Rapid Bike op je fiets
Rapid Bike op je fiets
Hallo,
Ik heb een vraag.
Heb iemand een Rapid Bike op zijn v-strom zitten.
Ik heb andere uitlaten op mijn dl1000 zitten en nu ben ik naar de dealer geweest omdat mijn fiets niet zo lekker meer loop.
Hij is op de testbank geweest en het komt er op neer dat ik een Rapid Bike of een PowerCommander moet nemen.
Heb er iemand ervaring mee en zo ja laat het even weten.
Al vast bedankt
Ik heb een vraag.
Heb iemand een Rapid Bike op zijn v-strom zitten.
Ik heb andere uitlaten op mijn dl1000 zitten en nu ben ik naar de dealer geweest omdat mijn fiets niet zo lekker meer loop.
Hij is op de testbank geweest en het komt er op neer dat ik een Rapid Bike of een PowerCommander moet nemen.
Heb er iemand ervaring mee en zo ja laat het even weten.
Al vast bedankt
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik zit er ook aan te denken een RapidBike op de mijn DL1000 te laten zetten om van die lambdasonde af te komen.
De RapidBike is vergelijkbaar met de PCIIIUSB. Alleen kun je met de eerste ook de ontstekingstiming bij regelen en als je een nieuwe motor koopt hoef je alleen een nieuwe aansluitkabel te kopen en de Rapidbike over te zetten. Aan de PCIIIUSB zit een specifiek type vaste kabel voor elke type motor.
Verder zijn een PCIIIUSB of een RapidBike natuurlijk niet te vergelijken met een G-Pack of TRE. Beide laatsten veranderen alleen het signaal komende vanaf de versnellingsbak. De ECU denkt dan steeds dat je in de vierde versnelling rijdt (effectief gaan volgens mij dan je secundaire gaskleppen openstaan, dus die zou je net zo goed zelf kunnen weghalen).
De PCIIIUSB en RapidBike module onderscheppen verschillende signalen zoals TPS, rpm en de signalen naar de injectors. Via de software kun je dan bij vaste combinaties van toeren en gasopening de injectie bijregelen.
De RapidBike is vergelijkbaar met de PCIIIUSB. Alleen kun je met de eerste ook de ontstekingstiming bij regelen en als je een nieuwe motor koopt hoef je alleen een nieuwe aansluitkabel te kopen en de Rapidbike over te zetten. Aan de PCIIIUSB zit een specifiek type vaste kabel voor elke type motor.
Verder zijn een PCIIIUSB of een RapidBike natuurlijk niet te vergelijken met een G-Pack of TRE. Beide laatsten veranderen alleen het signaal komende vanaf de versnellingsbak. De ECU denkt dan steeds dat je in de vierde versnelling rijdt (effectief gaan volgens mij dan je secundaire gaskleppen openstaan, dus die zou je net zo goed zelf kunnen weghalen).
De PCIIIUSB en RapidBike module onderscheppen verschillende signalen zoals TPS, rpm en de signalen naar de injectors. Via de software kun je dan bij vaste combinaties van toeren en gasopening de injectie bijregelen.
Helemaal mee eens. Die van mij loopt nu ook als een zonnetje (na een bezoekje aan Giessen). Hou echter wel rekening met het feit dat je verbruik nogal omhoog gaat (hij wordt vooral onderin nogal wat rijker gezet, namelijk).Titoturbo schreef:Misschien moet je even contact met Hoegee opnemen. Schijnen goed thuis te zijn afstellingen etc...
Suc6 met je beslissing. En mocht je de TRE toch willen proberen; hij is nog te koop