Rapid Bike op je fiets

Plaats reactie
suzuki DL rijder Ben

Rapid Bike op je fiets

Bericht door suzuki DL rijder Ben »

Hallo,

Ik heb een vraag.
Heb iemand een Rapid Bike op zijn v-strom zitten.
Ik heb andere uitlaten op mijn dl1000 zitten en nu ben ik naar de dealer geweest omdat mijn fiets niet zo lekker meer loop.
Hij is op de testbank geweest en het komt er op neer dat ik een Rapid Bike of een PowerCommander moet nemen.
Heb er iemand ervaring mee en zo ja laat het even weten.

Al vast bedankt
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dit misschien iets voor je?

Of deze van Be-Outside?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ik zit er ook aan te denken een RapidBike op de mijn DL1000 te laten zetten om van die lambdasonde af te komen.

De RapidBike is vergelijkbaar met de PCIIIUSB. Alleen kun je met de eerste ook de ontstekingstiming bij regelen en als je een nieuwe motor koopt hoef je alleen een nieuwe aansluitkabel te kopen en de Rapidbike over te zetten. Aan de PCIIIUSB zit een specifiek type vaste kabel voor elke type motor.

Verder zijn een PCIIIUSB of een RapidBike natuurlijk niet te vergelijken met een G-Pack of TRE. Beide laatsten veranderen alleen het signaal komende vanaf de versnellingsbak. De ECU denkt dan steeds dat je in de vierde versnelling rijdt (effectief gaan volgens mij dan je secundaire gaskleppen openstaan, dus die zou je net zo goed zelf kunnen weghalen).

De PCIIIUSB en RapidBike module onderscheppen verschillende signalen zoals TPS, rpm en de signalen naar de injectors. Via de software kun je dan bij vaste combinaties van toeren en gasopening de injectie bijregelen.
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Misschien moet je even contact met Hoegee opnemen. Schijnen goed thuis te zijn afstellingen etc...
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Titoturbo schreef:Misschien moet je even contact met Hoegee opnemen. Schijnen goed thuis te zijn afstellingen etc...
Helemaal mee eens. Die van mij loopt nu ook als een zonnetje (na een bezoekje aan Giessen). Hou echter wel rekening met het feit dat je verbruik nogal omhoog gaat (hij wordt vooral onderin nogal wat rijker gezet, namelijk).

Suc6 met je beslissing. En mocht je de TRE toch willen proberen; hij is nog te koop 8)
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Ik ga 21 januari naar Hoegee in Giessen...ben benieuwd..ik heb gehoord dat het verbruik zo ongeveer 1:16 wordt...vind ik prima...(als het werkelijk zo is :lol:
Plaats reactie