Irridiumbougies

Plaats reactie
v-scorpio

Irridiumbougies

Bericht door v-scorpio »

Heb vandaag nieuwe bougies geplaats; NGK CRK8EIX en ze zijn top! De motor pakt onderaan veel beter op, draait zachter en het on/off efeect is bijna volledig verdwenen. Hij rijdt als een viercylindertje!!
Ze kosten wel iets meer dan 16 euro, maar ze zijn het waard !
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een tweecilinder die rijd als een viercilinder :shock: dat wil ik toch niet meemaken alhoewel er niks mis is met een viercilinder, alleen begint het pas vanaf 7000+ toeren interessant te worden. Maar dat is een beetje dollen hoor, ik begrijp wel wat je bedoelt. :wink: Interessant te weten dat zo'n eenvoudige aanpassing zulke gevolgen kan hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Correctie type bougie : CR8EIX van NGK... Doen !
Foursat

Probleem bougie's

Bericht door Foursat »

Heb er reeds 3 vervangen voor Iridium. Maar met de voorste bougie op de cilinderkop heb ik een probleem. De rubbere eind dop op het verlengstuk van de bougiekabel blijft op de bougie zitten. Krijg hem er met geen mogelijkheid uit. Je komt er zeer moeilijk bij door dat de radiator er voor zit. Wie heeft er een tip om die er uit te krijgen. De schacht is vrij diep 10 cm. Moet je de radiator altijd demonteren als je die bougie wilt vervangen.
Het porselein van de gebruikte standaard bougie's is nagenoeg wit. Een arm mengsel dus.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik begrijp niet goed welk deel er is blijven zitten. Als je bougiesleutel er nog maar omheen past is er niks aan de hand. Je hoeft in principe de radiator niet te verwijderen, maar alleen de onderzijde los te maken en hem naar voren te duwen. Maar dan is het nog steeds vrij krap om er te werken, maar het gaat wel. Pas op dat je de slang niet van de radiator lostrekt!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb veel goede berichten over de iridium bougies gelezen en heb ze zojuist bij Louis met wat andere zaken besteld. (Zijn daar nu in de aanbieding, dus in combinatie met een andere bestelling zeker interessant. 12,95 i.p.v. 16,95 per stuk) Zoals het wordt beschreven, zowel gekleurd als onafhankelijk lijken ze hun meerprijs dubbel en dwars waard te zijn. Ook hebben ze een veel langere levensduur, dus die meerprijs is maar betrekkelijk. Ik ben benieuwd. Zullen volgende week wel binnenkomen, kan ik m'n 12.000 beurt uitvoeren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik was gisteren even in Essen bij Polo-motorrad.de (vergelijkbaar met Louis) en daar stond een proef/vergelijkingsopstelling om de verschillen tussen de 2 typen bougies te visualiseren. (Zullen ook wel op andere plekken en in Nederland staan) Wanneer je het verschil ziet in vonkvorming dan ben je meteen omgeturned. Bij de standaard bougie zie je continu smalle en wisselende vonkbanen trekken tussen de electroden. Bij de iridium bougie staat er als het ware een soliede kolom van vonkenergie tussen de electroden. Helaas kan ik het niet als video ofzo op internet vinden, maar het is echt een wereld van verschil.

Ik heb er verder nog niet mee gereden, maar wel proefgedraaid en hij loopt als een zonnetje. Maar de praktijk zal het verder leren. De overige aanpassingen moet ik ook nog uitproberen.

Keep you informed ;-)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Richard

Bericht door Richard »

Rob,

had je niet even op het juiste moment een fotootje van de vonk kunnen maken? :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Helaas, ik heb vaak een camera bij de hand maar nu dus net niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie