn persoonlijke mening. Nu nog LED mistlampjes aan de voorzijde om het compleet te maken. :)
VstromRene
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29-01-2018, 21:42

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door VstromRene »

Ik heb op mijn Vstrom 650 van 2019 de zijkoffers van GIVI TRK33. Deze koffers zouden ook als topkoffer gebruikt kunnen worden.
Mij is niet geheel duidelijk welke aanpassingen ik hiervoor moet doen. Als ik zoek op SR3112 lees ik steeds dat er meerdere onderdelen nodig zijn. Iemand met ervaring?
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Advies aanschaf Topkoffer

Bericht door Calimero »

Wil je de TRK koffers als topkoffer gebruiken dan dien je een aparte Givi bevestigingsplaat voor je koffer te bestellen.

Ik heb drie verschillende afmetingen van de TRK koffers die allemaal als topkoffer kunnen dienen. De juiste bevestigingsplaat is afhankelijk van je type motor en bouwjaar.

Bij Rad.eu kan je eenvoudig uitvinden wat je hiervoor nodig hebt.

https://www.rad.eu/nl/c/p/30986-givi-tr ... -liter.htm
Groeten,
Adri
Plaats reactie