Stilvallen van de motor

Plaats reactie
swintie

Stilvallen van de motor

Bericht door swintie »

Dit voor de techneuten onder jullie:
Gisteren was ik op de terugweg van Zuid-Frankrijk moeten stoppen aan de péage. Dit na een rit van circa 500 km zonder enige problemen. Ter hoogte van de péage valt plots de motor uit (DL1000 K4 met 24000 km op de teller). Ik herstart mijn fiets waarop hij onmiddellijk aanslaat om dan na een seconde opnieuw uit te vallen. Dit herhaalt zich 5 keer na elkaar waarop ik mijn geduld verlies en ik de gashendel opentrek om weer 200 km verder te rijden tot de volgende tankstop. Die 200 km autosnelweg kan ik zonder problemen rijden om dan aan die tankhalte weer stil te vallen. Wéér herstarten, stilvallen, herstarten,... Terug in Belgenland is het probleem schijnbaar verdwenen. Aan elk stoplicht blijft mijn Strommetje zijn stationair toerental behouden. Ik hou nu wel mijn hartje vast voor mijn volgende rit want ik ken de oorzaak niet van dat stilvallen. Zou het de batterij kunnen zijn of een slechte bougie of de carburator?? Heeft iemand dit al meegemaakt?
Jantje

Bericht door Jantje »

ik denk niet dat het de batterij is, hoeveel volt meet je op je polen van de batterij? dan weet je het rap hé.
op hoeveel cilinders loopt ie?
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Check ook de aansluiting eens van de kabels aan de ECU (dat zwarte blokje dat achter de batterij steekt).
Bij mijne zat dit niet 100% vast met als resultaat dat ik soms geen of slechte ontsteking had aangezien dit spul de volledige motor aanstuurt...
Scottie

Bericht door Scottie »

Of de connector van de TPS sensor (of de sensor zelf)
Deze meet de stand van de gashandle om zodoende te bepalen wat de hoeveelheid benzine moet worden voor een optimaal mengsel.

Dit ding is te vinden op de zijkant van de gasklephuis.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Zet je soms je standaard uit als je stopt?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dutchchef schreef:Zet je soms je standaard uit als je stopt?
:?: :?: :shock: Misschien eerst even goed lezen....................... :?: :!: :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
swintie

Bericht door swintie »

Bedankt voor de antwoorden.. En ik had inderdaad geschreven dat hij wel degelijk aanslaat (iets wat onmogelijk is als het pootje uit is geklapt :wink: ). Ik mijn Strommetje vandaag binnengebracht voor zijn 24.000 Km-beurt (had hem vorige maand pas binnengebracht voor zijn 18.000 Km-beurt, hehe). In elk geval heb ik het probleem uitgelegd aan mijn dealer en hij ging sowieso de ralontie opnieuw verhogen). Hij denkt dat de hoge temperaturen in combinatie met het lage stationair toerental het stilvallen zou kunnen veroorzaken. Hij heeft ook vastgesteld dat een lager van het achterste tandwiel kapot was, daarom dat mijn ketting volledig versleten was. Als er een andere reden van het stilvallen uit de bus komt zal ik het jullie zeker laten weten.
Vlaamse motorgroetjes 8)
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Ik heb al maanden dezelfde problemen, inderdaad telkens wanneer de motor warm loopt en ... toeval of niet, voornamelijk als de benzinetank onder de helft komt ???
Mijn "dealer" fronst de wenkbrauwen, fantaseert wat, trekt zijn schouders op en sluit meestal af met: we zullen dat eens bekijken. M.a.w we pisten een plas en alles bleef zoals het was... Echt frustrerend ! Bij Suzuki Belgium hetzelfde liedje!!
Incasseren bij aankoop en en honderden uro's uit je zakken jagen doen ze allemaal graag, maar o wee als je een probleem hebt...
Volgende keer denk ik, nooit meer een Suzuki !!
Plaats reactie