Iron Horse schreef:Bij de 650 zit het helmslot er niet daarvoor zitten er 2 haken onder het zadel, is veel makkelijker. Bij de Bandit gebruikte ik het helmslot overigens wel.PDvD schreef:Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.Het kan ook zijn dat het RVS lijkt, bijvoorbeeld chroomstaal. Wil je zeker weten of het echt RVS is dan moet je er een magneet bijhouden. Echt RVS is NIET magnetisch, de magneet moet er dus afvallen.PDvD schreef:De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
Bijna, dat dacht ik ook altijd.
RVS 304 roest oppervlakkig maar zal nooit doorrotten en is wel magnetisch.
Ennuh, is die lak nog een beetje blijven zitten? Want elke uitlaat die ik tot nu toe gespoten heb (met welke lak dan ook) is nooit goed gebleven.
Verder valt de roest op het subframe mij nog wel mee, zie niets waar ik van schrik, maar heb ook al (veel) erger gezien!
Leuk projectje, wil ik ook nog wel eens doen.
Op mijn motor heb ik alle zwart hoogglans kappen, mat zwart gespoten omdat ik dit veel mooier vind.
Dit heb ik gewoon gedaan met (ja echt waar) Action verf!
Droogt snel, netjes en er is tot nu toe niemand die het opgevallen is dat het zelf gespoten is.
Er zit bij mij ook wat valschade op, maar o.a. de radiateur is krom en ik vermoed de cockpit ook wel.
Zolang alle delen recht zijn (check o.a. de voorpoten goed!) valt het meestal mee en kan je veel zelf herstellen.