Pagina 1 van 1

24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 31-01-2016, 18:00
door RedStrom
20160130_085150767_iOS (2).jpg
20160130_085047582_iOS.jpg
Ik weet niet of ik de eerste prive-rijder ben met een 24000 beurt voor de DL1000 L4, maar hierbij.
Gebruik gemaakt van de winterbeurt van Motoport (halen, brengen en poetsen). Met name dat poetsen was top. Showroom kwaliteit.

Ik heb 25014 km op de teller, oftewel 12000 km gereden na aanschaf in mei 2015.
De motor is van maart 2014 en gekocht in mei 2015 met nieuwe A40 banden en ook een grote beurt.
Bij 24000 km hoort het klepstellen etc erbij. Op de remblokken voor na, niets bijzonders hoeven te vervangen.
Ketting nog OK, banden kunnen nog een paar duizend mee.
255 euri aan arbeidsloon. De remblokken voor en Philips lamp zijn extra. Beurt bij een dealer ivm garantie.
Wat je niet ziet is de BTW. Totaal 719,95 :evil:

Dat was schrikken. De laatste beurten van de 650 deed ik zelf en kosten me een paar tientjes aan olie en filters.
Vanmorgen droog kunnen rijden en na een half uurtje ging het weer als vanouds. En dan schakelt en koppelt en remt het allemaal net iets lekkerder. Echt waar.
Vering voor tikje strakker gezet, ruitje er af. Net een supermotard zo'n DL1000. :duim:

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 31-01-2016, 19:25
door Motormuus
Denk niet dat me de eerste priverijder bent net een 24k beurt. Iemand bij ons in de vereniging had in april dit jaar al een 24k beurt met zijn 1000 l4.

Onderhoud deed ik ook altijd zelf nu doet de dealer dat Ivm garantie. Na de garantie gaat mijn motor thuis weer de brug op.

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 31-01-2016, 22:31
door Eikie
Met zo'n lange interval vallen de kosten best mee.
Bij een 650 is het goedkoper, echter wel iedere 6000 km de lul (ivm garantie)

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: ma 01-02-2016, 19:23
door RedStrom
Daar heb je een punt.
Per km valt het wel mee.
Een 24 of 48000 km beurt voor een 650 kost niet veel minder.
Maar het verschil met zelf doen is wel groot. Maar dat komt wel weer.

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 24-04-2016, 17:51
door RichardA
Ik was €643 kwijt......toch ff schrikken; de DL650 was toch goedkoper met zijn 24k beurt.
Wat goedkoper dan JW, maar ik heb geen remblokken of nieuwe lamp op de lijst staan.

Ben nu wel toe aan nieuwe banden na 24k ol de orginele Battlewings; ff wachten op mn vakantiegeld :oops:
Denk nu ook aan de A40 ivm de goede ervaringen die ik hier lees.

N.B.: ik kreeg een (oude) DL650 mee als leenmotor; viel me gelijk weer op hoe licht en vanzelfsprekend alles weer ging;
- precies de reden waarom ik in 2009 direct zo'n ding gekocht had na een proefrit
- en me nu afvroeg waarom ik hem heb ingruild :oops:
- de power en strakke sturen van de nieuwe DL1000A zijn mooi, maar in dagelijks woon/werk verkeer gebruik je het ook niet echt
- daarnaast vind ik de oude 650 nog steeds beter dan de nieuwe of de 1000 bij slecht wegdek......

Richard

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 24-04-2016, 18:44
door Knarf1990
Ik heb nog wel en oude 650 staan hier. Gelijk oversteken dan maar?

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 24-04-2016, 19:27
door Ebrostrom
:schater:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 24-04-2016, 20:30
door RedStrom
RichardA schreef:
- daarnaast vind ik de oude 650 nog steeds beter dan de nieuwe of de 1000 bij slecht wegdek......

Richard
Met andere banden en de juiste vering/demping is de 1000 errug goed op slecht asfalt Richard.

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 24-04-2016, 21:10
door RichardA
J.W. ; en die juiste banden zijn de A40's ??
Wilde er eerst Anakee-2 opzetten; goede ervaring mee op de 650, vooral bij regen
- nadeel is dat het grove profiel wel wat herrie en trillingen gaf

Van vering heb ik geen verstand (afstellen) :?
Het staat nog precies zo, als dat ik hem gekocht heb....

Richard

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 24-04-2016, 21:46
door RedStrom
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=6&t=12687

A40 geeft geweldige feedback.
TKC70 schijnt ook goed te zijn.

Standaard afstelling helpt niet. Zie link.

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 24-04-2016, 21:48
door Frank
En na een paar daagjes Duitsland zijn de MTN ook fantastische banden!

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 07-08-2016, 01:31
door Sparkle Black Peter
Ook mijn motor was hard toe aan zijn 24.0000km beurt. Liep niet meer zo als voorheen. Gelijk ook een nieuwe adapterplaat en steun voor de topkoffer erop laten zetten. (topkofferrek schijnt af te kunnen breken) Kleppen stonden nog prima. Beurt € 570,= excl. plaat en steun).

Nieuwe TKC70 komen er volgende week weer onder. Ben zeeeer tevreden met deze band. Hebben het toch 23.000km uitgehouden. :duim:

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 07-08-2016, 09:08
door Motormuus
Heb je nu zo'n zelfde onderplaat als mij peter? Zag dat ie tijdens de rookpauze bij de brabantrit geinspecteerd werd.

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: ma 08-08-2016, 00:10
door Sparkle Black Peter
Klopt :!: Wilde die van jou er eigenlijk afschroeven, maar ben nog op tijd tot bezinnen gekomen. :wink:

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: ma 08-08-2016, 07:20
door Motormuus
Haha. Bedankt dat je, jezelf hebt ingehouden...

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 09-06-2019, 08:55
door Geronimo
Ik hoor altijd het verhaal dat je je onderhoud moet laten doen door een erkende dealer.
Maar wat als je een tweedehands motor koopt met maar 23000km op de teller en geen boekje met onderhoudsbeurten.
Maakt het nog iets uit als je alle onderhoudsbeurten bij een erkend Suzuki dealer doet of niet? :-)}

Re: 24000 beurt DL1000 L4 >

Geplaatst: zo 09-06-2019, 09:31
door Iron Horse
Het belangrijkste is dat het onderhoud goed wordt gedaan. Door een dealer is meestal een (discutabele) eis om je garantie te behouden. Maar na de garantieperiode maakt het sowieso niks uit. Enige beurt die ik bij een nieuwe liet doen was de 1000 beurt. Bij de laatste (geen V-Strom) heb ik nooit meer een dealer of andere garage gezien. Alles zelf gedaan.