Suzuki dealer vs Safe/Motoport

Plaats reactie
V-rider

Suzuki dealer vs Safe/Motoport

Bericht door V-rider »

Allen,

Binnenkort moet de mijne voor een 24.000 km beurt. Tot op heden heb ik de beurten (12.000 en 18.000) laten verzorgen door Safe in Amsterdam.

Ik heb niet zo'n lekker gevoel (emotioneel en financieel, € 300 voor 12.000 en dik € 200 voor 18.000) bij deze jongens en overweeg hem nu naar Barneveld (De Valkenier) te brengen. Heb ik goede geluiden over gehoord.

Het gevoel is moeilijk te omschrijven, maar ik krijg toch het idee dat er niet echt veel kennis is bij bijvoorbeeld een Safe omdat daar zoveel verschillende merken motoren komen en ze van alles een beetje weten.

Ik snap best dat er overal en altijd wel wat aan of op te merken is, maar ik hoor toch graag jullie ideetjes hierover.

Groet,
Peter
MaxZeiler

valkenier/ barneveld

Bericht door MaxZeiler »

hallo peter

ik ken safe amsterdam niet en heb met de valkenier ook nog maar één (goede) ervaring... ken wel safe rotterdam (zij het van meer dan tien jaar terug). kwam daar uitsluitend noodzakelijkerwijs - het is allemaal zo anoniem in die grote zaken- je bent er een nummer. vind ik zelf nogal storend en dat gevoel had ik in barneveld helemaal niet. bovendien waren ze nogal flexibel in de agenda, kon er nota bene dezelfde dag nog terecht.

ben ook afgegaan op wat ik gelezen heb in "wat kost een 6000km beurt" waarbij drie v-strommers los van elkaar goedkoper uit zijn dan alle anderen met een 6/k ervaring. daar het een echte dealer is hoef je over hun kennis niet in te zitten dunkt me.

safe is geen suzuki dealer en de prijzen wiebelen nogal, valkenier hanteert (bewezen) scherpe prijzen en aan vakkennis schort het niet... keuze lijkt me niet moeilijk.

als jij er ook heengaat wordt het zo langzamerhand onze "preferred v-strom forum dealer" - als adel al verplicht - dan hoef je nergens zorgen over te maken.
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi,

Ik heb weinig ervaring met andere dealers, maar tot nu toe heeft De Valkenier me nog nooit teleurgesteld. Afspraken zijn altijd nagekomen en de service tot nu toe altijd goed.

Niemand kan garanties geven, maar ik zou de "gok" er wel op wagen.

Leo
Tuke

Bericht door Tuke »

[propaganda]
Uiteraard gaat de voorkeur uit naar een Suzuki Exclusief dealer.
[/propaganda]

Zo, dat was even om Nimag BV te vriend te houden 8)

Zelf heb ik mixed feelings.... ik was een motoport Almere gewend. Qua kennis en kunde zat dat wel snor. Alleen die prijzen :evil:
Enfin, zit nu bij een 'kleine' dealer. En dat bevalt ook prima. qua werk ... maar ook qua prijzen.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik ben sinds kort ook bij de Valkenier voor mijn onderhoud. Dit vooral omdat ik bij de Motoport vesteging niet het idee had serieus werd genomen. En alleen goed was om mijn beurs bij hun te legen. Als je voor een beurt vraagt of ze ergens even goed naar willen kijken omdat ik me ergens zorgen over maakte, dan moest ik bij motoport na de beurt nog de monteur opzoeken om het nog maar eens te vragen hoe het nou zat...helemaal zat was ik toen ik een keer thuis kwam na een beurt en ze mijn radiator aan de achterkant maar eens flink hadden beschadigd tijdens kleppen stellen....en maar ontkennen dat het bij de beurt was gebeurt, en ik maar zeuren. uiteindelijk wel een nieuwe radiator gekregen. de monteur in kwestie had het wel gezien, maar niet gemeld aan de hoofd-werkplaats en ook tegen mij was niks gezegd.....een ongelukje kun je hebben, maar om het te verzwijgen!?! blijkt dat de monteurs daar flinke onenigheid onder elkaar hebben.. ik had er geen goed gevoel meer bij.

Daarom ben ik naar de Valkenier gegaan, ik kende ze al wel. Koop altijd mijn Shoei Helmen daar. Ook had ik de V-strom al eens naar hun laten afslepen, dit omdat er een ophangbout van het blok was afgebroken, toen netjes geholpen ondanks dat de motor niet bij hun gekocht was. de 6000 beurt heeft hij ook al in Barneveld gehad....nu net de 36000km beurt achter de rug. En ik ben zeer te spreken over hun, voelt gewoon goed, dat vind ik het belangrijkste. En dat de prijs meevalt is mooi meegenomen. Ook vind ik het fijn een goede leenmotor mee te krijgen, deze keer heb ik een Bandit 600 meegehad, goede motor. Nog maagdelijk nieuw... :lol: Het rijd wel lekker zo'n 4 cilinder......maar ik heb er liever maar 2 :wink:

Bij Motoport heb ik wel eens wrakken meegehad......durfde er bijna niet op te rijden.
Laatst gewijzigd door Erik Hofstee op di 08-11-2005, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik geloof zeker dat een exclusief Suzukidealer bijna altijd de voorkeur heeft. Zij krijgen ook de beste ondersteuning van de importeur denk ik omdat er alleen maar gebruikte motoren van een andere merk staan.

Dat Safe geen Suzukidealer zou zijn lijkt me een verkeerde conclusie. Ze zijn alleen geen exclusief Suzukidealer. Exclusiefdealers zijn er in verhouding sowieso minder, welk merk het ook betreft, of het moet een merk zijn dat wel erg "machtig" is om dat te kunnen eisen.

Valkenier heeft 1 groot voordeel; hij is in Nederland wel erg centraal gevestigd. (Ik heb er geen ervaring mee.)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Zijn er mensen die ervaring hebben met NIWA in Zwaagdijk (Suzuki exclusief) en/of motoport in Wormerveer (Minus de Vries)?


Groets,

Gerrit
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Dealer

Bericht door Jambo »

Ik heb mijn motor gekocht bij NIWA motors in Zwaag.
Een Suzuki exclusief dealer. Nette werkplaats en showroom, gemiddelde prijzen en een goede service.

Ik hoop mijn Black Rhino daar ook in December te bestellen.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Plaats reactie