Terugplaatsen stuurgewicht (urgent)

Plaats reactie
TheQ

Terugplaatsen stuurgewicht (urgent)

Bericht door TheQ »

Ik heb de stuurgewichten van mijn DL-1000 afgenomen met de bedoeling ze vast te zetten met Locktite, het terugplaatsen van de stuurgewichten is echter niet zo eenvoudig. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag een snelle reactie, want ik heb mijn V-strom morgen echt nodig.

Alvast bedankt

Rik 'Q'
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Het is mij net niet overkomen........maar in het stuur zit een rubberdop met daarin het schroefdraad voor de bout die je eruit gehaald hebt.
Die rubberdop heb je waarschijnlijk verder naar binnen gedrukt.
:arrow: Die moet je dus iets terug zien te halen en dan v o o r z i c h t i g de bout handmatig er weer in draaien, zodat je de rubberdop niet wegdrukt maar naar je toe kan halen met de bout.
Dan kan je hem weer vast zetten.

Succes
Groeten Barry/Stroom2.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

De complete set ziet er uit volgens bijgaande foto. Even op klikken om een vergroting te zien. Wanneer je rubber met eindmoer inderdaad ontbreekt zal het een hele klus worden dat weer uit je stuur te krijgen. Mogelijk dat je het er geheel voor moet demonteren. Maar één troost heb je, je kunt ook zonder stuurdempers rijden...... :wink:

Suc6

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: met een haaknaald misschien..... :?:
of zeg ik nu domme dingen.......:roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zolang die bocht om kan en lang genoeg is zou het misschien kunnen lukken, maar het geheel loopt ook snel vas in het stuur. Zit hij echter nog op de originele plaats dan zou het moeten kunnen lukken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
TheQ

Bericht door TheQ »

Thx voor de snelle antwoorden.

Een haaknaald was inderdaad beter geweest. Ik had het systeem volledig los geschroefd..... nooit doen dus :?
Met een schroevendraaier heb ik het ding hopeloos te diep geduwd.
Dan maar voorlopige opgelost met wat eigen bricolage, ze zullen nu wel blijven zitten ... hoop ik. :lol:

Wat een omslachtig systeem eigenlijk, op mijn vorige motor, een BMW was alles moervast met een inbusbout en goede ouwe schroefdraad.

Nogmaals bedankt voor de reacties, vooral de foto was zeer hulpzaam.

Rik 'Q'
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Misschien wil het nog lukken met perslucht vanaf de andere zijde? Heb dat zelf nooit geprobeerd maar je weet maar nooit. Alleen wel zorgen dat er niemand in de "vuurlinie" staat :lol: Je kunt het ook gewoon laten zitten en die onderdelen opnieuw bestellen en monteren, heb je er het minste werk aan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
TheQ

Bericht door TheQ »

Goed idee, had er eigenlijk nog niet aan gedacht om alles door te duwen.
'k Zal 't proberen

Thx
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Ik ben overigens erg blij dat de stuurgewichten niet "muurvast" zitten, maar met een rubberen klem. Dit geeft enige speling en mijn strom heeft al twee maal het gras opgezocht (met z'n stuur) waarna de bout waarmee het gewicht vast zit enigzins verbogen was. Dit heeft de energie opgevangen zonder verdere beschadigingen. Dus bout met klemfitting er uit. Alle losse onderdelen van de bout gehaald. Bout weer recht getikt en hoppa alles er weer in.

(Op naar de volgende "graskus")

Greetz Johan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Tja, dan krijg je onderstaande situatie. Afgezien van de verdere schade die ik had. Maar uiteindelijk viel het nog mee. Maar dit was niet op gras.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Je kunt inderdaad gewoon gaan rijden zonder die stuurpluggen hoor.
Dacht je dat de motor niet rijdt zonder die dingen of zo?

Affijn, je kunt trouwens ook zelf zo'n rubber klemsysteem maken, als je tenminste nog ergens een oude (fiets)band, stuk rubber, een handvol O-ringen o.i.d. hebt liggen:
Genoeg rubber ringen uitsnijden, op elkaar stapelen en er de bout van de stuurprop door steken. Met 2 moertjes draai je die rubber ringen stevig tegen elkaar, tot ze net in het stuur passen. Met een (kunstof!) hamer mep je de stuurprop weer terug in het stuur en klaar ben je
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie