K&N Luchtfilter

Plaats reactie
Jeffrey

K&N Luchtfilter

Bericht door Jeffrey »

Beste mede strommers,

Kunnen jullie mij precies vertellen waarom het beter is om een K&N luchtfilter te nemen, en wat er precies aan mijn motor veranderd kwa prestaties en vermogen. En welk filter kan je het beste laten monteren?

Groetjes Jeffrey
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

Precies niet.
Ik heb het in mijn KLV gedaan omdat de papierfilters heel erg snel volzaten, kijk maar op dit forum.
K&N kan je wassen en opnieuw impregneren, kost ook wel stuivers. De luchtdoorlaat is veel beter met hetzelfde reinigende vermogen. En aangezien we injectiefietsen hebben blijft de mengverhouding goed. Dit bij mij samen met open Bos dempers en afregelen bij Hoegee geeft 98pk aan het achterwiel met max koppel op 4000 rpm. En dat vind ik lekker. :P Gemiddeld verbruik 1:16
Hoeft niet speciaal K&N te zijn, er zijn inmiddels ook ander luchtfilterfabrikanten met blauwe filters, zie de tijdschriften.
Verder nog een tip. :idea: Veel vliegen en ander luchtwaardig dood goed om de 6000 km verwijderen met stofzuiger gaat bij K&N goed. De Suzuki papierfilters gaan volzitten. Remedie tegen luchtwaardig vliegspul en andere troep: Wijzig de luchtinlaat.
Je kan de rubber mond/lip aan de voorzijde airbox er uit halen maar dan kan m.i. ook regen en waswater makkelijk inaar binnen gaan. Ik heb deze lip onder 45 graden ingekort, zuigt die aan net boven het frame, ben je meteen af van het aanzuigen van warme lucht bij stilstand en haast geen vliegen meer.
Het K&N filter is wel een centenkwestie. Denk ja 30000km te rijden met je brommer en koop je een ander, dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Ga je er van uit dat je langer rijdt, is het snel terugverdient of in ieder geval tegen gelijke kosten meer performance.
Garoetn
Roland
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Ik heb die snorkel eruit gehaald. Heb je meteen een dieper motorgeluid bij fel optrekken. Aan de anderekant, dat geluid is er dus ook als je constant rijd.

Ik denk dat ik voor optie ga de snorkel in te korten.

Ik heb de K&N alleen gekozen omdat je dezxe kunt reinigen. Dit scheelt weer in het aanschaffen van Suzuki filters. Voor het vermogen heb ik het niet gedaan. Dan had ik mijn SV1000 niet weg moeten doen
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Flipsen schreef:Voor het vermogen heb ik het niet gedaan. Dan had ik mijn SV1000 niet weg moeten doen
je had toch ook de DL1000 kunnen kopen? heeft maar ca. 8 pk minder dan de SV, schijnbaar. dan heb je echt lekker vermogen hoor :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Iron Horse »

jeffrey schreef:Beste mede strommers,

Kunnen jullie mij precies vertellen waarom het beter is om een K&N luchtfilter te nemen, en wat er precies aan mijn motor veranderd kwa prestaties en vermogen. En welk filter kan je het beste laten monteren?

Groetjes Jeffrey
Ik heb er zelf ook eentje in, maar eigenlijk vanwege het feit dat het makkelijker te reinigen is, niet vanwege eventuele prestatieverbetering. Voor zowel de 650 als de 1000 heb je type SU-1002 nodig. Wil je de voordelen en gebruiksaanwijzing op een rijtje kijk dan op de K&N website.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dgr

Bericht door Dgr »

Flipsen schreef:Ik heb die snorkel eruit gehaald. Heb je meteen een dieper motorgeluid bij fel optrekken. Aan de anderekant, dat geluid is er dus ook als je constant rijd.
Waar kan ik deze snorkel vinden? Beetje extra geluid spreekt me wel aan :D
Flipsen

Bericht door Flipsen »

ALs je de tank eraf haalt, dan zie je um zitten in de deksel van de airbox. Dit deksel moet je er toch afhalen als je het filter gaat veranderen. Dit snorkel kun je er gewoon uit trekken. Hij zal niet beschadigen
Flipsen

Bericht door Flipsen »

peterzeeland schreef:
Flipsen schreef:Voor het vermogen heb ik het niet gedaan. Dan had ik mijn SV1000 niet weg moeten doen
je had toch ook de DL1000 kunnen kopen? heeft maar ca. 8 pk minder dan de SV, schijnbaar. dan heb je echt lekker vermogen hoor :D
Volgens mij heeft de DL 98 pk, terwijl mijn SV 124 pk had/heeft :twisted: .

Persoonlijk vind ik de 650 een stuk fijner rijden ( idem voor SV650). Het blok is soepeler. Maar ik mis de SV nog steeds hoor :cry:
Dgr

Bericht door Dgr »

Bedankt Flipsen, binnenkort maar eens naar kijken!
Plaats reactie