Stelknop achterveer zit vast

Plaats reactie
Ed Jonkmans

Stelknop achterveer zit vast

Bericht door Ed Jonkmans »

Net voor we op vakantie wilden vertrekken wilde ik de veervoorspanning achteraan nakijken.Tot m'n verbazing kon ik de stelknop van de achterveer niet meer verdraaien.
Gelukkig stond ie in stand 5 ( de hoogste dus). Bij de dealer kreeg men er ook geen beweging in. Vorige week heb ik de motor dan maar bij de dealer binnengebracht
zodat men er eens rustig naar kan kijken. Gevolg: de achterveer is terug opgestuurd naar Suzuki want de motor is nog onder garantie (DL1000 is van januari 2009). En zit ik zonder motorfiets...
Hopelijk heb ik hem vlug terug want ik wil nog wel een paar W.E.-jes weg (nu vrijdag al want men voorspelt mooi weer.)
Dom van mij natuurlijk om de motor nu binnen te brengen want er is nog tot het eind van het jaar garantie, ik had dus nog tijd genoeg...
Kan het zijn dat ik dit probleem nog niet gezien heb op 't forum?
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Stelknop achterveer zit vast

Bericht door Stroompje »

Hmmmmm nee volgens mij nog niet eerder hier gelezen..... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
FastLoe

Re: Stelknop achterveer zit vast

Bericht door FastLoe »

Draaiden jullie wel de goede kant op?
Udo van Dongen

Re: Stelknop achterveer zit vast

Bericht door Udo van Dongen »

Ik heb het ook gehad om mn DL650. Ik heb de knop eraf geschroefd, alles schoongemaakt en teruggezet. Alleen met het uit elkaar halen moet je opletten dat je de kogeltjes op de veertjes niet kwijtraakt. twas ook wel een beetje gepiel om hem netjes terug te plaatsen. Verder probeer ik te voorkomen dat ie in de uiterste stand komt omdat ie dan ook nogal eens blijft vastzitten.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Stelknop achterveer zit vast

Bericht door Wullebolle »

Ik geef elke kettingsmeerbeurt de stelknop een draai ofzo naar de ene kant en terug en dan de andere kant en terug ...
Spooky Action At A Distance !
Fred

Re: Stelknop achterveer zit vast

Bericht door Fred »

De mijne staat al 5 jaar in de hoogste stand, en ik vind dit goed. :bye:
Plaats reactie