afstellen motor

adje

Bericht door adje »

Heb sinds twee maanden ook een DL1000 van 2004,rijdt prima alleen duurder dan verwacht.Gebruik de motor het meest voor woon/werkverkeer,90% snelweg gemiddeld 120km/h.De motor heeft nu 12000 km gelopen en heeft net een beurt gehad.het verbruik is nu gemiddeld 1 op 12(ongeveer 210km op een tank,geen streepje meer).De dealer zei dat dit normaal was alleen lees ik hier dat gemiddeld 1 op 15 normaal is,klopt dit?En kan dit verholpen worden door afstellen?
Diffie

Bericht door Diffie »

1 op 12 is idd best duur, de mijne heeft een tijdje 1 op 11 gelopen, maar ik had problemen (bleek later) met mijn kast. Nadat deze vervangen is en diverse afstelpogingen later loopt hij nu ongeveer 1op 15.
Ga 11 november naar Hoegee om te kijken of zij hem nog beter (zuiniger) kunnen afstellen.
Kermit

Bericht door Kermit »

mijn vorige vstrom heb ik 17500 kms bereden. op de snelweg reed hij veel zuiniger: 1 op 19, zelfs met zijkoffers.
op andere wegen zo'n 1 op 15 tot 1op 17. :mrgreen:
Diffie

Bericht door Diffie »

he Kermit, hoe duur rijdt je huidige DL 1000? Is die ook zo zuinig?
Kermit

Bericht door Kermit »

1 op 14.
dat was geloof ik ook zo bij mijn vorige vstrom in de inrijperiode. maar ik vraag me af of de vstrom misschien rijker afgesteld staat dan vroeger, want het rijdt veel soepeler onder de 3000 toeren.
ik heb nog geen lange tochten gemaakt op deze fiets dus ik weet niet hoe het snelwegverbruik zal zijn.
:mrgreen:
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Diffie schreef:1 op 12 is idd best duur, de mijne heeft een tijdje 1 op 11 gelopen, maar ik had problemen (bleek later) met mijn kast. Nadat deze vervangen is en diverse afstelpogingen later loopt hij nu ongeveer 1op 15.
Ga 11 november naar Hoegee om te kijken of zij hem nog beter (zuiniger) kunnen afstellen.
Over Hoegee: niets dan lof over Hoegee (echt jongens die weten waar ze het over hebben), maar dat je motor zuiniger gaat lopen na een bezoekje ga ik betwijfelen. Hij loopt wel veel mooier en maximaal over het gehele toerenbereik, maar zuiniger? Ich bin sehr gespannt... :roll:

Laat het ons weten, want als de jouwe zuiniger gaat lopen, moet ik ook snel weer eens langs!
mlenior
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28-08-2006, 14:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Lelystad
Contacteer:

afstellen motor

Bericht door mlenior »

Over hoegeetech ben ik ook zeer te spreken ga zaterdag effe langs voor de 12.000Km beurtje. Ook ik heb mijn VStrom DL1000 daar opnieuw laten afstellen, ivm inhouden etc. maarre kan niet anders zeggen dattie super zuinig is. Rij gemiddeld 1:18 En dat ondanks dat ikm toch echt wel goed door trek. Gem. Snelheid snelweg is 130.
Vstrom DL1000 Bj 2003, 24000Km, Blauw.
"I could not fix your brakes so i made your horn louder"
adje

Bericht door adje »

Ga toch maar proberen bij Hoegee.Als hij daarna niet zuiniger loopt dan weet ik teminste zeker dat het niet aan de afstelling ligt.Moet anders toch verder zoeken ,want wordt aardig jaloers als ik jullie verbruiken hoor.
Plaats reactie