om de hoeveel km onderhoud

Plaats reactie
dirkie

om de hoeveel km onderhoud

Bericht door dirkie »

Hallo ik ben nieuw hier en heb m'n DL1000 van in november
heb eerste maal op 1000km binnen geweest en vorige week op 4000km.
Volgens m'n garagist moet ik om de 3000km op onderhoud en er is half synthetyse olie op ik vertrek nu met de DL1000 naar de vogezen voor 4 dagen tegen dat ik terug ben moet ik terug binnen .Wie kan mij een juist antwoord geven.
Biker

Bericht door Biker »

De interval tussen de beurten is 6000km. De ene keer een grote beurt en de andere keer een kleine beurt. Dit staat ook in het boekje van de motor. Uw garagist wil snel centjes verdienen :oops: :!:
bjorri

Bericht door bjorri »

En als je wat meer kilometers maakt is een keer per tienduizend ook wel zat.
Strommax

Bericht door Strommax »

Mijne op 1000 op 6000 op 12000, dus om de 6000kms, zoals voorgeschreven van Suzuki :) Niets laten wijs maken :wink:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

bjorri schreef:En als je wat meer kilometers maakt is een keer per tienduizend ook wel zat.
Dat klopt. Alleen kan je dan problemen krijgen als het een nieuwe motor betreft met 2 jaar fabrieksgarantie. Suzuki kan bij een garantieclaim deze afwijzen omdat je je niet aan de voorgeschreven onderhoudsintervallen hebt gehouden.

Zelf rij ik ook veel km per jaar (35.000+), maar ik breng 'm de eerste 2 jaar rond de 6 a 7 duizend km weg voor een beurt. Daarna gaan de intervallen naar zo'n 10.000 km.
dirkie

Bericht door dirkie »

Bedankt V-strommers voor jullie reactie, nu weet ik waar ik mij moet aan houden
Plaats reactie