36000km beurt
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
36000km beurt
Net de DL1000 terug bij de dealer opgehaald na de 36000km beurt. De kostprijs was even slikken.... € 740,00
Achteraf bekeken valt het eigenlijk wel mee.
Voor de geïnteresseerden geef ik even de detail:
- Motul olie 33,60
- oliefilter 9,95
- 2 bougies 23,50
- luchtfilter 41,50
- kettingkit DID (vooraan 16 tanden) 170,00
- remblokken vooraan 76,00
- remolie 6,00
- cup ambriagepomp 6,20
- nieuw rubbers Michelin Pilot Road3 280,00
- kleine prullen 3,25
- 3 werkuren voor smering, injectiebody's gesynchroniseerd, TPS sensor geregeld, scoitt oiler ontlucht, scharnierpunten gesmeerd,... 90,00
Zijn hier grote afwijkingen met hetgeen jullie betalen?
De strom staat in ieder geval klaar om over enkele weken met verlof te vertrekken!
Achteraf bekeken valt het eigenlijk wel mee.
Voor de geïnteresseerden geef ik even de detail:
- Motul olie 33,60
- oliefilter 9,95
- 2 bougies 23,50
- luchtfilter 41,50
- kettingkit DID (vooraan 16 tanden) 170,00
- remblokken vooraan 76,00
- remolie 6,00
- cup ambriagepomp 6,20
- nieuw rubbers Michelin Pilot Road3 280,00
- kleine prullen 3,25
- 3 werkuren voor smering, injectiebody's gesynchroniseerd, TPS sensor geregeld, scoitt oiler ontlucht, scharnierpunten gesmeerd,... 90,00
Zijn hier grote afwijkingen met hetgeen jullie betalen?
De strom staat in ieder geval klaar om over enkele weken met verlof te vertrekken!
Honi soit qui mal y pense!!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 36000km beurt
Het is een rib uit je lijf, maar als je het zelf niet kunt of wilt doen dan valt het voor hetgeen er allemaal is gedaan en er inclusief is nog wel mee. Alleen je kettingset en banden nemen al meer dan de helft voor hun rekening. Olie vind ik erg duur, maar goed dat is een keuze en ligt aan het merk en daar is al discussie genoeg over geweest. Net als de bougies, daar zet je er bijna 2 iridiums voor in als je ze een beetje gunstig kunt kopen. Luchtfilter is ook aan de prijs. Maar dan moet ik er bij vermelden dat ik uit de opsomming niet kan opmaken of die prijzen inclusief montage zijn en dat de 3 werkuren voor de andere genoemde zaken zijn, want dan verandert de zaak weer, dan zijn die prijzen geen kale prijzen en zijn ze weer meer reëel.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: 36000km beurt
Zelf doen was
Olie ~25
Oliefilter 12
Luchtfilter 23
Bougies 15 (2 gewone geen irridiums)
Remblokkenvoor 46
Je banden prijs lijkt me heel behoorlijk. Mijn metzelers waren over de 300
En de kettingset lijkt met 170 ook niet verkeerd.
De rest zijn details.
Je prijs van 740 lijkt me niet overdreven. Eerder integendeel.
Meeste zelf doen, had je maar een 100€ kunnen besparen. En nu ben je weer gerust voor de vakantie.
Olie ~25
Oliefilter 12
Luchtfilter 23
Bougies 15 (2 gewone geen irridiums)
Remblokkenvoor 46
Je banden prijs lijkt me heel behoorlijk. Mijn metzelers waren over de 300
En de kettingset lijkt met 170 ook niet verkeerd.
De rest zijn details.
Je prijs van 740 lijkt me niet overdreven. Eerder integendeel.
Meeste zelf doen, had je maar een 100€ kunnen besparen. En nu ben je weer gerust voor de vakantie.
Spooky Action At A Distance !
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: 36000km beurt
Dag Rob,Iron Horse schreef:Het is een rib uit je lijf, maar als je het zelf niet kunt of wilt doen dan valt het voor hetgeen er allemaal is gedaan en er inclusief is nog wel mee. Alleen je kettingset en banden nemen al meer dan de helft voor hun rekening. Olie vind ik erg duur, maar goed dat is een keuze en ligt aan het merk en daar is al discussie genoeg over geweest. Net als de bougies, daar zet je er bijna 2 iridiums voor in als je ze een beetje gunstig kunt kopen. Luchtfilter is ook aan de prijs. Maar dan moet ik er bij vermelden dat ik uit de opsomming niet kan opmaken of die prijzen inclusief montage zijn en dat de 3 werkuren voor de andere genoemde zaken zijn, want dan verandert de zaak weer, dan zijn die prijzen geen kale prijzen en zijn ze weer meer reëel.
Ik vermoed dat ze in totaliteit 3 uren aan de strom bezig zijn geweest. De prijzen voor de onderdelen zouden dan exclusief plaatsing zijn. Langs de andere kant vind ik 3u nog meevallen en de prijs van 30,00 €/u lijkt me ook niet verkeerd voor een Suzuki-dealer.
Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: 36000km beurt
Dag Wullebolle,Wullebolle schreef:Zelf doen was
Olie ~25
Oliefilter 12
Luchtfilter 23
Bougies 15 (2 gewone geen irridiums)
Remblokkenvoor 46
Je banden prijs lijkt me heel behoorlijk. Mijn metzelers waren over de 300
En de kettingset lijkt met 170 ook niet verkeerd.
De rest zijn details.
Je prijs van 740 lijkt me niet overdreven. Eerder integendeel.
Meeste zelf doen, had je maar een 100€ kunnen besparen. En nu ben je weer gerust voor de vakantie.
Voor die € 100,00 had ik er zelf niet aan kunnen beginnen... zelfs voor het tienvoudige niet want ik ken er echt niets van. Ook vertrouw ik de technische kennis van die stielmannen stukken meer dan mijn eigen geklommel. Deze gemoedsrust is me € 100,00 waard.
Honi soit qui mal y pense!!
Re: 36000km beurt
Mooie prijs.
Banden monteren en balanceren is zelf niet te doen tenzij je het gereedschap er voor hebt.
Ketting tandwielen zelf monteren kan ook lastig zijn.
Dus volgens mij heb je een goeie deal.
De strom kan vers en betrouwbaar de zomer in.
Tenminste als die zomer ooit begint
Banden monteren en balanceren is zelf niet te doen tenzij je het gereedschap er voor hebt.
Ketting tandwielen zelf monteren kan ook lastig zijn.
Dus volgens mij heb je een goeie deal.
De strom kan vers en betrouwbaar de zomer in.
Tenminste als die zomer ooit begint
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: 36000km beurt
Redelijk netjes hoor alleen sommige onderdelen zijn wel duur. Is dit een wegwerpluchtfilter of een uitwasbare geworden? Ketting vind ik behoorlijk aan de prijs en de bandjes... tsja als je ze ergens anders voor 200 haalt ben je ook nog eens 40 per stuk kwijt om ze op je motor te laten leggen als je de wielen er niet zelf uit haalt of nog mooier een bandenwisselapparaat hebt.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 36000km beurt
Ben ik helemaal met je eens. Daarom is het al met al best een schappelijke prijs voor wat er allemaal gedaan is. Menigeen is er langer mee bezig, of schrijft er in ieder geval langer voor op. En een werkplaatstarief van 50 euro per uur is al geen uitzondering meer. Dus toch een goeie deal.Joskestiller schreef:
Dag Rob,
Ik vermoed dat ze in totaliteit 3 uren aan de strom bezig zijn geweest. De prijzen voor de onderdelen zouden dan exclusief plaatsing zijn. Langs de andere kant vind ik 3u nog meevallen en de prijs van 30,00 €/u lijkt me ook niet verkeerd voor een Suzuki-dealer.
Groeten,
Joske
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: 36000km beurt
Ik heb geen idee wat voor filter geplaatst is. Hetzelfde geldt voor de remblokken. Vermits het een dealer is ga ik er maar vanuit dat het Suzuki-stukken zijn!PDvD schreef:Redelijk netjes hoor alleen sommige onderdelen zijn wel duur. Is dit een wegwerpluchtfilter of een uitwasbare geworden? Ketting vind ik behoorlijk aan de prijs en de bandjes... tsja als je ze ergens anders voor 200 haalt ben je ook nog eens 40 per stuk kwijt om ze op je motor te laten leggen als je de wielen er niet zelf uit haalt of nog mooier een bandenwisselapparaat hebt.
Honi soit qui mal y pense!!
Re: 36000km beurt
Motorrijden is nu eenmaal een dure hobby hè.
Moest je nu elke dag een pakje sigaretten roken.... maak die som eens....
En daarbij... nu kan je zwarte er weer een hele tijd tegen.
Alleen maar tanken... wat kost een tankje leegrijden tegenwoordig?
Nee, ga maar niet rekenen. Houd het maar bij rijden en genieten... daar is je motor voor gemaakt!
Grtz
Ed
ps. reed het fijner met een tandje minder vooraan?
Moest je nu elke dag een pakje sigaretten roken.... maak die som eens....
En daarbij... nu kan je zwarte er weer een hele tijd tegen.
Alleen maar tanken... wat kost een tankje leegrijden tegenwoordig?
Nee, ga maar niet rekenen. Houd het maar bij rijden en genieten... daar is je motor voor gemaakt!
Grtz
Ed
ps. reed het fijner met een tandje minder vooraan?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: 36000km beurt
Een pak sigaretten per dag pfff ... stinkerds haha ... 1825€ (in BE: 5,0€ voor 19 stuks)Ed Jonkmans schreef:Motorrijden is nu eenmaal een dure hobby hè.
Moest je nu elke dag een pakje sigaretten roken.... maak die som eens....
En daarbij... nu kan je zwarte er weer een hele tijd tegen.
Alleen maar tanken... wat kost een tankje leegrijden tegenwoordig?
Nee, ga maar niet rekenen. Houd het maar bij rijden en genieten... daar is je motor voor gemaakt!
Grtz
Ed
ps. reed het fijner met een tandje minder vooraan?
Ik doe een week met 50g shag das toch maar 300€/jaar.
Tanken loopt op tot (year to date) 1350€ ...
Anders geteld:
Een sigaret gaat 3 minuten mee, een van shag gerolde 6minuten.
Voor de sigaret betaal je dan 5€ per uur roken. Voor de shag is het 1.2€ per uur roken.
Rustig motorritje, pak aan gemiddeld 60km/u, komt op 6€ per uur rijden.
6€ is evenveel als bier drinken, 3 stuks van 2€, per uur.
Sigaretten roken is dus 20% goedkoper dan rijden.
Zelfgerolde shag roken is zelfs 5 keer goedkoper. dan benzine verstoken.
Spooky Action At A Distance !
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: 36000km beurt
Ik rook niet, maar als ik het goed begrijp kan ik beter gaan roken en de motor laten staan
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: 36000km beurt
Hoi Ed,Ed Jonkmans schreef:Motorrijden is nu eenmaal een dure hobby hè.
Moest je nu elke dag een pakje sigaretten roken.... maak die som eens....
En daarbij... nu kan je zwarte er weer een hele tijd tegen.
Alleen maar tanken... wat kost een tankje leegrijden tegenwoordig?
Nee, ga maar niet rekenen. Houd het maar bij rijden en genieten... daar is je motor voor gemaakt!
Grtz
Ed
ps. reed het fijner met een tandje minder vooraan?
Het tandje minder vooraan is een goede verandering. Daarom heb ik Fons ook gevraagd er een nieuw op te zetten met een tandje minder.
De trekkracht is nog toegenomen, maar daar was het niet om te doen. Hij rijdt gewoon een stuk rustiger tegen lage snelheid (haarspelbochten, rotondes, ...)
De snelheidsmeter wijkt nu we erg af maar vermits ik altijd met gps rijd wordt het verschil alleen beperkt tot de kilometerstanden. Ik weet nog niet of ik hier iets aan ga doen.
Jou tandwiel heb ik hier liggen en zal het binnenkort wel eens binnenbrengen.
Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Re: 36000km beurt
@Joskestiller:
Je mag altijd langskomen natuurlijk.....
maar dat tandwiel mag je gerust wegkieperen hoor...
lag hier toch maar liggen te liggen...
Grtz
Ed
ps. Heb je een tanktas gevonden voor je "zwarte" scheurijzer?
Je mag altijd langskomen natuurlijk.....
maar dat tandwiel mag je gerust wegkieperen hoor...
lag hier toch maar liggen te liggen...
Grtz
Ed
ps. Heb je een tanktas gevonden voor je "zwarte" scheurijzer?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: 36000km beurt
Bij deze.... wie een voortandwiel met een tandje minder (16 ipv 17) wil monteren op zijn/haar DL1000 of KLV mag het komen halen. Het is nog in goede staat, dat kan Ed bevestigen! Zelf heb ik er maar 2 ritjes van +/- 150km mee gedaan.Ed Jonkmans schreef:@Joskestiller:
Je mag altijd langskomen natuurlijk.....
maar dat tandwiel mag je gerust wegkieperen hoor...
lag hier toch maar liggen te liggen...
Grtz
Ed
ps. Heb je een tanktas gevonden voor je "zwarte" scheurijzer?
@Ed wat de tanktas betreft: ik heb er 2 besteld bij Felix & Jos, samen met een bevestigingsring. De keuze is gevallen op een Evo City en Evo Daypack voor het kleinere werk. Ondertussen wel al 4 weken geleden. Einde volgende week zou alles geleverd zijn. Ik ben eens benieuwd. Wel al laten weten dat ze de bestelling mogen annuleren als het niet geleverd is voor ik op verlof vertrek!
Honi soit qui mal y pense!!
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: 36000km beurt
Hallo daar,
Wie kan mij vertellen wat een dealer zal checken/vervangen bij een 36.000 km beurt voor een DL650 uit 2008?
Is dit uit het handboekje van de motor te halen of elders?
Bij de 26.000 is de kleptiming gecontroleerd maar deze was nog goed.
Alle vloeistoffen zijn vervangen + bougies bij deze beurt.
Nu 1,5 jaar later:
Olie en oliefilter zijn pas nog vervangen.
Remblokken voor en achter zitten er pas nieuw op.
Ik vraag dit omdat ik twijfel of ik deze beurt door de dealer laat doen of elders bij een motorzaak. (goedkoper)
Hoor graag van iemand
Groeten van Supermuis
Wie kan mij vertellen wat een dealer zal checken/vervangen bij een 36.000 km beurt voor een DL650 uit 2008?
Is dit uit het handboekje van de motor te halen of elders?
Bij de 26.000 is de kleptiming gecontroleerd maar deze was nog goed.
Alle vloeistoffen zijn vervangen + bougies bij deze beurt.
Nu 1,5 jaar later:
Olie en oliefilter zijn pas nog vervangen.
Remblokken voor en achter zitten er pas nieuw op.
Ik vraag dit omdat ik twijfel of ik deze beurt door de dealer laat doen of elders bij een motorzaak. (goedkoper)
Hoor graag van iemand
Groeten van Supermuis
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 36000km beurt
Staat gewoon in de handleiding. Het is een reguliere 12.000 beurt. Maar als er al zaken die daarin voorkomen recent zijn gedaan dan is het niet logisch als die nu weer worden gedaan. Zoveel stelt het niet voor, ik zou het lekker zelf doen, spaart weer geld uit voor benzine
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: 36000km beurt
Ha ha ha ha ha, eindelijk rijd ik eens weg bij een motorzaak met een glimlach.
Mijn 36.000 km beurt koste mij 92 euro.
Geen Suzuki dealer maar ja wat boeit mij dat.
Er was niet lang geleden er natuurlijk het nodige aan gedaan, maar toch.
Groeten van Superrrrrrrrrrrrrrrrmuis
Mijn 36.000 km beurt koste mij 92 euro.
Geen Suzuki dealer maar ja wat boeit mij dat.
Er was niet lang geleden er natuurlijk het nodige aan gedaan, maar toch.
Groeten van Superrrrrrrrrrrrrrrrmuis
Re: 36000km beurt
Vandaag is mijne thuis opgehaald (dl 650 ongeveer 35.000 - 36.000) voor de grote winterbeurt bij motoport, na een telefoontje dat de kettingset vervangen moet worden en de remblokken achter kom ik totaal op ongeveer 800 euro, ben benieuwd over een paar dagen hoor ik meer als ze de kettingset binnen hebben die hadden ze niet op voorraad.
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: 36000km beurt
Tjeeeeeeeeeee
Laat eens weten wat zij voor dat geld er allemaal aan gedaan hebben dan?
Supermuis
Laat eens weten wat zij voor dat geld er allemaal aan gedaan hebben dan?
Supermuis
Re: 36000km beurt
Nou dit is de schade van de grote beurt bij motoport met 35.500 km op de teller ongeveer!
Re: 36000km beurt
hahaha niet best toch!
6 uur werk zonder kleppen stellen .... ?
veel te hoog!
6 uur werk zonder kleppen stellen .... ?
veel te hoog!
Re: 36000km beurt
Fastboy schreef:hahaha niet best toch!
6 uur werk zonder kleppen stellen .... ?
veel te hoog!
Haha te snel reageerd als je ze controleerd ben je bijna niet zoveel uren aan tijd kwijt!! En dat hebben ze wel gedaan!!
Teveel ben ik met je eens in euro's maar ja schijnt normaal termijn in 2012
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: 36000km beurt
74 euro per uur vind ik echt niet meer normaal hoor
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: 36000km beurt
Kleppen controleren is voor een fatsoenlijke monteur een uur werk. Radiateur demonteren, kleppendeksel lichten, lijntjes op de nokkenasakketing tandwielen uitlijnen, voelertje ertussen friemelen, alles in orde, de boel weer in elkaar.
Als hij de kappen nog van de motor moet halen, is ie als ie langzaam is een uur verder met demonteren en monteren.
Beurt kan ruim binnen een uur en een ketingset in een minuut of 30 ..
Als hij de kappen nog van de motor moet halen, is ie als ie langzaam is een uur verder met demonteren en monteren.
Beurt kan ruim binnen een uur en een ketingset in een minuut of 30 ..
Gr. Chiel
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: 36000km beurt
Niet normaal.
294 euri arbeidsloon incl. btw voor de 48k beurt inclusief kleppen.
Bij een kleine beurt is dat 90 euri. maximaal.
36k beurt in 2010: 240,- euri arbeidsloon
Motoport Zelhem.
Uurtarief staat niet op de bon, maar ik dacht dat het 55,- was.
De 60k beurt ga ik zaterdag zelf doen (met een beetje hulp van Chiel). Da's pas goedkoop.
294 euri arbeidsloon incl. btw voor de 48k beurt inclusief kleppen.
Bij een kleine beurt is dat 90 euri. maximaal.
36k beurt in 2010: 240,- euri arbeidsloon
Motoport Zelhem.
Uurtarief staat niet op de bon, maar ik dacht dat het 55,- was.
De 60k beurt ga ik zaterdag zelf doen (met een beetje hulp van Chiel). Da's pas goedkoop.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
Re: 36000km beurt
Gelukkig ben ik niet alleen hier die de rekening veel te hoog vinden...
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: 36000km beurt
Kan erger hoor, als je een loodgieter laat komen betaal je tegenwoordig 88 euro per uur ex BTW !!!Silverstorm schreef:74 euro per uur vind ik echt niet meer normaal hoor
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: 36000km beurt
Ik heb em niet eens aan m'n huis laten sleutelen, laat staan aan m'n Strom !!!
Wat een sukkels .
Wat een sukkels .
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: 36000km beurt
Ahh we schrokken alBozobin schreef:Kan erger hoor, als je een loodgieter laat komen betaal je tegenwoordig 88 euro per uur ex BTW !!!Silverstorm schreef:74 euro per uur vind ik echt niet meer normaal hoor
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: 36000km beurt
Kleppen controleren of stellen bij 36000 km dat begrijp ik niet, het moet iedere 24000 km.E-strommer schreef:Fastboy schreef:hahaha niet best toch!
6 uur werk zonder kleppen stellen .... ?
veel te hoog!
Haha te snel reageerd als je ze controleerd ben je bijna niet zoveel uren aan tijd kwijt!! En dat hebben ze wel gedaan!!
Ik kan het trouwens ook niet op de nota terug vinden.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: 36000km beurt
Voorop gesteld dat er maar 2 dingen zijn die moeten ...
Sommigen onder ons rekken de beurten een beetje. En dan kan het voorkomen dat je pas bij 36000 de kleppen gesteld wil hebben.
Sommigen onder ons rekken de beurten een beetje. En dan kan het voorkomen dat je pas bij 36000 de kleppen gesteld wil hebben.
Gr. Chiel
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 36000km beurt
Ik zie nog wel een paar meer vreemde opsommingen op die rekening.
Motor schoongemaakt ........ ????? Heb je daarom gevraagd bij een grote beurt en hoort dat erbij? Nee dus!
Forte toegevoegd aan de tank. ????? Totale nonsens als je er gewoon mee rijdt en er niet om hebt gevraagd.
Motor schoongemaakt ........ ????? Heb je daarom gevraagd bij een grote beurt en hoort dat erbij? Nee dus!
Forte toegevoegd aan de tank. ????? Totale nonsens als je er gewoon mee rijdt en er niet om hebt gevraagd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Loanster
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma 23-02-2009, 20:59
- Mijn motor is een: honda crf 1000 dct
- Woonplaats: boelensloane
Re: 36000km beurt
zitten er 4 bougies in die strom ? staan 4 in de werkbon en volgens mij zitten er toch maar 2 in
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: 36000km beurt
In de Dl1000 zitten er 2.
De oudere Dl650 modellen tot bouwjaar 200? hebben ook twee bougies, nieuwere modellen hebben er 2 per cilinder...
De oudere Dl650 modellen tot bouwjaar 200? hebben ook twee bougies, nieuwere modellen hebben er 2 per cilinder...
Gr. Chiel
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: 36000km beurt
DL 650 tm 2006 heeft er 2, daarna 4.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: 36000km beurt
En dan noemen ze dat ongeschoold werkBozobin schreef:Kan erger hoor, als je een loodgieter laat komen betaal je tegenwoordig 88 euro per uur ex BTW !!!Silverstorm schreef:74 euro per uur vind ik echt niet meer normaal hoor
Voor dat 'uurloon' zet ik mijn papiertje met alle plezier aan de kant.......
Ik zit bijna aan de 28000. Stilaan toch maar even een afspraak gaan maken.
Ik ben nl zo iemand die de beurten idd een beetje aan het oprekken ben.
Maar dan laat ik de grote handelingen uit de voorgaande en opvolgende beurt wel combineren.
Bijv bij de een controleren en bij de ander vervangen wordt t dus vervangen.
Met bijna 12000 sinds de vorig beurt vind ik t toch ook wel weer tijd worden.
Enkele ritjes zijn 190 km dus hij wordt altijd goed warm en thuis staat hij binnen en op het werk overdekt.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon