balancer verloren

Plaats reactie
V-Tom 650

balancer verloren

Bericht door V-Tom 650 »

Voor de tweede keer in de 4000 km die ik mijn mijn strompje reed, ben ik de rechter balancer verloren tijdens het rijden. Ik hoop maar dat hij niet tegen een auto vloog die ik voorbijstak. :oops:
Is dit normaal? Komt het vaak voor dat je deze dingen verliest?
De eerste keer heeft mijn dealer er een van een showroomexemplaar gedraaid en deze er bij mij opgezet zonder iets aan te rekenen. Ik vrees dat hij dit geen tweede keer gaat doen.
Mijn handen zijn erg breed, breder dan de handvaten en ik vermoed dat ik hierdoor de balancer losdraai bij het manipuleren van de gashandle.
Is hier iets definitiefs aan te doen?
Remakil

Bericht door Remakil »

Het kostte me ff wat denkwerk, maar het gaat dus om het stuurgewicht aan de rechter zijde. Of je brede handen hebt of niet, dat ding hoort gewoon goed vast te zitten... ;)

Dus ik vind dat jouw dealer wederom in eigen zak moet graven voor een nieuw stuurgewicht (of balancer, hoe je het ook noemt)... :)
xlrider

Re: balancer verloren

Bericht door xlrider »

Stuurgewicht inwrijven met Dreft of een andere vettig product.
:lol: :lol: :lol:
V-Tom 650 schreef:Mijn handen zijn erg breed, breder dan de handvaten en ik vermoed dat ik hierdoor de balancer losdraai bij het manipuleren van de gashandle.
Is hier iets definitiefs aan te doen?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gebruik bij het vastschroeven eerst Locktite (middle) op de schroefdraad, dan is de kans nog zeer gering dat je hem spontaan losdraait.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Bij mijn dealer in Rillaar geweest en hij heeft er netjes een nieuwe opgezet zonder kosten aan te rekenen. Mooie srevice dus. 8)
Ik hoop dat hij nu blijft zitten waar hij hoort.
Willystrom

Re: balancer verloren

Bericht door Willystrom »

V-Tom 650 schreef:Voor de tweede keer in de 4000 km die ik mijn mijn strompje reed, ben ik de rechter balancer verloren tijdens het rijden. Ik hoop maar dat hij niet tegen een auto vloog die ik voorbijstak. :oops:
Is dit normaal? Komt het vaak voor dat je deze dingen verliest?
De eerste keer heeft mijn dealer er een van een showroomexemplaar gedraaid en deze er bij mij opgezet zonder iets aan te rekenen. Ik vrees dat hij dit geen tweede keer gaat doen.
Mijn handen zijn erg breed, breder dan de handvaten en ik vermoed dat ik hierdoor de balancer losdraai bij het manipuleren van de gashandle.
Is hier iets definitiefs aan te doen?
Ook ik ben mijn rechter stuurgewicht bijna verloren,kwam er gelukkig op tijd achteren hij zit nu alweer 2 wkn vast.Maar ik hou um in de gaten. :mrgreen:

Will
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

mijn linker verloren, met 150 kpu op de linkerrijstrook. je voelt wat tegen je knie, ziet dan dat de handkap flappert, en beseft opeens: o nee....., je kijkt in je spiegel en ziet gelukkig niets gebeuren als ongelukken enzo..... :shock: :shock: :shock:
nieuwe kostte mij dus gewoon 34 euro! had ook wel ander stuur erop (superbike alu) dus niet de originele bevestiging, maar kennelijk gebeurt het ook bij originele! zeker weten: in de gaten houden! draait hij mee > gauw weer vastdraaien!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie