roest

Plaats reactie
Lambik

roest

Bericht door Lambik »

hallo,

na 2 vreselijke roest ervaringen met harley heb ik nu een prachtige v-strom aangeschaft.
ik woon in vlissingen ongeveer 2km van de kust,de harleys die ik heb gehad waren nieuw maar roeste vreselijk.
dit komt omdat het spuitwerk maar ook het chroom van een belachelijk slechte kwaliteit is,de binnenkant is bijna blank ijzer en ze gebruiken niet eens
primer of wat ook,alleen wat in het zicht komt zit een neveltje verf op.
nu wil ik aan jullie ervaren v-strom gebruikers vragen wat of jullie ervaringen zijn met roest aan jullie v-strom,en of er ook mensen zijn die net als ik aan de kust wonen.
en wat zou ik kunnen doen ( indien nodig) om roest tegen te gaan???
zelf heb ik al wel gezien dat de kwaliteit van de materialen :duim: vele malen beter zijn als die van mn harley's.
ben benieuwd. :duim:
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: roest

Bericht door Kristof »

Ben nieuwsgierig naar de antwoorden :duim:
Ikzelf ben doorrijder, en dus ook met de pekel, ben van plan om het m'n beesteke volgende maand volledig met S100 in te spuiten en zo de winter door te rijden.
Dit zou moeten helpen O:-)
T'is mijn eerste v-strom en ben curieus hoe hij de winter gaat doorkomen :-)}
Kristof.
Lambik

Re: roest

Bericht door Lambik »

tja voor mij geld hetzelfde Kristof,hoop dat tie lang meegaat............ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: roest

Bericht door Iron Horse »

Ik wil je niet ongerust maken en er is de laatste jaren wel wat veranderd als ik de berichten zo lees. Maar als je de zoekfunctie gebruikt dan kom je nog al wat tegen, dik 800 berichten. Om te beginnen de 2 grootste topics hierover waarvan er eentje destijds door mij gestart.

http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 578&hilit=

http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 197&hilit=
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lambik

Re: roest

Bericht door Lambik »

ai.. :cry: als t maar niet hetzelfde wordt als met de harleys,zal wel eens flink met de tectylspuit in de rondte gaan.............
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: roest

Bericht door Iron Horse »

Voordeel is dat als je het weet je er rekening mee kunt houden. Nu is het probleem met de L versies geloof ik niet meer zo aan de orde als de versie die ik heb. Gelukkig heb ik nu een 2004 versie die altijd binnen heeft gestaan en nooit pekel heeft gezien, dus die is nog steeds vrij van roest.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lambik

Re: roest

Bericht door Lambik »

nou ik hoop echt voor je dat t zo blijft Rob,want de afgelopen 3 jaar heb ik al heel wat slapeloze nachten gehad....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: roest

Bericht door Iron Horse »

Ik zou er maar niet te dramatisch over doen. Goed controleren of je iets ziet wat niet lekker zit en dan meteen corrigeren. Aan zee blijft natuurlijk sowieso een meer risicovolle plek met de zoute zeelucht. Ik heb ooit eens in dat topic gezegd dat ik nooit meer een Suzuki hoefde, maar ja je ziet wat ervan is geworden; er staat toch weer, na een klein uitstapje, een V-Strom in de schuur. Het blijft nu eenmaal een hele fijne motor waar je ook erg lekker aan kunt sleutelen. Dus ook al zou er wat roest verschijnen, de eigenschappen van het rijplezier worden er niet minder door. Geniet daar maar van .... :-)}
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lambik

Re: roest

Bericht door Lambik »

dat ga ik ook zeker doen en ik hou je/jullie op de hoogte van mn ervaringen............. 8)
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: roest

Bericht door Patrick8888 »

Ik woon ook in Zeeland, Goes. Mijn DL is van 2004 en ik heb geen problemen met roest. Ik had een klein beetje roest op het frame waar je koplamp op zit en dat heb ik behandeld. Verder ben ik geen roest tegen gekomen.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: roest

Bericht door PDvD »

Mijn DL 1000 komt uitz eeland en daar zat inderdaad behoorlijk wat roest op. leuke projectjes gehad om 'm weer mooi te maken. Ik zou zeggen, hou het blanke staal goed schoon en de niet in beeld zittende stalen onderdelen zoals topkuipframe etc.. goed inspuiten met siliconenmeuk.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie