windscherm krasvrij te krijgen?

Plaats reactie
MartijnV

windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door MartijnV »

Nu heb ik de topkuip en spatbord als nieuw.
Nu valt het windscherm des te meer op.

Afbeelding

Heeft iemand een idee of je de krassen er mooi uitkrijgt? Polijsten?
Why

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Why »

Plastic polijsten is zeker goed te doen, als je het maar voorzichtig doet.

Zacht polyester achterruiten van cabrio's (daar was ie weer) worden vaak met simpele brasso gedaan. Maar ook commandant schijnt goede resultaten te geven.

en dan is er ook nog Turtle Wax Headlight Lens Restorer kit, al zijn daar wel gemengde geluiden over.

Kijk eens rond op het forum van carclean.nl daar is een schat aan info te vinden over dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Cplegt »

Comandant op deze ruit is een absolute afrader, kan ik uit eigen ervaring medelen.
Op de een of andere manier slaat de ruit dof uit en dit is eigenlijk niet meer goed te krijgen.
Om de krassen op de ruit te verminderen kun je waarschijnlijk wel gewoon autowax gebruiken. (wel even uitproberen op een piepklein stukje of het niet dof uitslaat)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Tulipan »

Yep, altijd het ruitje in de autowax, vallen krassen minder op, en da´s ook makkelijker om dode vliegen te verwijderen
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Wullebolle »

ik heb een doffe plek uit mijn helmvizier -don't ask- grotendeels weggekregen met zo'n dot watten met zilverpolish is, daj gebruikt om verzilverd vaatwerk op te blinken.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Peterzeeland »

Ben wel benieuwd naar jullie tips.... ik loer mee.....

dat watten doet met denken aan Nev'r Dull, wat op chroom ook goede resultaten geeft. vettig en volgens mij zonder oplosmiddelen zoals wellicht in commandant...
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Soesko »

Gewoon laten zo. Als het je al lukt om de ruit krasvrij te krijgen dan is dat meestal van heel korte duur. Die ruiten krassen nu eenmaal heel erg snel. Mijn ervaring is overigens dat je het op de donker getinte ruiten wat minder goed ziet. Dat kan dus ook een optie zijn.
MartijnV

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door MartijnV »

Bedankt voor de tips...

Ik heb ook nog eens op youtube gekeken. Wil je het echt mooi krijgen, moet je schuren en polijsten.
Ik heb gisteren zo'n spul gekocht van Sonax. Half uur gewreven, maar nauwelijks resultaat...

Ik zoek eens een polijst setje voor de boormachine en ga maar eens aan de slag.

Ik zal foto's posten...
MartijnV

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door MartijnV »

Wullebolle schreef:ik heb een doffe plek uit mijn helmvizier -don't ask- grotendeels weggekregen met zo'n dot watten met zilverpolish is, daj gebruikt om verzilverd vaatwerk op te blinken.
dat is ook polijsten...zal het eens proberen...
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door PDvD »

Ik heb weer erg goede ervaring met Commandant (groen) op een kuipruitje! Daarna natuurlijk wel heeeel goed schoonwrijvenen lekker dik in de wax zetten.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Dyrck »

Boormasjien zou ik niet doen !
Door de snelheid kun je behoorlijke wrijvingswarmte krijgen en dan kun je de ruit wegdonderen
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Why

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Why »

Inderdaad is te veel warmte inbrengen funest voor plastic.
Het kan wel, maar dan kan je beter kijken naar een concentrisch apparaat. (heb daar zelf een DAP voor aangeschaft een tijd terug) deze kan je beter regelen dan een schuur of boor machine. ook hebben ze betere pad zodat je minder kans hebt op uitschieten.
Ik heb de koplampen vorig weekeinde gedaan. En dat ziet er goed uit. Het ruitje is alleen, volgens mij, zachter en daar heb ik me nog niet in verdiept.
MartijnV

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door MartijnV »

Ik heb toch besloten om niet te polijsten. Ik heb tweedehandsje gevonden in Belgie...Dat is toch wat makkelijker...

Zo'n windscherm is zachter materiaal. Dus met een boormachine ff gaan polijsten lijkt me geen groot succes...
nu ben ik voor 3 tientjes klaar...
Why

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Why »

Ik heb nog een origineel ruitje liggen met zeer lichte krassen. Als ik tijd heb (maar meer zin heb) zal ik eens een poging wagen. tzt zal ik mijn bevindingen wel posten.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Tulipan »

Ik heb eens gezocht op " plexiglas krassen verwijderen " en daar kwam ik dit tegen...

http://www.plexiphoto.com/krasverwijderaar.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
MartijnV

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door MartijnV »

Ik zou nog een update plaatsen.

het scherm dat ik besteld had, was niet geheel krasvrij. Hier en daar toch geïnformeerd of plexiglas goed krasvrij te krijgen is. Maar het werd me afgeraden. Toch ben ik (te) enthousiast begonnen om wat krasjes te verwijderen...Maar dat werd een drama...Het nieuwe scherm is verknald! Dus het oude weer terug gezet.

Ik heb zelfs een polijstschijf gekocht op de boormachine...Maar ook dat zette geen zoden aan de dijk. Fijn schuurpapier gekocht 1200...Maar vergeet het. het werd steeds erger.

Mijn conclusie: Hele kleine krasjes zijn goed te verwijderen, maar een bekrast scherm is niet te doen. Dus niet aan beginnen!!
MartijnV

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door MartijnV »

Mocht iemand dus een schermpje hebben liggen (zonder al te veel krassen), tegen vriendelijke prijs :wink: , dan hou ik me aanbevolen... :worship:
Gebruikersavatar
Apple103
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 30-12-2011, 08:28
Mijn motor is een: V-Strom DL650 BR

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Apple103 »

Bij mijn weten zijn die schermen van polycarbonaat en niet van plexiglas. Als het goed is kan ik mijn Strom morgen ophalen, dus ik kan het nog niet voor jullie checken. Maar als er op de ruit ergens symbooltjes staan (PC) dan is het polycarbonaat en zou ik niet met plexyglas polijst an de gang gaan......alleen schuren tot polijstpapier en dan zilverpoets is dan de enige optie. Of vapour smoothing met dichloormethaan...maar das niet zomaar te doen in de garage ;-)
Why

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Why »

En het is bij deze Poly Carbonaat (Er staat inderdaad PC op het ruitje).

Wie nog zoekende is naar een ruitje met weinig tot geen krassen, die kan zich melden via de PB. Ik heb er nog één liggen die weg mag voor een redelijke prijs, Of dat dan ook een vriendenprijsje is komen we dan vanzelf wel achter.
Whisper

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Whisper »

Tulipan schreef:Ik heb eens gezocht op " plexiglas krassen verwijderen " en daar kwam ik dit tegen...

http://www.plexiphoto.com/krasverwijderaar.html

dit gebruik ik ook op m'n werk!
Afbeelding

werkt echt perfect, op glas, plastic, de tank, alle kuipen, perfect, al heb je wel een goeie doek nodig op het uit te poetsen, lekker schuren, en dan poetsen, en het is weg! ech waar :D
Cxhaaren
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16-09-2011, 18:41

Re: windscherm krasvrij te krijgen?

Bericht door Cxhaaren »

Ik heb goede ervaring met polish van system 123: is niet zo 'scherp' als commandant.
Verder heeft 123 een goede insectenverwijderaar: op spuiten op scherm, handkappen e.d, 10min een natte doek erover en vervolgens afspoelen met water. Je hoeft de beestjes dan niet over het scherm te wrijven dat krasjes kan veroorzaken.

Cor
Plaats reactie