Aankoop tips

Plaats reactie
Rallyeries
Berichten: 12
Lid geworden op: do 20-12-2012, 10:30
Mijn motor is een: Yamaha XT660X & 650 V-Strom

Aankoop tips

Bericht door Rallyeries »

Hallo,


ben helemaal nieuw in de wereld van de v-strom, maar ben driftig opzoek naar een net exemplaar. Nu ga ik binnenkort kijken bij een 650 en was benieuwd of er bepaalde punten zijn waar ik extra op moet letten. Dingen zoals banden/ketting/tandwielen zijn bekend maar neem aan dat hier de ervarings deskundige zitten die de zwakke punten kennen.

Alvast bedankt,

Richard
Leville

Re: Aankoop tips

Bericht door Leville »

Hey Richard,

Welkom. Er is op het forum al veel info beschikbaar in verband met de aankoop van een tweedehands. Gebruik misschien de zoekfunctie even.

Veel succes met je zoektocht!

Leville
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Aankoop tips

Bericht door Bozobin † »

Er wordt net een zwarte 650 aangeboden voor een wel heeeeel schappelijke prijs in het te koop forum. Klik.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Aankoop tips

Bericht door Silverstorm »

Tenminste als abs geen vereiste is voor Richard.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Flipsen

Re: Aankoop tips

Bericht door Flipsen »

V-stroms, en dan vooral de DL650, staan bekend als betrouwbaar. Er ligt een dijk van een motorblok in waar maar heel weinig problemen mee zijn (zeg gerust: nooit).
Een zwak punt van V-stroms is de lak (maar dat geldt voor Suzuki in het algemeen. Kijk eens hier http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=2197. Daar is heel veel over roest te lezen. Een notoir probleem bij de eerste lichting DL's (1000 en 650). Vanaf om-en-nabij 2007/2008 is er wel een verbeterslag gemaakt, maar het is wel een aandachtspunt

Verder zie je dat veel eigenaren over zijn gegaan op WP/WILBERS/HYPERPRO veringen. Dit omdat de originele vering/demping van de DL wat soft is. Maar da's ook een persoonlijk iets.
Mijn semi-persoonlijke ervaring is (meegezocht met een kameraad van me) dat de conditie (lees: verzorging) van de DL's soms niet in verhouding staat tot de prijs. Het is een populaire motor (een aantal jaar de best verkochte van NL), en dat doet nogal wat met de prijs voor 2e hands brommers.

Lees het forum maar eens door, dan kom je een hoop te weten

GR

Jasper
Plaats reactie