AFC50 in de winkel?

Plaats reactie
Wimmus

AFC50 in de winkel?

Bericht door Wimmus »

Weet iemand of AFC50 or CorrosionBlock ook gewoon in de winkel wordt verkocht, of kun je het alleen maar via internet bestellen :?:
Vind 7 euries vezendkosten nogal veel voor een product van 2 tientjes en was nog niet van plan om het meteen in grote hoeveelheden aan te schaffen; eerst maar eens kijken of het bevalt.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Peterzeeland »

wat kost het om vanuit NL te versturen ?

ik heb het zelf bij die Belgische meneer gehaald, kan ook een gezamenlijke inkoopactie doen, en dan hieruit verzenden. daar reken ik niks voor, maar moet wel doosjes en porto betalen. dan zit toch ook gauw op 7 euro of niet?

vond wel dat het goed gewerkt heeft vorige winter. maar volgens de test zijn er betere.

succes en wees er snel bij!!! bij mij reed er net weer een strooiwagen voorbij :(
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Diversion

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Diversion »

Peterzeeland schreef:wat kost het om vanuit NL te versturen ?

ik heb het zelf bij die Belgische meneer gehaald, kan ook een gezamenlijke inkoopactie doen, en dan hieruit verzenden. daar reken ik niks voor, maar moet wel doosjes en porto betalen. dan zit toch ook gauw op 7 euro of niet?

vond wel dat het goed gewerkt heeft vorige winter. maar volgens de test zijn er betere.
Pakketpost binnen de EU tot 500 g kost € 4,20 (Standard).
Ik heb het via de website http://www.corrosion-control.nl gekocht. Met 1 spuitbus doe je met gemak 2 jaar of 2 V-stroms in 1 winter, zo bezien vallen de kosten nog wel mee. Volgens de test is alleen Tectyl echt beter, maar dat geeft wel weer veel poetswerk in het voorjaar. Het zit er bij mij nu een maand op, dus ik kan nog nix over het effect zeggen. De enige gebruikservaring de ik tot nu toe heb, is dat je niet teveel moet morsen op delen die warm worden. Na 800 km rijden na het inspuiten ruik ik het nu nog.
Wimmus

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Wimmus »

Ik heb toch het toch ook maar gewoon via http://www.corrosion-control.nl" onclick="window.open(this.href);return false; besteld en de 7 eurie extra voor verzenden voor lief genomen (hoop dat ze er gelukkiger van worden O:-) ). Heb vorige week bijna 6000 van die munten voor m'n Strom neergeteld, dus wat zit ik te eigenlijk te zeuren over die paar euro. Toen ik hem gisteren even goed schoonmaakte na een weekje WW verkeer, zag ik al roest op het chroom van de voorpoten zitten :cry: en dacht meteen: niet lullen maar poetsen (letterlijk). Heb het chroom maar ff snel in de vaseline gezet en hoop dat de spuitbus snel arriveert.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Peterzeeland »

regelmatig bijspuiten, echt alles (behalve remschijven :wink: ) en het blijft echt goed de winter door! doordat ik zelf de uitlaatpotten (achter het hitteschild) niet had in gespoten, zag ik het verschil..... na 1 winter zwaar verroest. advies; lekker ook de uitlaatpotten inspuiten, dan stinkt het maar wat.
ook trouwens de bouten van de remklauwen waren gecorrodeerd, maar voor de rest: HELEMAAL NIETS!!! of: wel delen van blok waar je met je laarzen tegenaan schuurt. misschien daar gewoon tectyl op spuiten, want dat zie je tenminste. ACF-50 zie je nl helemaal niet meer zitten.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Diversion

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Diversion »

Peterzeeland schreef:regelmatig bijspuiten, echt alles (behalve remschijven :wink: ) en het blijft echt goed de winter door! doordat ik zelf de uitlaatpotten (achter het hitteschild) niet had in gespoten, zag ik het verschil..... na 1 winter zwaar verroest. advies; lekker ook de uitlaatpotten inspuiten, dan stinkt het maar wat.
ook trouwens de bouten van de remklauwen waren gecorrodeerd, maar voor de rest: HELEMAAL NIETS!!! of: wel delen van blok waar je met je laarzen tegenaan schuurt. misschien daar gewoon tectyl op spuiten, want dat zie je tenminste. ACF-50 zie je nl helemaal niet meer zitten.
Fijn dat jij er goede ervaringen mee hebt. Dat geeft mij een prettiger gevoel, want ik heb de afgelopen weken al de nodige keren in de pekel gereden.
Hoe krijg jij het voor elkaar om wel de remklauwen met ACF-50 in te spuiten zonder op de schijven te morsen? Ik heb dat ook geprobeerd, maar na 1 korte rit wist ik niet hoe snel ik mijn remschijven met wasbenzine moest schoonmaken :oops: . Ik heb dat schoonmaken nog 2 keer herhaald voordat ik weer normaal kon remmen. Dat is echt een aandachtspunt :!: Veiligheid voor alles :!: .
Ik heb niet mijn uitlaat (ik heb er maar 1) ingespoten, alleen maar mijn motorblok. En dat ruikt al behoorlijk onaangenaam. Als je je uitlaat(en) ook met ACF-50 inspuit, heb je volgens mij de eerste paar kilometer een extra rookpluim achter je fiets. Als het spul eenmaal is weggebrand, is de bescherming ook weg. Mij lijkt het daarom zinloos om je uitlaat(bocht) in te spuiten.
Nog een vraagje: laat jij het bij 1 behandeling of herhaal je de behandeling (deels) in jan. of feb.? Ik vraag me namelijk af of het spul wel 4 maanden blijft zitten.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Peterzeeland »

Remboutjes: spuit wat op een schoteltje oid, en dan met kwastje uitsmeren, doekje erom heen.
mijn eerste sleutelblunder, ik zal een jaar of 14 geweest zijn, en ging geregeld illegaal op het peugeotje van moeders ervan door. En ik dacht ook wat aan onderhoud te moeten doen, dus met de oliespuit aan de gang! ook in die spleetjes bij het voorwiel, was dat een rem? o, aha..... blijkt dus dat een ingeoliede voorrem uitstekend wil blokkeren :shock: wie had dat gedacht, kleine Peter in ieder geval niet.... dus nee, niet op de remmen laten komen.

maar even ontopic weer, als je blijft rijden dan zou ik gewoon elke maand even spuiten. en zichtbaar zout met de tuinslang eerst afspuiten. alles wat vet is, kan niet roesten!

maak je geen zorgen over de uitlaat, het spul droogt eerst op, dus niet vlak van tevoren inspuiten. het druipt wel op de vloer overigens! de uitlaten roken en stinken wel, maar als je wegrijdt is dat voor je achterligger hoogstens wat spectaculair, maar nog niet zo erg als toen ik een halve liter olie op 20 km verbrandde doordat ik mijn zuigerveer precies verkeerd om had gemonteerd (nee, dat was niet mijn tweede sleutelblunder). wist ik veel dat die dingen niet symmetrisch zijn? moest wel weer mijn blok van mijn XT500 uitbouwen. tja, je leert er wel van.
spuit overigens genoeg in de nissen en holtes en alle bouten, zout komt overal! bij je balhoofd, onder je tank, haal je buddy er even af. spuit ook (WD-40?) al je elektra in, zeker rondom het blok hangen genoeg stekkerdozen.
succes!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Wimmus

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Wimmus »

Ik heb m'n bus ACF50 gister binnen gekregen en ga er morgen eens flink mee aan de gang. Ben wel blij dat ik hier op 't forum zoveel goede tips kan vinden over het hoe je te werk moet gaan. Da's heel handig voor iemand die net in de 'scene' is gerold. :worship:
Ga morgen trouwens ook ff een paar Daytona's bestellen voor m'n kauwe klauwe; volgende week zakt de thermometer weer.
Wimmus

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Wimmus »

Heb 'm dit weekend ff lekker in de ACF50 gezet. Is best dik spul zeg; je spuit er al snel te veel van op, dus heb de kleinere delen met een kwastje gedaan, dat werkt perfect. Eerst even m'n remschijven afgedekt met plastic. Van die plastic zakjes die je altijd bij de groenteboer op de markt krijgt; die zijn er perfect voor als je ze een klein beetje inknipt:
remschijf_voor.jpg
Daarna de remklauwen zelf met een kwastje "geverfd"
remklauw.jpg
Ga morgen nog ff de radiator doen, die had ik overgeslagen. Viel me trouwens reuze mee hoe hij rookte toen ik ermee ging rijden, terwijl ik toch het hele blok en ook de uitlaatbocht heb ingespoten. Komt misschien ook wel omdat hij in deze kou niet echt op temperatuur komt. Ben benieuwd of hij hiermee een beetje mooi de winter doorkomt.
Heb net m'n Daytona handvatverwarming binnen gekregen :worship:. Het "beroemde" kabeltje had ik vanmiddag al bij MP A'dam opgehaald, hadden ze gelukkig op voorraad. Dat wordt een leuk klusje voor nieuwjaarsdag (gelukkig heeft m'n buurman een verwarmde garage; ga ik ff leasen :mrgreen:). Met het fotoverslag van Ben moet dat een fluitje van een cent zijn.
Diversion

