Waar moet deze draad...

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Berry1000RR
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16

Waar moet deze draad...

Bericht door Berry1000RR »

Goedenavond allen,

Ik heb mijn online gekochte mistlampen vandaag binnen gekregen. Helaas is men vergeten de montage instructie mee te leveren.... Een draad van de bekabeling is mij niet duidelijk wat ik daarmee moet. Misschien dat iemand van jullie mij kan en wil helpen?

Op de foto heb ik met '???' aangegeven welke draad ik bedoel. Wat ik daar dus mee :?:
20200326_174023.jpg
Alvast bedankt voor de hulp :duim:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Johan V
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 20:40
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure

Re: Waar moet deze draad...

Bericht door Johan V »

De schakelaar is waarschijnlijk voorzien van een lampje dat gaat branden als deze ingeschakeld is. Daar is een extra draad voor nodig. Ik heb een soortgelijke schakelaar. Deze heeft een blauwe, bruine en zwarte draad. De bruine moet aan de min.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berry1000RR
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16

Re: Waar moet deze draad...

Bericht door Berry1000RR »

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben nu aan het proberen maar als ik die rode draad op - aansluit gebeurd er niks. Ook niet op contact aan en/of motor aan.

Als ik de rode draad aansluit op de + dan kunnen de lampen gewoon branden, ook al staat de motor uit en/of geen contact aan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil de de lampen alleen aan kunnen doen als de motor op contact staat en/of de motor loopt.

Wat doe ik nu verkeerd...... :?:
Banjer
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Re: Waar moet deze draad...

Bericht door Banjer »

Er van uitgaande dat het ding in het midden van de foto een relais is....

De + en - links zijn de voeding van de lampen (via het relais geschakeld)
De rode draad rechts is dan waarschijnlijk de voeding van de schakelaar, die gebruikt wordt om het relais te activeren. Deze moet je dan aansluiten op een geschakelde spanning (maw een aansluiting waar pas spanning op staat als je het contact aan zet)

(dit is geen professioneel advies, en ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele Ghost Rider effecten)
Berry1000RR
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16

Re: Waar moet deze draad...

Bericht door Berry1000RR »

Yes! Het werkt :duim:

Nu alles nog los liggen om te testen maar het volgende is om alle kabels netjes weg te werken.
Plaats reactie