Hulp gevraagd bij kleppen stellen

Plaats reactie
Pukka-J
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19-01-2020, 09:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Hulp gevraagd bij kleppen stellen

Bericht door Pukka-J »

Hallo,

ik ben nog altijd een zeer tevreden V-Strom rijder en heb deze week een gebruikte Kawasaki ER-5 aangeschaft voor erbij. Mijn vrouw en oudste dochter (<24) mogen hopelijk binnenkort afrijden en dan kunnen ze direct ervaring opdoen voor ze hun eigen fiets kopen.

Andere reden is dat ik toch een zwak heb voor naked bikes en bovendien wil ik graag meer leren van onderhoud en techniek. Daar lijkt me zo'n oudere tweecylinder carburateurfiets uitermate geschikt voor.

Nu mijn vraag: is er iemand in de omgeving van Groningen die mij (evt. tegen kleine vergoeding) zou willen leren klepspeling te controleren / stellen (de er-5 heeft stelschroeven i.p.v. shims dus dat scheelt) en carburateur te reinigen / afstellen? Ik heb het werkplaatshandboek al besteld en deze week in huis, maar sommige dingen moet je gewoon een keertje samen gedaan hebben.

Groeten,

Jesse
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Hulp gevraagd bij kleppen stellen

Bericht door Iron Horse »

Kijk eens wat video's en je weet vaak al genoeg.

Klepspeling.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pukka-J
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19-01-2020, 09:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Hulp gevraagd bij kleppen stellen

Bericht door Pukka-J »

Hoi Rob,

Al veel video’s gezien en voor de V-strom besloten om het niet zelf te doen...checken is één ding, maar als er daadwerkelijk shims moeten worden verwisseld ... 😳

De Kawa durf ik wel aan en inderdaad waarschijnlijk ook wel alleen, maar voor het zelfvertrouwen is het fijn als je de eerste keer iemand met verstand erbij hebt...kun je vragen kwijt over zaken die je tegenkomt en da’s ook wat waard.

Dat gezegd hebbende: wat leven we toch in een bijzondere tijd dat je inderdaad zoveel informatie gratis tot je beschikking hebt en duizenden instructiefilmpjes op youtube kunt vinden!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Hulp gevraagd bij kleppen stellen

Bericht door Iron Horse »

Okay, de V-Strom is wat anders, maar ik dacht uit je vraagstelling op te maken dat je hulp bij de Kawa wilde.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pukka-J
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19-01-2020, 09:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Hulp gevraagd bij kleppen stellen

Bericht door Pukka-J »

Klopt, mijn hulpvraag betreft inderdaad de er-5
Plaats reactie