En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Ik zie veel posts op het draadje van de 12.000 km beurt, veel minder op het draadje van de 18.000 km beurt en daarna eigenlijk alleen een sporadisch draadje over meer km's. Maken de meeste forumleden niet zoveel km's op hun brommer
Ik heb mijn V-Strom een 36.000 km beurt gegeven bij de Valkenier in Barneveld. Voor deze zaak gekozen omdat zij een testbank hebben, waar ik mijn strommetje op wilde laten zetten. Ze hebben een aantrekkelijke deal: als er nix mis is met je Strom en ze doen daarna verder nix, dan kost het 50 euro. Als ze wel je boordcomputer gaan remappen kost het 100 euro. Bij mij was dat inderdaad nodig: ik heb er nu 2 1/2 pk bij, het apparaat loopt als een zonnetje en hij is veel zuiniger geworden. Ik zag vandaag de stand van 322 km op de dagteller (durfde tot nu toe nooit verder dan 290 km te rijden) en ik hoefde toch maar 15 liter te tanken. Dat is ruim 1:21, terwijl ik vroeger nooit verder kwam dan 1:17. Ik ben hier dus erg blij mee
Daarnaast heb ik een K&N luchtfilter genomen i.p.v. het originele Suzukifilter. Totale kosten: 377 euro. Als ik daar de kosten van de Dynorun en de meerprijs van het K&N luchtfilter afhaal, heeft de beurt ongeveer 240 euro gekost (inclusief leenbrommer, een nieuwere Bandit dan mijn Strom). Daar zijn op zich geen spannende dingen voor gedaan: kleppen stellen is bij mijn vorige beurt (22.000 km) gebeurd en mijn remblokken hoefden nog niet vervangen te worden. Een handige jongen zou het onderhoud bij deze km-stand (mits het kleppenstellen wel bij de 24.000 km beurt is gedaan) misschien ook zelf kunnen doen.
Ik heb mijn V-Strom een 36.000 km beurt gegeven bij de Valkenier in Barneveld. Voor deze zaak gekozen omdat zij een testbank hebben, waar ik mijn strommetje op wilde laten zetten. Ze hebben een aantrekkelijke deal: als er nix mis is met je Strom en ze doen daarna verder nix, dan kost het 50 euro. Als ze wel je boordcomputer gaan remappen kost het 100 euro. Bij mij was dat inderdaad nodig: ik heb er nu 2 1/2 pk bij, het apparaat loopt als een zonnetje en hij is veel zuiniger geworden. Ik zag vandaag de stand van 322 km op de dagteller (durfde tot nu toe nooit verder dan 290 km te rijden) en ik hoefde toch maar 15 liter te tanken. Dat is ruim 1:21, terwijl ik vroeger nooit verder kwam dan 1:17. Ik ben hier dus erg blij mee
Daarnaast heb ik een K&N luchtfilter genomen i.p.v. het originele Suzukifilter. Totale kosten: 377 euro. Als ik daar de kosten van de Dynorun en de meerprijs van het K&N luchtfilter afhaal, heeft de beurt ongeveer 240 euro gekost (inclusief leenbrommer, een nieuwere Bandit dan mijn Strom). Daar zijn op zich geen spannende dingen voor gedaan: kleppen stellen is bij mijn vorige beurt (22.000 km) gebeurd en mijn remblokken hoefden nog niet vervangen te worden. Een handige jongen zou het onderhoud bij deze km-stand (mits het kleppenstellen wel bij de 24.000 km beurt is gedaan) misschien ook zelf kunnen doen.
- Spip70
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
- Woonplaats: Eindhoven
- Contacteer:
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Mijn Strom moet ook op voor z'n 36.000km, ben benieuwd wat het gaat worden.
Motorgroet
Johan F.
Motorgroet
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Gaaf dat je nog zo'n winst hebt kunnen boeken met die testbank run!
Verder doe ik alle beurten behalve de 24dkm zelf... daar ben ik ook nog steeds van aan 't bijkomen
Verder doe ik alle beurten behalve de 24dkm zelf... daar ben ik ook nog steeds van aan 't bijkomen
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Ik heb inmiddels zelfs 350 km op de dagteller gehad en toen had ik nog steeds de onderste 2 blokjes zwart. Ik ben nog steeds niet van mijn verbazing bekomen!
Achteraf had ik dit natuurlijk veel eerder moeten doen, want die 100 euro heb ik er bij de huidige benzineprijzen binnen een paar maanden uit.
Achteraf had ik dit natuurlijk veel eerder moeten doen, want die 100 euro heb ik er bij de huidige benzineprijzen binnen een paar maanden uit.
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
vroegtijdig schakelen tussen de 4000 en 5000 en je rechterhand in bedwang houden levert een nog mooier resultaat op met gemak 1 op 24,5
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Zaterdag met een volle tank en een rondje IJsselmeer van 450Km, zal ik dat gelijk eens proberen
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Jongens, dat moet beter kunnen, maakt nog geen echte indruk. Althans niet op mij.
Met m'n standaard, niks kliko apré 2 met dieslecte vering en geremapte ezelsbrug. Gewoon een standaard DL uit 2000lang geleden en 1:23. Volledig bepakt en bezakt, schat het totaal gewicht op zo'n 350Kg en toch het verbruik van een XT500.
Dusssss........ doe een beetje beter jullie best met die damesbrommertjes
Met m'n standaard, niks kliko apré 2 met dieslecte vering en geremapte ezelsbrug. Gewoon een standaard DL uit 2000lang geleden en 1:23. Volledig bepakt en bezakt, schat het totaal gewicht op zo'n 350Kg en toch het verbruik van een XT500.
Dusssss........ doe een beetje beter jullie best met die damesbrommertjes
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Ik begrijp zelfs niet eens wat je probeert te zeggenFastLoe schreef:Jongens, dat moet beter kunnen, maakt nog geen echte indruk. Althans niet op mij.
Met m'n standaard, niks kliko apré 2 met dieslecte vering en geremapte ezelsbrug. Gewoon een standaard DL uit 2000lang geleden en 1:23. Volledig bepakt en bezakt, schat het totaal gewicht op zo'n 350Kg en toch het verbruik van een XT500.
Dusssss........ doe een beetje beter jullie best met die damesbrommertjes
Zit jij eigenlijk wel op het goede forum?
Oeps, wat zeg ik nu? Ik ga gauw mijn toetsenbord spoelen (met groene zeep)
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Tja Ronald, ook jij kan te ver gaan. Voor je het weet.......is er weer een nieuw topic gestart
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Dat heeft bij mij een duidelijke oorzaak: mijn actieradius is met bijna 25% vergroot. Ik weet zelfs nog niet eens precies hoe ver ik kan gaan...
En dan pas ik nog niet eens die (beetje duffe) tips van Jakopa toe.
En dan pas ik nog niet eens die (beetje duffe) tips van Jakopa toe.
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Jakopa, hij meent het niet zo hoorDiversion schreef:En dan pas ik nog niet eens die (beetje duffe) tips van Jakopa toe.
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Vandaag na 422Km op de teller 18,2 ltr getankt. (10% op de snelweg met ruim 120Km/uur.)
4.000 to 5.ooo toeren en rustig optrekken uiteraard.
Dat is 1:23, toch mooi,
Het kan nog rustiger en ook nog helemaal zonder snelweg. Dus nog zuiniger iss mogelijk
Maarre niet bij mij. Na het tanken weer een beetje normaler gereden. Ruim 1:20 is goed genoeg voor mij.
gr. Martin
4.000 to 5.ooo toeren en rustig optrekken uiteraard.
Dat is 1:23, toch mooi,
Het kan nog rustiger en ook nog helemaal zonder snelweg. Dus nog zuiniger iss mogelijk
Maarre niet bij mij. Na het tanken weer een beetje normaler gereden. Ruim 1:20 is goed genoeg voor mij.
gr. Martin
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Zucht ...
Gisteren 18.9 liter voor 273km !
Die 30 extra paarden zijn echte zuipschuiten
Gisteren 18.9 liter voor 273km !
Die 30 extra paarden zijn echte zuipschuiten
Spooky Action At A Distance !
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Maar..... dan heb je ook watWullebolle schreef:Die 30 extra paarden zijn echte zuipschuiten
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Ach, zo erg is het niet hoor, het was 473Km.Wullebolle schreef:Zucht ...
Gisteren 18.9 liter voor 273km !
Die 30 extra paarden zijn echte zuipschuiten
- Spip70
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
- Woonplaats: Eindhoven
- Contacteer:
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Nou op zich dus niks spannends, oliefilter en nieuwe olie en dat was het... Kan er weer 6000 km tegenaan.Spip70 schreef:Mijn Strom moet ook op voor z'n 36.000km, ben benieuwd wat het gaat worden.
Motorgroet
Johan F.
Motorgroet
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Hmm... ik had verwacht dat de bougies en het luchtfilter ook aan de beurt zouden komen?
De bougies dienen namelijk elke 12dkm gewisseld te worden en het luchtfilterelement elke 18dkm... volgens het boekje althans.
(Vraag me eerlijk gezegd wel af of het niet een beetje overkill is, die intervallen )
De bougies dienen namelijk elke 12dkm gewisseld te worden en het luchtfilterelement elke 18dkm... volgens het boekje althans.
(Vraag me eerlijk gezegd wel af of het niet een beetje overkill is, die intervallen )
- Spip70
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
- Woonplaats: Eindhoven
- Contacteer:
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Mijn dealer doet aan rollend onderhoud, alleen dat vervangen wat echt nodig is. Daarbij rij ik meestal lange afstanden waarbij het motorblok mooi heet kan worden en de bougies niet zo gauw vervuilen en dus langer kunnen meegaan. Dit geldt ook voor een aantal andere zaken.
Motorgroet
Johan F.
Motorgroet
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Re: En dan is er ook nog de 36.000 km beurt
Gelijk heb je hoor
't verbaast me alleen dat zo'n dealer het zelf voorstelt... dat onderhoud is tenslotte z'n eigen broodwinning.
't verbaast me alleen dat zo'n dealer het zelf voorstelt... dat onderhoud is tenslotte z'n eigen broodwinning.