Handvatverwarming op slechts 1 handvat

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Fondam
Berichten: 13
Lid geworden op: di 02-02-2021, 00:54
Mijn motor is een: DL650XA '16
Woonplaats: Belgie

Handvatverwarming op slechts 1 handvat

Bericht door Fondam »

Op mijn occasie DL650XA (2016) zit OEM handvatverwarming. Afgelopen weekend heb ik echter gemerkt dat enkel het linker handvat opwarmt, het rechter wamt helemaal niet op (ook geen klein beetje). De LEDs en druktoets op de controller werken wel goed.

Valt dit te fixen zonder het handvat te vervangen of moet ik van eerste keer de hele set vervangen? Wat faalt er doorgaans bij handvatverwarming, iemand ervaring mee? Een zekering (maar dan zou links het niet doen?), een kabel, een aansluiting of de verwarmingselementen in het handvat zelf? Wat kan ik uitmeten om bepaalde zaken uit te sluiten? Indien volledig te vervangen: ik lees dat de Suzuki OEM handvatverwarming eigenlijk van lage kwaliteit is en dat ik dan beter zou overstappen naar bv. een Oxford kit?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Handvatverwarming op slechts 1 handvat

Bericht door Iron Horse »

Het rechter handvat draait en dus ook de aansluitkabel. Grote kans dat daar een kabelbreuk inzit. Of dat te repareren is betwijfel ik. Je zou wel kunnen kijken of je bij de aansluiting van het rechter handvat kunt komen om de kabel door te meten en eventueel kijken of je bij beweging van de kabel iets op de meter ziet gebeuren. Ik zie veel positieve berichten van de Oxford.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie