Xenon: de lichtbundel

draadjes, lampjes
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Xenon: de lichtbundel

Bericht door PvdBogaard »

Gister gaan controleren of de lichtbundel niet te verblindend is. De Pilot bixenon die ik er nu ca een jaar heb inzitten is toch niet optimaal. Grappige is dat ik een lamp kan bewegen. Als ik de iets naar me toe trek (uit de vitting) zie ik op de muur een hele mooi veel fellere strakke bundel ontstaan.
(opstelling: koplamp 5 meter van de muur)
Plaats ik de Xenonlamp in de vitting dan is de lichtbundel vele malen meer verstrooider. Mmmm zal dat die enthusiaste reaktie van andere weggebruikers veroorzaken...

Je begrijpt, die strakke witte bundel is wat ik het liefst zie als standaard. Iemand enig idee hoe die lamp in elkaar zit. Hoe je de xenonlamp toch op de juiste manier plaatst maar toch die gecentreerde bundel kan krijgen. Ik praat denk ik over verschuiven van een klein centimetertje.

Een ander probleem met deze bi Xenon is het niet terug vallen van groot licht. Of groot licht is natuurlijk nog veel vertrooider dat het niet opvalt. Kijkend in de bundel zie je het kapje wel op en neer gaan.

Tenslotte brand het groot licht blauwe dashboord lampje op "halve" intensiteit. Iemand idee waar dit vandaan kan komen?
Plaats reactie