ploffen bij lage toeren

Plaats reactie
ed

ploffen bij lage toeren

Bericht door ed »

Hallo allemaal
Ik ben nieuw op het forum en moet nog even kijken hoe een en ander werkt.
Ik heb gelijk al een vraag nl:Mijn KLV van 2004 heeft een zeer irritante
eigenschap en dat is dat hij zeer regelmatig ploft cq knalt als ik onder de 3000 toeren rijd met halfgas.
Dat is dus konstant als je in de bebouwde kom rijd
Ik kan het me verbeelden maar volgens mij ruik ik op dat moment ook een benzinewalm.
Dan moet ik gewoon naar de 2e versnelling om maar meer toeren te maken dan 3000,dan gaat het goed.
Kent iemand dit probleem en heeft hij/zij een oplossing dan hoor ik het graag.
groeten
Ed
Fred

Re: ploffen bij lage toeren

Bericht door Fred »

ed schreef:Hallo allemaal
Ik ben nieuw op het forum en moet nog even kijken hoe een en ander werkt.
Ik heb gelijk al een vraag nl:Mijn KLV van 2004 heeft een zeer irritante
eigenschap en dat is dat hij zeer regelmatig ploft cq knalt als ik onder de 3000 toeren rijd met halfgas.
Dat is dus konstant als je in de bebouwde kom rijd
Ik kan het me verbeelden maar volgens mij ruik ik op dat moment ook een benzinewalm.
Dan moet ik gewoon naar de 2e versnelling om maar meer toeren te maken dan 3000,dan gaat het goed.
Kent iemand dit probleem en heeft hij/zij een oplossing dan hoor ik het graag.
groeten
Ed
Waarschijnlijk (ben er bijna zeker van) is de klemband van één van de collektoren van de injecteurs naar de cilinders gelost.
Benzinetank afnemen en klembanden terug vastzetten of betere (heb ik gedaan) eraan monteren.
ed

Re: ploffen bij lage toeren

Bericht door ed »

fred schreef:
ed schreef:Hallo allemaal
Ik ben nieuw op het forum en moet nog even kijken hoe een en ander werkt.
Ik heb gelijk al een vraag nl:Mijn KLV van 2004 heeft een zeer irritante
eigenschap en dat is dat hij zeer regelmatig ploft cq knalt als ik onder de 3000 toeren rijd met halfgas.
Dat is dus konstant als je in de bebouwde kom rijd
Ik kan het me verbeelden maar volgens mij ruik ik op dat moment ook een benzinewalm.
Dan moet ik gewoon naar de 2e versnelling om maar meer toeren te maken dan 3000,dan gaat het goed.
Kent iemand dit probleem en heeft hij/zij een oplossing dan hoor ik het graag.
groeten
Ed
Waarschijnlijk (ben er bijna zeker van) is de klemband van één van de collektoren van de injecteurs naar de cilinders gelost.
Benzinetank afnemen en klembanden terug vastzetten of betere (heb ik gedaan) eraan monteren.
Fred.bedankt voor je snelle reaktie.
Ik ga het binnenkort proberen op te lossen en dan hoor je resultaat.

Goede jaarwisseling toewenst iedereen
Plaats reactie