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Diversion »

Hey Wimmus,
jij hebt duidelijk wat geleerd op dit forum. Zo ga ik het de volgende winter ook omgeveer doen :D
Ik moet ook nog mijn radiateur doen. Ik deins er een beetje voor terug, het moet eerst wel schoongespoten worden, er zal zat pekel in zitten. Met deze kou heb ik echter niet veel zin om met water te gaan kliederen.
Ik wens jou en alle forumleden een feestelijke jaarwisseling en een goed 2009!
Wimmus

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Wimmus »

Ik heb er net handvatverwarming opgezet (in de verwarmde garage van de buurman :lol: ) en heb toch nog maar ff de radiator met een droge borstel zo veel mogelijk van de pekel ontdaan en er vervolgens wat ACF50 op gekwast. Denk maar zo: iets is nog altijd beter dan niets :!:
Nog de beste wensen voor 2009 trouwens, dat het maar snel mag gaan dooien :mrgreen:
Furiousz

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Furiousz »

Wimmus schreef:Ik heb er net handvatverwarming opgezet (in de verwarmde garage van de buurman :lol: ) en heb toch nog maar ff de radiator met een droge borstel zo veel mogelijk van de pekel ontdaan en er vervolgens wat ACF50 op gekwast. Denk maar zo: iets is nog altijd beter dan niets :!:
Nog de beste wensen voor 2009 trouwens, dat het maar snel mag gaan dooien :mrgreen:
Ff geheel offtopic: Welke handvatverwarming heb je? Ik heb vandaag ook handvatverwarming besteld (Saito II), is dit makkelijk zelf te doen?
Wimmus

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Wimmus »

Furiousz schreef: Ff geheel offtopic: Welke handvatverwarming heb je? Ik heb vandaag ook handvatverwarming besteld (Saito II), is dit makkelijk zelf te doen?
Ik heb de Daytona gekocht bij Kommer motoparts (61 euro incl. verzenden). Als je ff zoekt op het forum dan zie je dat die er als beste uitkomt. De Saito ken ik niet, maar er is wel een topic waarin iemand deze heeft omgeruild voor Daytona's omdat ze niet bevielen (http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... aito#p4700" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik ben zelf geen monteur, maar het is me toch gelukt om ze er op te zetten. Ben er wel een uurtje of 3 a 4 mee bezig geweest, maar die tijd heb ik ook gebruikt om de motor een beetje te verkennen (ook het stekkertje voor de aansluiting zat nogal verstopt), radiator bij te werken met ACF50 en uit te vogelen hoe de kappen er af moesten. Als ik het nu weer moest doen, zou het me denk ik 1 a 1,5 uur kosten.
Wat ik je wel zou aanraden is om het verloopsnoertje bij de Suzuki dealer te halen (koste me 10 euri bij MP) en 2 componentenlijm van Bison. Ik heb alleen de linkerkant verlijmd, want de gaskant ging er zo strak op dat die niet nodig is (originele gaskant handvat was trouwens ook niet verlijmd). Heb nog geen proefrit gemaakt, ga ik misschien later vandaag nog doen en zal m'n bevindingen dan nog laten horen.
Succes met het monteren van je Saito's.

Groeten,
Wim.
Wimmus

Re: AFC50 in de winkel?

Bericht door Wimmus »

Het is wel helemaal off-topic :oops: , maar toch nog even een berichtje:
Heb vanmiddag even een ritje Noord-Holland gedaan om m'n handvatverwarming te testen en kan wel melden dat die Daytona's heerlijk warm zijn. Kan ze niet te lang op de start stand laten staan, want dan wordt het gewoon veel te heet. De normale stand is voor dit weer (+2C) prima te doen met m'n Dane 3 vinger winterhandschoenen. Denk dat als het deze week echt goed koud wordt (< -5C) ik wel heel erg blij ben met dit kerstkadootje.
Bijkomend voordeel van de Daytona's is dat ze iets groter zijn dan de standaard handvatten en het ook iets stroever rubber is, waardoor ze nog beter in de hand liggen, hetgeen met name aan de gaskant erg prettig is. Kan op de snelweg m'n duim lekker bovenop de liggen zonder dat het gas "wegglipt".
Ik kan ze iedereen aanraden.
Plaats reactie