Schokkend rijden op lage snelheid

Plaats reactie
anooyens

Schokkend rijden op lage snelheid

Bericht door anooyens »

Hallo,

Ik merk dat wanneer ik op lage snelheid rijd met mijn v-strom 650 hij niet soepel rijdt, maar wat schokkerig is. Er is me verteld dat het misschien de afstelling kan zijn of de ketting. Ik heb de ketting wat gespannen , maar hij rijd nog niet optimaal. Een vriend van me heeft de zelfde motor en die rijd niet schokkerig op lage snelheid. Heeft iemand een idee?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja het kan zijn dat hij even synchroon gesteld moet worden. dwz dat de beide gasfabrieken even gelijk gesteld moeten worden.

ik had dat ook, na afstellen van de dealer, weer lekker soepel.

groeten
Erik
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Schokkend rijden op lage snelheid

Bericht door Willem »

anooyens schreef:Hallo,

Ik merk dat wanneer ik op lage snelheid rijd met mijn v-strom 650 hij niet soepel rijdt, maar wat schokkerig is. Er is me verteld dat het misschien de afstelling kan zijn of de ketting. Ik heb de ketting wat gespannen , maar hij rijd nog niet optimaal. Een vriend van me heeft de zelfde motor en die rijd niet schokkerig op lage snelheid. Heeft iemand een idee?
Hoi,
Ik had dit ook bij mijn DL650 toen hij nieuw was. Het was lastig rijden in de bebouwde kom. Daarna las ik een tip om de speling van de gaskabels goed af te stellen. Dit heb ik gedaan en sindsdien heb ik geen last meer gehad van schokkerig rijden.

Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Motorijder

Re: Schokkend rijden op lage snelheid

Bericht door Motorijder »

dat is de ziekte van de twee cillinders van suzuki "het afstellen". ik had hiervoor een TL en had dat zelfde probleem. en men vertelde mij dat dit enkel te verhelpen was door een powercommander te steken omdat men dan nauwer kan regelen. ik kocht er een tweedehands en leerde via een forum een andere hersteller kennen. toen ik die opbelde zij die kom maar een kop koffie drinken en ik stel hem ondertussen af. wel die kerel gaf me mijn powercommander terug en zij ik heb die rommel niet nodig. en na enkele koppen koffie mocht ik gaan test rijden. en jongens wat een wereld van verschil. ik kon plots bij wijze van spreken stapvoets rijden met dat ding en vandaaruit vol gas voorruit. en dat allemaal via het afregelen op de orginele CDI. de man die dat voormij heeft gedaan is HERMAN VERBOVEN. en is een experd in tweecillinders omdat die daarmee gekoerst heeft. kostprijs 120 euro.
resultaat mijn TL is weg en nu rijd ik met een DL "tweecillinder" omdat het leuk rijden is.
Blueberry

Re: Schokkend rijden op lage snelheid

Bericht door Blueberry »

Ding moet gewoon inlopen, mijn 1000 ging pas na 6500 km soepel draaien
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Schokkend rijden op lage snelheid

Bericht door Chopperbiker »

Eerst je stationare toerental maar ietsje verhogen.
Grote kans dat je probleem voorgoed is verdwenen.
:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Plaats reactie