Pagina 1 van 1

Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 16-01-2011, 13:41
door RvanLith
Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?

DL650 van bj. 2005

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 16-01-2011, 13:56
door Waalstrom
Probeer eens met een andere sleutel (reserve) Of had je dat al gedaan. Vaak is die nog lekker vers en als er binnenin een kleine beschadiging
zit lukt het soms wel met en nieuwe sleutel.
Als je een nieuw contactslot moet hebben zou je natuurlijk op sloperijen kunnen zoeken. Wellicht dat de volgende firma ook motor-sloten doet?
http://www.carlocksystems.com

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 16-01-2011, 14:26
door Redhead
RvanLith schreef:Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?

DL650 van bj. 2005

Suzuki dealer is toch wel te vinden?

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 16-01-2011, 16:14
door Wullebolle
Lukt het niet beter als je je sleutel een halve millimeter induwt en eerst een klein stukje terugdraaien vooraleer gewoon te draaien?
Zoals Waalstroom al aangaf: probeer met de reservesleutel: sleutels slijten sneller dan de slotpennetjes.
Ook: slot goed doorweken met naaimachine olie (= hele zuivere smeerolie dat geen stof vasthoudt) en wat laten inwerken zodat de prut in je slot weer soepel wordt en dan je sleutel een paar keer in en uit het slot halen. (Dat werkte goed op mijn vorige motor om het slot beter gangbaar te krijgen)
Je hebt toevallig geen zware bos sleutels hangen aan je contactsleutel?

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 16-01-2011, 20:37
door John007
RvanLith schreef:Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?

DL650 van bj. 2005
In het contactslot moet vooraan een heel klein plaatje zitten wat dus vocht, vuil etc. moet tegenhouden.
Als je, je contactsleutel erin stopt dan druk je dat normaliter gewoon weg. Is dit bij jou nog wel het geval????
Anders zou je even met een kleine schroevendraaier moeten peuteren om dit weer gangbaar maken.
Persoonlijk gebruik ik liever slotspray ( Lubra Rapid ) om het slot in te spuiten.
Dit is wel te koop bij een goede sleutelspecialist.

Succes,

John

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: ma 17-01-2011, 08:46
door Dyrck
WD40 doet ook wonderen.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 18-01-2011, 20:06
door Friestrom
Sleutel d'r in en dan iets naar je toe trekken en dan draaien. En hij doet 't weer.....

Gr.Friestrom

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 05-02-2012, 00:03
door Erik Martin
Ik heb met mijn nieuwe V-Strom (L2) ook al problemen ondervonden met het contactslot. Enkele weken geleden moest ik het al smeren om het nog te kunnen draaien en nu met de koude is het gewoon vastgevroren. Dat is misschien niet verwonderlijk voor een motor die altijd buiten staat, maar met mijn Bandit heb ik dit op 5 jaar nooit meegemaakt.
Volgens mij komt er teveel water in het slot omdat dit vrij horizontaal staat. Een dopje (badstopje) om er op te zetten als hij stilstaat lijkt me geen slecht idee.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 05-02-2012, 11:30
door Iron Horse
Heeft natuurlijk weinig zin wanneer iemand zich aanmeldt, 1 bericht schrijft en vervolgens niks meer van zich laat horen of zelfs maar komt kijken........ :roll:

Gebruikersnaam:
RvanLith
Geregistreerd:
zo jan 16, 2011 1:08 pm
Laatst bezocht:
zo jan 16, 2011 1:43 pm

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 05-02-2012, 12:43
door Peter650
Iron horse,
ik las dit gisteren ook en zie nu pas dat het over januari 2011 gaat. :schater:

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 05-02-2012, 12:52
door Tulipan
Volgens mij is het een beetje koud daar in Nederland 8)
Dan krijg je dat er niet gebromt kan worden en dus thuis gebleven moet worden.
Dan slaat de verveling toe en gaan ze het forum doorspitten, zo worden oude topics gelezen en geplempt :D

Maar zo wordt de data base weer een beetje uitgebreid met antwoorden :bye:
De topicstarter zal het niet meer lezen, maar de next generation wel O:-)

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 05-02-2012, 13:01
door Peter650
Tulipan schreef:Volgens mij is het een beetje koud daar in Nederland 8)
Dan krijg je dat er niet gebromt kan worden en dus thuis gebleven moet worden.
Dan slaat de verveling toe en gaan ze het forum doorspitten, zo worden oude topics gelezen en geplempt :D

Maar zo wordt de data base weer een beetje uitgebreid met antwoorden :bye:
De topicstarter zal het niet meer lezen, maar de next generation wel O:-)
Ja zo werkt dat :bye:

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 05-02-2012, 14:38
door Knight Rider
Hier hetzelfde probleem met mijn mijn nieuwe V-Strom (L2) gehad :twisted: .
Probleem is opgelost voor mij door er redelijk veel WD-40 in te spuiten. O:-)

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: zo 05-02-2012, 14:41
door Knight Rider
Tis zondag en mijn ogen zijn nog niet goed open :D
Bovenstaande reacties niet gelezen :schater:
Nu wou ik eens iemand helpen O:-)

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: do 09-02-2012, 20:30
door Erik Martin
Ik heb er ook al veel wd-40 ingespoten. Motor stoot nu op het werk. Volgende week met de dooi nog maar eens proberen.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: do 09-02-2012, 21:18
door Tulipan
Hoi Erik,

Uit bovenstaande blijkt niet of hij op het stuurslot staat...
Sleutel warm maken of wegenwacht bellen.....optie ?
Het schijnt dat een doosje ( ? ) van de vroegere ( tijd gaat snel ) foto filmrolleltje er prcies overheen past.
Maar dat is dus alleen als het slot weer werkt. Om vuil en vocht in de cilinder te voorkomen.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 14-02-2012, 11:51
door Erik Martin
Ik heb hem vorige vrijdag weer kunnen starten. Dus morgenvroeg gaat dat ook wel lukken.
Nu nog op zoek naar een 'flimroldoosdopje'.
Bedankt voor de tip.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: ma 28-01-2013, 14:57
door PDvD
Ik heb de mijne afgelopen zaterdag op stuurslot gezet na wat sleutelwerk en toen ik 'm weer wilde verzetten ging dit er niet meer van af. Ik kon de sleutel niet meer omdraaien... Misschien dat het met de kou te maken had... ik 'heb er flik wat wd40 in gespoten en wacht nu even een paar dagen (motor staat ook niet bij mij thuis). Hopelijkd at de warmere temperaturen van de komende dagen en de wd40 een wonder gaan verrichten... straks ook maar even langs een sleutelboer om slotspray te halen.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: ma 04-02-2013, 22:13
door CLJ
Ik heb mijn strom 1 keer op stuurslot gezet. Daarna een half uur bezig geweest om m er weer af te krijgen. Weet iemand of je de cilinder er een beetje makkelijk uit krijgt? Dan zal ik m eens goed schoon maken.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 05-02-2013, 11:39
door Gjvdree
2 weken terug gehad, ontdooit met de verfstripper. Litertje kruipolie erin, beetje rommelen en het lukte weer. Kwam er alleen achter bij het tankstation dat ik de tank vergeten was :? :evil: .

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 05-02-2013, 12:02
door DesertStrom
Tip van mijn Russische collega's: Slot ontdooien doe je door er een paar drupjes wodka in te gooien. (de alcohol verlaagt het vriespunt)

Een slot weigert in de winter vaak doordat het in het slot aanwezige (vervuilde) vet taai wordt, waardoor de pinnetjes op de verkeerde plaats blijven hangen na het insteken van de sleutel. Die rommel moet er dus "uitgespoeld" worden met bv dunne olie (naaimachine olie) of WD40 (lost vet op).
Als het allemaal weer werkt, nabehandelen met silicone-spray. Dat smeert en bevriest niet.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 05-02-2013, 12:03
door BASsie

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 05-02-2013, 12:19
door Frank
Interessante link... Zou dat makkelijk te installeren zijn?

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 05-02-2013, 12:50
door BASsie
ik denk dat het best wel friemelwerk is om al die draadjes te verleggen en deftig aan te sluiten

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 05-02-2013, 13:08
door DesertStrom
Ziet er zeker interessant uit.
Alleen roept het direct wat vragen op:
- hoe zit het met het stuurslot? Er zijn er die dat nooit gebruiken, maar anderen liever wel.
- hoe zit het met het parkeerlicht? Apart schakelaartje denk ik.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Geplaatst: di 19-06-2018, 11:55
door Emile
Had al andere contact spray gebruikt (zonder veel succes), maar nadat ik op aanraden van het forum Lubra Rapid slotspray heb gekocht (online) merk ik dat de sleutel naar een aantal dagen weer soepel gaat...

Dank voor de tip, ben er erg blij mee!