Zelf olie vervangen

Plaats reactie
Hartm848

Zelf olie vervangen

Bericht door Hartm848 »

Nu ik in verwachting ben van een nieuwe DL (Rhino) wil ik graag alles weten.
De eerste 24 maanden mag ik iets verwachten van de dealer en Suzuki. Maar na 1000 km moet er alweer nieuwe olie in en het filter moet worden vervangen. Nu zal ik eerst (om de garantie te behouden) alles moeten laten doen bij de (stealer?) dealer.

De Rhino heeft een middenbok, en mijn inziens makkelijk(er) om de olie te vervangen. Hoe is jullie ervaring met het onderhoud? Dus zelf of toch liever de dealer?

De onderhoudsintervallen (wat ik op deze site gelezen heb) variereert nogal.
Ik wil er straks dagelijks mee gaan rijden (120 km per dag) en zie de bui al hangen. Om de 6000 km nieuwe olie en filter. Ik ben van plan, nadat ie fatsoenlijk is ingereden, de interval naar 10000 km te gooien.

Roept u maar!

Mzzl
Michel

Hiervoor Suzuki RF600, Kawa ZX7R, Yamaha 1000 ThunderAce, Honda Fireblade 900RR en nee allen niet voor dagelijks gebruik....

Kan niet wachten!!!
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Maak afspraken met je dealer over de verlenging van de
service-intervallen.
Als je hier geen afspraken over maakt komt je garantie in gevaar.

Ik vrees dat als je je garantie wilt behouden de eerste 24 maanden
aan de dealer vastzit. Na die 24 maanden kun je doen wat je wilt!!

gr.
Richard
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er staat in de handleiding vermeld wat je wel en niet zelf "zou mogen" doen. Olie verversen en oliefilter vernieuwen bijvoorbeeld kun je zelf doen, net als je luchtfilter. Maar kleppen controleren en/of stellen niet. Nu heb ik er op een gegeven moment maling aan, maar dat hangt ook af van je eigen mogelijkheden en technisch kunnen. Een interval verlengen kan na afspraak wel, maar men is er over het algemeen niet happig op omdat ze toch 1 op de 3 beurten door hun neus geboord zien. Daarbij blijft 24 duizend natuurlijk wel 24 duizend kilometer. Het maakt dan niet uit of je die in 1 of in 2 jaar hebt gereden je zult toch voor de zekerheid je kleppen moeten (laten) controleren. Er zijn zelfs rijders die al met 12.000 krappe afstellingen constateerden. (Zie elders op het forum, o.a. geconstateerd door onze oosterburen)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie