Kerosine gebruiken?

Plaats reactie
TheQ

Kerosine gebruiken?

Bericht door TheQ »

Hey Stomers,

Ik heb de gewoonte om de erg vuile plaatsen zoals: velgen, ketting, tandwielen, kettingbeschermers, .... kortom alles wat in contact komt met smeervet, te kuisen met kerosine.
Ja, de vliegtuig brandstof.
Dit ontvet en kuist perfect, alles komt er zeer makkelijk af.
Nu is mijn vraag of dit wel zo gezond is, zowel voor mezelf als voor m'n Strom (vooral de rubber van de banden) :?: :?

Grtz

Q
Remko

Re: Kerosine gebruiken?

Bericht door Remko »

Ik heb gisteren toevallig een nieuwe ketting om een paar nieuwe tandwielen gelegd. Op de verpakking van de D.I.D. ketting staat uitdrukkelijk vermeld dat het gebruik van kerosine prima is voor de ketting! Dus niet schadelijk voor de O, X, en Z ringen!!

:D
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Kerosine gebruiken?

Bericht door RvGS »

Is 'gewone' diesel nie goeie koper . .??

Gebruik het zelf met rubberhandschoenen, maar dat is persoonlijk,
als je regelmatig off-road gaat moet je dat wel bijhouden => zand+kettingsmeer= papjeschuurmiddel :evil:

Alleen al daarvoor zou een cardan uitkomts bieden . . maarja das ook weer gauw een 10-20kg extra :|
Groet, Robert |
Fred

Re: Kerosine gebruiken?

Bericht door Fred »

Kerosine (petroleum) is prima voor ontvetten, alleen oppassen met wiellagers, balhoofdlagers. Anders komen die droog te staan en dat is niet gezond voor ze.
TheQ

Re: Kerosine gebruiken?

Bericht door TheQ »

Ok, dus aan de banden kan het dus geen kwaad blijkbaar?

Nu kan ik met een gerust hart eindelijk m'n Strom de poetsbeurt geven die 'm verdient.

Thx :idea:

Q
MacB

Re: Kerosine gebruiken?

Bericht door MacB »

Ik hoop dat je dit doet met rubberen handschoenen want anders is het schadelijker voor jou dan voor de Strom :wink:
TheQ

Re: Kerosine gebruiken?

Bericht door TheQ »

Dat zal ik vanaf nu :? Doen!
Thx
MacB

Re: Kerosine gebruiken?

Bericht door MacB »

Echt doen en gebruiken die handschoenen, ervaar het zelf met mijn vader, vanaf zijn 14 in de garage gewerkt, handen wassen met benzine, thinner, white spirit en ga zo maar door. Wie heeft dit nog nooit gedaan of doet het nog steeds want je handen zijn direct ontvet.
Heeft nu leukemie en kan gelukkig (nu nog) onder controle gehouden worden met medicijnen, nu bijna 5 jaar en dat is ook zowat de enige zekerheid die er is, wat dit de komende jaren wordt is nog een vraag, men weet dat deze 5 jaar goed hun werk doen.
Al deze producten gaan door de huid naar binnen en zetten zich vast rond het hart, ruggemerg en blijven daar met latere gevolgen als bij mijn vader. :(
Ik vernam dit pas als ik 34 jaar was bij een EHBO cursus van 4 dagen, snap dat echt niet dat zo'n risico's niet gecommuniceerd worden, heb er ook nog kwistig mijn handen mee proper gemaakt na schilderen enz.
Dus die handschoenen aan voor die kerosine en handen afwassen met geschikte zepen! ;)
Plaats reactie