Remolie verversen en ABS

Plaats reactie
Remko

Remolie verversen en ABS

Bericht door Remko »

Binnenkort stalen remleidingen monteren en dan gelijk uiteraard rem olie verversen.

Ben alleen nog op zoek naar het protocol voor het doorspoelen van het ABS gedeelte. Iemand daar idee over????
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Mijn ervaring bij de ABS van een FJ1200 is, dat het doorspoelen van de ABS-pomp een lastige klus is.
Als bij het verwijderen van de leidingen (en weer monteren van andere) er een luchtbel in de ABS-pomp komt, krijg je die er bijna niet meer uit en blijft je rem sponzig aanvoelen.
Ik weet niet hoe de pomp van de DL uitgevoerd is, maar houdt hier in ieder geval rekening mee.
Je zou kunnen proberen eerst 1 leiding te monteren en vanaf de oude leiding, via de ABS-pomp de nieuwe leiding te vullen en als die helemaal gevuld is de andere kant te doen.
Pomp in ieder geval zo min mogelijk lucht door de ABS-pomp.
Succes !
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

zou ik dus lekker bij de garage laten doen! wees vooral met remmen erg voorzichtig!

bij de garage hebben ze speciale ververs-hulpmiddelen waarmee ze de olie door het systeem zuigen, daarmee voorkom je dit soort narigheid.
zie bijv. http://www.motozoom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bestelnr. 12003475
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Cxhaaren

Bericht door Cxhaaren »

Beste is om het gehele systeem eerst door te spoelen met spiritus.
Daarna nieuwe remolie doorspoelen totdat je zeker weet dat er alleen remolie in het systeem zit.
Nu komt de truc: met de remhandle het systeem op druk zetten en het systeem 24 uur op druk laten staan (remhandle m.b.v tie-wrap vastzetten).
Hierna is de meeste lucht naar 1 plek gegaan en maakt het gemakkelijker om de boel te ontluchten.

Althans dat is mijn ervaring!
Remko

Bericht door Remko »

Het gaat eigenlijk alleen om het ontluchten van het ABS gedeelte, met de rest heb ik wel enige ervaring.....



:D :D
Plaats reactie