Kheb geen boekje van de motor

Plaats reactie
FrenkieNL

Kheb geen boekje van de motor

Bericht door FrenkieNL »

Kheb geen boekje van de V-strom 1000 gekregen, dus ik heb een paar vragen die jullie mss wel heel makkelijk kunnen beantwoorden.

Hoeveel benzine gaat er in de tank, en hoe werkt het waarschuwings systeem precies? Ik kreeg een knipperend benzine symbooltje in beeld, hoever kan ik er dan nog mee door rijden ? ( ja ik weet afhankelijk van de rijstijl, maar zeg maar normale rijstijl )

Gaat er nog een extra lampje aan Fl (?) als het erg leeg wordt?

en nog iets: het rode olie lampje staat aan als ik de sleutel in het kontakt steek, maar als ik start gaat hij gewoon uit. Moet ik olie bijvullen?
The V

Bericht door The V »

Ik heb een DL650 maar deze dingen zijn hetzelfde. Inhoud tank is 22 liter. Als het symbooltje gaat knipperen kun je nog een aardig eind sturen. Pas als het laatste (volgens mij rode) blokje gaat knipperen dan moet je maar eens aan tanken gaan denken. Dat het rode lampje gaat branden als je het contact aandoet is volgens mij een onderdeel van een zelftest en is normaal.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je kunt een gebruikershandleiding bij Nimag aanschaffen en er staat ook een downloadlink hier ergens op het forum

De inhoud van de tank is 22 liter.
Het benzinetanksymbooltje gaat bij nog ca. 4,5 liter knipperen, het onderste blokje is dan nog dicht.
Bij minder dan 3 liter gaat het blokje en het benzinetanksymbool knipperen.

Dat het rode lampje in het midden brandt als je nog niet hebt gestart is normaal.

Oliepijl kun je aan de rechterzijde van het motorblok bij het kijkglaasje controleren als je de motor goed horizontaal hebt staan, liefst opgebokt op een (optionele) middenbok. Oliepijl moet tussen de 2 streepjes staan, wel even laten rusten na een ritje voor je beoordeelt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
FrenkieNL

Bericht door FrenkieNL »

Bedankt! Ik voel me wat geruster!

Omdat er geen benzine kraan op zit met een reserve stand was ik al van plan om een keer door te rijden met wat benzine in een jerrycan achterop.... :P
Plaats reactie