Poetsen

Plaats reactie
The V

Poetsen

Bericht door The V »

Vandaag toch op het laatste moment maar niet naar Den Bosch gegaan. Trok boven Den Haag helemaal grijs dicht. Maar even kijken wat het weer morgen doet.

In plaats daarvan heb ik in de garage mijn trouwe tweeweieler een lekker beurt gegeven :shock: Ik bedoel natuurlijk poetsbeurt! Ziet er weer goed uit en het mooie zwart glimt weer netjes!

Alleen ben ik van plan om zijn (/haar) onderkantje ook één dezer dagen onder handen te nemen. Ben niet van plan om het weer helemaal te laten glimmen, maar er mag wel wat aan gedaan worden. Nou weet ik dat er allemaal polijstmiddeltjes enzo voor zijn. Wie kan me daar tips voor geven?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:oops: :oops: :oops: ......kan ik mijn Strom ook ff brengen......??? Stroom2 hoor ik alleen maar zuchten: hoe krijg je die weer mooi?......Zolang er nog met pekel gestrooid/gegooid wordt begin ik er niet aan........maar hij kan het niet aanzien :oops: :oops: :oops:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Stroompje schreef: :oops: :oops: :oops: ......kan ik mijn Strom ook ff brengen......??? Stroom2 hoor ik alleen maar zuchten: hoe krijg je die weer mooi?......Zolang er nog met pekel gestrooid/gegooid wordt begin ik er niet aan........maar hij kan het niet aanzien :oops: :oops: :oops:
Brengen kan altijd... geen probleem... of er verder wat mee gebeurt :?: :wink: Ik zeg ook wel dat ik één dezer dagen dat van plan ben, maar ik ben niet zo snel :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

jammer.....dan blijf ik nog maar ff :-)} en wachten op de lente......toen ik net met mijn hond buiten liep vlogen de ganzen alweer noord waarts...... dus nog ff geduld :lol:
Ik heb helaas geen bijzondere tips voor je......om te beginnen :een emmer met vooral nu......lekker warm water en een sopje erin :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

wat gewoon heel goed schoonmaakt is de Totaal reiniger van S-100. opspuiten en 15 minuten wachten, een beetje het ergste vuil los maken met een afwasborstel en afspuiten met een tuinslang. werkt perfect

http://www.s100.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
meer info op de duitse site
http://www.wackchem.com/s100/frm_intro_s100.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

succes. en ook Wd-40 lost erge vervuiling goed op.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Poetsen 8) is niet mijn grootste hobby....
Maar moet wel (met regelmaat??? ) gebeuren.
Zal hem toch maar weer eens een aanstaande lente opfrisbeurt geven :P
Oh ja ik heb een week of wat geleden nog een hele rol poetsdoeken gekocht, kan ik ze mooi inwijden... :wink:
Strommie

Bericht door Strommie »

Stroompje schreef:
Ik heb helaas geen bijzondere tips voor je......om te beginnen :een emmer met vooral nu......lekker warm water en een sopje erin :wink:
Nou Heleen, laat het 'poets-schoonmaakwerk' van de motoren maar aan Barry over :lol: , want juist pekel-troep, moet je beslist niet wassen met lauw- of warm water.
Dat geeft een soort chemische 'versterking/versnellende werking' aan de pekel.
Dus eerst goed met koud-water spoelen/wassen .... het is niet anders :?

Groetjes, Strommie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: oké.......dat is een echte goede TIP!!!!
:wink: :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Het drama van de poetsbeurt

Bericht door The V »

Gisteren weer flink de kriebels over mijn smerige Strom. Bij mij om de hoek is zo'n bedrijf waar je je auto/motor/caravan of je hele gezin in zo'n cabine kunt zetten en dan met verschillende programma's naar hartelust kunt uiteleven met de spuitlans en borstels.

Eerst netjes met een voorreinigingsmiddel, velgenreiniger etc. gedaan. Toen thuis mooi afgedroogt. Normaal behandelde ik de zwarte delen met een spuitbus van Valvoline. Zelfde spul als wat ze in de showroom gebruiken. Dit beviel me altijd erg goed maar deze was op en ik had een flesje S100 Lak & kunststofpolish aangeschaft. Ik daarme in de weer. VERSCHRIKKELIJK :!: Slecht resultaat en sommige kunstof delen sloegen gewoon een beetje wit uit!

Ook had ik op aanraden een Motrax Buffy Ball gekocht om uit te proberen; http://www.motrax.co.uk/Index_pages/mai ... /buffy.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zou het poetswerk allemaal een stuk makkelijker moeten maken :D Ik dacht; laat ik eerst even een stukje proberen op het motorblok... HELE MOTOR ONDER DE ORANJE PLUIS!!!

Achteraf gezien heb ik de kleine lettertjes opde verpakking van de Buffy Ball niet gelezen waar dus staat; Note : All new Buffy Balls will emit some fluff and dust when first used. This will reduce after washing

Afijn pluis eraf rijden lukt niet, lekker statisch! Dus uiteindelijk toch maar weer een spuitbus Valvoline gehaald en nog een keer alle delen met de poetsdoek geraakt. :roll:

Verder ben ik nog begonnen met de onderkant van min Strom zijn glans weer terug te geven. Dat heb ik gedaan met http://www.s100.com/s100_fr.htm" onclick="window.open(this.href);return false; en ik moet zeggen dat dit echt fantastisch spul is :idea: Het geeft echt de glans weer terug aan die lelijke doffe delen. Volgende keer ga ik daarmee verder en met een gewassen Buffy Ball :twisted:
Jado

Bericht door Jado »

Ik poets de motor altijd met CARTEC perfect polish.
Het werkt perfect en zeer eenvoudig je doet wat van dat polish op een doekje en inwrijven met een draaiende beweging als het opgedroogd is kun je het met een zachte doek heel makkelijk uitpoetsen.
Het resultaat is perfect en ik ben in een half uurtje klaar.
Leipo

Bericht door Leipo »

eeuuuuh poetsen? :lol:
Crazychris

Bericht door Crazychris »

poetsen ???
was da ????
The V

Bericht door The V »

Volgens de Van Dale;

poet·sen (ov.ww., ook abs.)
1 door wrijven schoonmaken of glanzend maken
2 (een dier) reinigen van huidparasieten


:wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Mmmm... ik spuit mijn Strommeke in met een superreiniger... vervolgens met een microvezeldoekje en water een beetje wassen... afspuiten en de Strom glimt weer als een spiegeltje... :)
Tuke

Bericht door Tuke »

ABo schreef:Poetsen 8) is niet mijn grootste hobby....
Maar moet wel (met regelmaat??? ) gebeuren.
met regelmaat... is bij mij ongeveer 2x per jaar O:-)
In de lente een keer en aan het eind van de zomer....
Dan komt de winter er immers weer aan... een waar vuil zit, komt geen roest!!! :wink:

Misschien dat ik de V-Strom (sinds vandaag omgedoopt tot Platero - degene die er achter komt waar deze naam voor staat krijgt een gratis suzuki nekkoord ;) ) deze lente laat verwennen door een professionele schoonmaker.....

Of wil Stroom 2 wat bijverdienen? :schater:
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

De dichter Juan Ramón Jiménez [1881-1958], winnaar van de Nobelprijs voor literatuur in 1956, is een cruciale figuur in de Spaanse letteren en niet alleen omdat hij de »geestelijke vader« en leermeester van de belangrijke Generatie van ’27 was, maar vooral vanwege het belang en de kwaliteit van zijn poëzie. In eerste instantie sterk beïnvloed door het Franse symbolisme, kenmerkt zijn poëzie zich later door eenvoud en suggestie.

Eén van de mijlpalen in die ontwikkeling is de bundel prozagedichten PLATERO EN IK, ontstaan tussen 1906 en 1912. Centraal in deze bundel staat een ezel, Platero, en het geboortedorp van de dichter, Moguer, in Andalusië. Als in een poëtische persiflage van Don Quichot trekt het ik-personage op zijn ezel door het dorp en zijn omgeving en beleeft daarbij allerlei avonturen op kleine schaal.

Sinds zijn verschijnen, eerst in 1914 als »gekuist« kinderboek, met de helft van het totale aantal gedichten, later in 1917 de volledige tekst, heeft PLATERO EN IK een enorme populariteit verworven, niet alleen in de Spaanse literatuur, waar het als een soort moderne klassieker geldt, maar ook internationaal: na Don Quichot is Platero en ik het meest vertaalde Spaanse literaire werk.

Platero de ezel, dus... Stuur het koortje maar naar Amsterdam 8)
MaxZeiler

Het leeven is zoo koordt

Bericht door MaxZeiler »

Ja Tuke, daar ga je dan!

Een Suzuki (zang-) koortje ben je aan Be-Outside minstens kwijt.

Of toch een nekkoordje? Gooi het op een accoordje zoukzeggen.
Tuke

Bericht door Tuke »

Heh... de wereld is een stuk minder leuk geworden met google en wikipedia! :? :lol:
Maar wat google niet zo snel vertelt... is waarom de ezel Platero heette. De ezel had een grijze vacht. Daarom kreeg ie de naam zilver (oftewel platero in het Spaans).

Maar vooruit... Be-outside had het voor 80% goed! Ik zal het koordje zaterdag meenemen :wink: Ik ben bang dat Be-Outside zijn met z'n nieuwe toeter een eventueel koortje zal overtreffen.

[geruchten mode]
Het schijnt dat Be-Outside met z'n toeter al gevraagd is om voortaan mee te werken aan de '1e maandag van de maand' oefening van stadsdeel Amsterdam-West ;-)
[/geruchten mode]
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Tuke schreef: Of wil Stroom 2 wat bijverdienen? :schater:
:schater: :schater: :schater: nou na 2 stuks.......heeft 'ie het wel gehad denk ik... maar doe een goed voorstel en je weet maar nooit, ik kreeg het ook voor elkaar :!: ..... :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Na wat serieus surfwerk over lak-onderhoud en bescherming, ben ik uitgekomen bij:
http://www.meguiars.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Site is zeker een bezoekje waard 8)

Heb hiervan diverse producten gekocht en ben over dit Amerikaanse produkt razend enthousiast geworden. Men richt zich hoofdzakelijk op de automarkt, maar mijn zwarte 650 glimt er zeker niet minder om!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Stromtrooper

Bericht door Stromtrooper »

Ik zie een hoop "dure" middeltjes...
Om het blok schoon te houden zoek ik nog goeie tips... gezien mijn vorige motor een Blackbird was...heb ik me nooit bezig gehouden met het blok (zie je toch niet).
Maar met lakwerk, rubber en wielen heb ik nog wel goeie tips (denk ik).

Velgen en mn. achter (kettingvet) zijn goed schoon te houden met...
-Cockpitspray (heeft mijn voorkeur)
-WD40
-Starthulp!!?
op een doekje spuiten en het zal je verrassen.. met weinig moeite schoon en glimmend in 1 keer.

-Cockpitspray is tevens erg goed bruikbaar op plastic onderdelen..ook op je ruitje, minder last met verwijderen van lijkjes.

Persoonlijk gebruik ik altijd spullen van het Kruitvat.. (zwarte bussen) ook de van de Action is het spul erg goed!!
Daar hebben ze ook spuitwas... geweldig!!! op doekje en smeren maar.

Letop! niet direct sprayen op de velg of het lakwerk... anders komt het op plekken waar je het absoluut niet wil hebben!!

OJA! Ik heb ooit eens een motor flink uit elkaar gehaald en schoon gemaakt...... dit is zonde van je tijd.... ziet er mooi uit voor een verkoop.. maar met woon-werkverkeer heeft dit geen nut..
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Poetsen

Bericht door Chopperbiker »

Poetsen is een heerlijk klusje!

Afbeelding

8)
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
SWR

Re: Poetsen

Bericht door SWR »

Die meid verpest de foto! :evil: :wink:
Graafie68

Re: Poetsen

Bericht door Graafie68 »

kijk jij dan lekker naar die mooie V-strom ( heb ik zelf al ) :bye:
kijk ik wel naar die leuke jonge dame. ( die heb ik niet ) :shock: :shock: :shock:
M.A.D

Re: Poetsen

Bericht door M.A.D »

SWR schreef:Die meid verpest de foto! :evil: :wink:


ik weet niet welke foto jij bekijkt , maar bij mij staat er toch echt een leuke meid op . :P






of je bent errug veeleisend :schater:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Poetsen

Bericht door Frank »

M.A.D schreef:of je bent errug veeleisend :schater:
Of homo! :bye:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
M.A.D

Re: Poetsen

Bericht door M.A.D »

Frank schreef:
M.A.D schreef:of je bent errug veeleisend :schater:
Of homo! :bye:
Och , een lekkere vent is niet vies . zegt mijn zuster altijd
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Poetsen

Bericht door Chopperbiker »

Och , een lekkere vent is niet vies,...
Voor de liefhebber....
Afbeelding :schater:

Mijn voorkeur gaat toch uit naar een groeps-poetsbeurt
Afbeelding

8)
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Poetsen

Bericht door Frank »

Haha.. het maakt me eigenlijk niet meer uit wat voor motor ze poetsen... :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Poetsen

Bericht door Hunter6 »

Even Off-topic, of is het toch on_topic :wink:
In het huidige Motoplus nummer staat een vergelijkende test tussen diverse motorreinigers.
De reiniger's van Polo komer er als beste uit. 10 liter voor €15,95
Polo
M.A.D

Re: Poetsen

Bericht door M.A.D »

Frank schreef:Haha.. het maakt me eigenlijk niet meer uit wat voor motor ze poetsen... :mrgreen:

Motor ? waar dan ?

ik heb alleen maar op die 4 meiden gelet .
Graafie68

Re: Poetsen

Bericht door Graafie68 »

aan de reclame foto's van BUELL heeft het ZEKER niet gelegen dat het zo slecht gaat met ze.
alleen fotograaf ook maar eens uitleggen , HOE IN TE ZOOMEM.
kan nog beter.
Mandy

Re: Poetsen

Bericht door Mandy »

Kunnen ze mijn strom ook even komen poetsen ???? :D
Denk dat mn vriendin dit ook wel leuk vindt. :wink:
Groetjes Mandy.
SWR

Re: Poetsen

Bericht door SWR »

Frank schreef:
M.A.D schreef:of je bent errug veeleisend :schater:
Of homo! :bye:

nee frank, ik ben geen homo :schater:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Poetsen

Bericht door Chopperbiker »

Of het nou een brommer is of een fiets,
poetsen blijft leuk :mrgreen:

Afbeelding

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Stromtrooper

Re: Poetsen

Bericht door Stromtrooper »

ja......... en er staat V-Strom op haar voet getatoeerd!!!

OH dat hadden jullie nog niet gezien O:-) :schater:
Plaats reactie