onderhoudsinterval L2

Plaats reactie
Blackstrom2012
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02-02-2017, 00:32
Mijn motor is een: suzuki vstrom 650 L2

onderhoudsinterval L2

Bericht door Blackstrom2012 »

Mijn L2 heeft inmiddels 40.000 km gelopen. Is het nu nog nodig om hem, zoals tot nu toe, om de 6000 km een onderhoudsbeurt te geven of kan je ook een keertje tot 10.000 km wachten?
Ik vraag dit, omdat ik dit jaar wat meer rij dan in het verleden. En dan zou mijn motor 2 x in een half jaar een beurt krijgen.

Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1244
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: KTM 1090 R Adventure 2017 dr jekyll&mr hide uitlaat
Locatie: brouwershaven

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Motormuus »

Volgens mij gaat het er niet om hoeveel beurten hij per jaar krijgt. Maar echt om de kilometers...

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 3913
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Daring Red Frank »

1 keer per jaar of elke 6000 km... Whichever comes first.. ;-)
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C4 + SC1 | Bridgestone Battlax A41 |

Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7214
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Locatie: Oud Beijerland

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Eikie »

Volgens de garantievoorschriften elke 6000 km, echter na de garantie gaat mijn L2 na 10000 km voor een beurtje.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4539
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door RedStrom »

Uit de garantie: 1x per jaar of elke 10-12k een kleine. En dan vooral zelf doen. Leuk klusje en bespaart een hoop centjes.
Grote beurt elke 2 jaar, maar als er niks te klagen valt zit daar ook wel rek in.
De grote zou ik rond de 50k wel doen. Niks aan de hand, dan is 75-80k het volgende ijkpunt.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
JezusQuistus
Berichten: 90
Lid geworden op: do 18-05-2017, 11:52
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2002
Locatie: Oosterhout

Re: DL1000 2002 zijkoffer houder montage set

Bericht door JezusQuistus »

Ik gluur even mee. Nuttige info

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Have a good time all the time

Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Locatie: Huizen

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Havado63 »

Volgens dealer bij 12000 klein en bij 24000 groot..

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTREME
Locatie: Lanaken (Belgie)

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Dendrummer »

Gewoon afwisselen bij :12000km kleine beurt-24000 grote beurt-36000km kleine beurt enz...
Bij mij volgend jaar bij 24000km krijgt hij nog een grote beurt(met kleppen afstellen en K&N luchtfilter plaatsen) bij de dealer ivm de garantie en daarna doe ik de kleine beurten zelf .

Greetz
Gerard

Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Locatie: Huizen

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Havado63 »

Is dat een verbetering zo'n K&N filter??
Gr, Hans

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTREME
Locatie: Lanaken (Belgie)

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Dendrummer »

Voor mij is dat een verbetering omdat je er de eerste 50-80000km niet meer hoeft naar te kijken ,omdat de tank steeds eraf moet en dat is een heel gedoe.En je kan hem weer zuiver maken en gewoon opnieuw gebruiken.Ik heb op al mijn motoren een K&N-filter gehad en was er altijd tevreden over.
Wat het aan prestaties opleverd zal niet veel zijn,maar wel beter oppakken omdat hij meer lucht krijgt bij lage toeren en je krijgt ook een donker geluid ermee. :duim:

greetz
Gerard

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6663
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Iron Horse »

Verbetering is denk ik niet echt aan de orde. Het is wanneer je veel rijdt wel een stuk goedkoper. Nadeel vinden sommigen wel de manier waarop je het moet reinigen en oliën. Dat vergt wel wat meer werk dan alleen een eenmalig filter wisselen. Ik heb 2 V-Stroms gehad en in beide had ik ze zitten. Alleen reed ik later (te) weinig dus heb er nooit dat profijt van gehad. Als het filter schoon is zou je inderdaad meer lucht moeten krijgen. Maar de waarde daarvan is betrekkelijk aangezien het mengsel toch door de ECU wordt geregeld.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Locatie: Huizen

Re: onderhoudsinterval L2

Bericht door Havado63 »

Heb ook altijd K&N filters gehad op mijn motoren met carbs, o.a veel Guzzi's. Maar moest wel altijd spelen met de sproeiers om het goed te laten lopen. Met injectie past de ecu het mengsel aan voor de beste prestatie dus vandaar. De open luchtfilters laten volgens mij ook meer vuil door waardoor de klepgeleiders eerder gaan slijten is mijn ervaring. Tijdens het onderhoud aan de strom moet de tank er toch af dus kleine moeite? Bij de Guzzi moest je heeeel veel slopen voor je bij het luchtfilter kon komen, en het geluid was ook beter voor zover je het kon horen met de open pijpen.. MAAR SUPER GAAF die K&N kelken...maar wie kan vertellen over de slijtage bij het strommetje?

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk


Plaats reactie