scheuren in afdekking spiegels

Plaats reactie
Gast

scheuren in afdekking spiegels

Bericht door Gast »

Ik geloof niet dat dit al eerder in een topic aan de orde is geweest:

Ik heb in de afdekkapjes van de draaippunten van beide spiegels scheuren zitten, die helaas steeds groter worden. Het euvel deed zich al vrij snel voor na aflevering op één van de steunen van de spiegels van de (nieuwe) motor. Ik heb het aan mijn dealer (Safe Z'meer) gemeld en het wordt nu onder garantie vervangen.

Ik ben benieuwd of dit een veel voorkomend euvel is, of dat het exemplarisch is.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik tikte mijn mijn linkerspiegel tegen de muur en toen knapte het afdekplaatje. :( En dat tikken was maar net aanraken van de muur. Ik weet dus niet of er al een scheur(je) inzat, maar het effect is wel 52 Euro armer. :cry:
Ferdo

Re: scheuren in afdekking spiegels

Bericht door Ferdo »

remodato schreef:Ik ben benieuwd of dit een veel voorkomend euvel is, of dat het exemplarisch is.
Bij mij zijn vrijdag beide spiegels onder garantie vervangen. Beiden hadden een scheur in de manchet.
Veel voorkomend? Ja, denk het wel. In de engels- en duitstalige vstrom forums wordt er ook over gepraat. Ik las ergens dat Suzuki een plastic gebruikt waaruit een onderdeel door het rijden verdampt. Niet helemaal stabiel dus.
Maar het komt ook vaker in nederland voor. Iemand die tegelijk met mij een grijze DL650 kocht bracht hem na 200 kilometer rijden al terug met precies dit probleem.

Exemplarisch? Ik hoop het niet, maar vrees van wel. Ik heb het idee dat onze motoren ook niet zo goed tegen vocht kunnen. Daarover kun je op dit forum veel meer lezen. Bij mijn DL650 is de linkermotorafdekking een maand geleden onder garantie vervangen wegens corrosie. En dat allemaal bij Motoport Leek. Goed werk daar dus.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik zal toch maar eens mij andere spiegel gaan controleren. :?
Thanks anyway.
adro

Bericht door adro »

Het zal wel weer een Suzuki probleem zijn :?
Dit euvel had de ex :D Suzuki Freewind van mijn vrouw ook. Toen ze deze machine kocht moesten ook beide spiegels vervangen worden omdat er scheuren in de manchetten zaten.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook scheuren in beide spiegels van mijn DL 650. Ik was het iedere keer vergeten maar ik zal dit zeker melden aan mijn dealer.
Bedankt voor de tip!

Groetjes
Bertilla
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb bij mijn rechter spiegel hetzelfde probleempje maar alles komt goed!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Idem, maar nog niet gereclameerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
fons

Eveneens scheuren in de kapjes

Bericht door fons »

Reeds na een paar weken al, ook gereclameerd en er wordt aan gewerkt volgens mijn dealer, zullen waarschijnlijk 2 nieuwe spiegels worden volgens de dealer.
Wel vreemd dat Suzuki hier niets aan doet, want mijn vorige 650 had dit ook al.
swintie

Bericht door swintie »

Heb hetzelfde aan de hand gehad.. Ikwas volgens mijn dealer (Erckens) de eerste met dit probleem. Ze gingen de defecte spiegels terug opsturen naar Suzuki om deze daar te laten onderzoeken (lees: in de container te laten werpen) :lol:
In elk geval werden mijn spiegels zonder enig probleem onder garantie vervangen.
haagie

Bericht door haagie »

Ook ik heb even gekeken (was me dus nog niet opgevallen) maar heb met 12000km ook scheuren in het plastic. Bedankt voor de tip!!! volgende week gaat de DL1000 voor de beurt dus ook dit zal goedkomen.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Ik heb het aan de linkerspiegel, het lijkt wel of de manchet te hoog zit gemonteerd waardoor deze scheurt. ik krijg nog een nieuwe spiegel.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ik heb er ook last van.
Hobbyhakkie

Bericht door Hobbyhakkie »

Zijn de nieuwe spiegels, die dus onder garantie vervangen zijn, anders van samenstelling, of krijgen die na verloop van tijd ook weer scheurtjes.?

Als die scheurtjes namelijk elke keer terugkomen wordt het wel een vervelende kwestie.

René
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

ik heb ook een scheur in de kapjes. Het lijkt wel of komt door het kapje te hoog zit. En daardoor te veel spanning en scheurt. :cry:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er zelf nog niets mee gedaan. Maar waarom heeft iedereen het over de vervanging van de spiegels, het gaat toch alleen maar om de rubber afdekkapjes die "verteren", of mis ik iets in deze discussie?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bandit

Bericht door Bandit »

"Verteren", ik hoop het toch niet, want dan lijkt mij twee maanden wel heeeeeel erg kort.

8)
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Iron Horse schreef:Ik heb er zelf nog niets mee gedaan. Maar waarom heeft iedereen het over de vervanging van de spiegels, het gaat toch alleen maar om de rubber afdekkapjes die "verteren", of mis ik iets in deze discussie?
Het is een geheel de spiegel, kapjes zijn niet los verkrijgbaar. Kassa!
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Dat lijkt me een probleem voor de dealer en niet van ons. :)
haagie

Bericht door haagie »

het is een bekend probleem!! De dealer kan gewoon nieuwe bestellen onder garantie natuurlijk. Zelfs nieuw geleverd, nog in de showroom staande exemplaren kennen dit euvel....................... kwaliteit?? Voor mij zijn zonder mankeren 2 nieuwe spiegels besteld
V-Twin

Bericht door V-Twin »

Ik heb afgelopen zaterdag 2 nieuwe spiegels op kunnen halen bij mijn dealer, dit alles geheel onder garantie. Mijn motor is een model K5 die in 1 spiegel direkt bij aflevering een scheur had. De scheur in de andere spiegel is later ontstaan. Het onderdeelnr. is niet gewijzigd wat doet vermoeden dat de kans bestaat dat de nieuwe spiegels hetzelfde probleem gaan vertonen. WAIT AND SEE!!

Groeten V-Twin :?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat is dus inderdaad het lapmiddel waar je mee wordt zoetgehouden, want over enige tijd heb je weer hetzelfde probleem maar dan na de garantieperiode. Daarom kijk ik een beetje rond naar leuke alternatieve spiegels. Maar ben daar nog niet mee geslaagd. Helaas draag je dan zelf de kosten, maar dan hoop ik er wel iets mooiers op gezet te hebben waardoor het toch de moeite waard is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
v-nicostrom

spiegels

Bericht door v-nicostrom »

Ach ja, ik had het ook na 2 dagen en blijf het voorlopig volhouden want eer dat de 2 jaar garantie voorbij zijn....
Biker

Bericht door Biker »

Mijn Strom is nu bijna anderhalf jaar oud en de spiegels zijn al eens onder garantie vervangen voor een nieuwe set echter deze begonnen ook te scheuren waarna ik met de dealer heb overlegd en deze wilde weer nieuwe bestellen echter ik wilde dat niet want daarmee is het probleem natuurlijk niet mee opgelost. Nu zijn er inmiddels andere orginele Suzuki spiegels opgeset en wel die voor de GSR. Ik vindt het fijne spiegels en persoonlijk nog mooier dan de strom spiegels. Bijkomend voordeel is dat deze spiegels niet tegen de verhoogde Givi / Kappa ruit aankomt die ik gemonteerd heb. De spiegels zijn gewoon geclaimd en zijn dus kosteloos vervangen.
Remakil

Bericht door Remakil »

Kijk, dat is nuttige info... :)
Bij mij is dat afdekkapje ook gescheurd aan 1 kant... moet ik dus ook laten vervangen... ff met mijn dealer praten over die GRS dingen... ;)
Biker

Bericht door Biker »

Remakil schreef:Kijk, dat is nuttige info... :)
Bij mij is dat afdekkapje ook gescheurd aan 1 kant... moet ik dus ook laten vervangen... ff met mijn dealer praten over die GRS dingen... ;)
GSR!
Biker

Bericht door Biker »

Een foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op do 31-08-2006, 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Je kan zo via die mooie spiegel naar de slaapkamer van de buren kijken :!:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Biker

Bericht door Biker »

Uh het gaat dus om de spiegel....
Kermit

3 tegelijk!

Bericht door Kermit »

vanmiddag lekker getoerd en even een bakkie bij de dealer gehaald. voor het wegrijden valt de scheur op in het kapje van mijn spiegel. dit is dus een fiets van 2 maand oud met 1500 kms op de teller.
ook even bij petra gekeken: een dl650 uit 2005: ook hier 1 kapje met scheur.
Suzuki levert hiervoor 2 nieuwe spiegels aan, zonder gezeur. Losse kapjes zijn niet te krijgen...
er wordt gezegd dat er nu een ander soort rubber gebruikt wordt.

oja, mijn oude dl1000 die hier te koop staat heeft intussen ook scheurvorming in 1 kap. Dat kost Suzuki vandaag dus 3 nieuwe spiegels. maar ze worden probleemloos vervangen, klassse wat mij betreft.


tip voor iedereen met oude spiegels:
controleer voor elke rit de kappen van de spiegels :mrgreen:
Dutchchef

Re: 3 tegelijk!

Bericht door Dutchchef »

kermit schreef:vanmiddag lekker getoerd en even een bakkie bij de dealer gehaald. voor het wegrijden valt de scheur op in het kapje van mijn spiegel. dit is dus een fiets van 2 maand oud met 1500 kms op de teller.
ook even bij petra gekeken: een dl650 uit 2005: ook hier 1 kapje met scheur.
Suzuki levert hiervoor 2 nieuwe spiegels aan, zonder gezeur. Losse kapjes zijn niet te krijgen...
er wordt gezegd dat er nu een ander soort rubber gebruikt wordt.

oja, mijn oude dl1000 die hier te koop staat heeft intussen ook scheurvorming in 1 kap. Dat kost Suzuki vandaag dus 3 nieuwe spiegels. maar ze worden probleemloos vervangen, klassse wat mij betreft.

tip voor iedereen met oude spiegels:
controleer voor elke rit de kappen van de spiegels :mrgreen:
Kreeg je van de Suzuki-importeur nieuwe spiegels? of van je motordealer?

Kan je ze ook op sturen naar Nimag? of sturen ze nieuwe op?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: bij mijn 'oude' blauwe K04 ontdekte ik ook een scheurtje in het kapje vlak voor dat ik hem inleverde....... de garantie periode is voorbij.......dus wie dit betalen gaat.......geen idee :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Kermit

Bericht door Kermit »

antwoord op de 2 vorige vragen:
de fiets van petra is al over de garantie heen, hier doen ze blijkbaar niet moeilijk over. het probleem is intussen goed bekend.
onze dealer betrekt de fiets via JVSommeren, via deze worden nieuwe spiegels geleverd, mits de oude teruggestuurd worden na vervanging.
:mrgreen:
Plaats reactie