HELP! ignition zekering blijft springen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 106
Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
Woonplaats: Utrecht

HELP! ignition zekering blijft springen

Bericht door Bibaboeba »

Beste mede-strommers,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie kennis en expertise mij misschien verder kan helpen:
afgelopen week stopte mijn DL1000 uit 2004 er ineens tijdens het rijden mee en verscheen de "check" melding op mijn display.
Ik vermoedde eerst dat het in de killswitch of sidestand switch/connector zou zitten maar na een korte sleutelsessie langs de kant van de weg bleek dat de ignition zekering gesprongen was. Na deze vervangen te hebben kon ik verder. :-)} Toen ik echter de volgende dag naar mijn werk reed deed het probleem zich vlak voor mijn werk weer voor. Deze keer bleef de zekering springen als ik er een niewe in deed. Meestal gelijk, heel soms houdt hij het enkele seconden vol en srpingt dan alsnog. Ik heb hierbij de volgende dingen al geprobeerd:

- H02 los gekoppeld (geen effect)
- gear indicator switch losgekoppeld (geen effect)
- kill switch uit (springt zodra de killswitch weer ingeschakeld word in de "normale" stand)
- side stand relay eruit (springt zodra deze er weer ingedrukt wordt)
- bovenste connector van de ECM eruit (springt zodra deze er weer in gedrukt wordt)

Zo op het eerste gezicht kan ik nergens beschadigde draden vinden o.i.d.
Kapotte ECU? Ik hoop dat iemand het probleem herkent of me op een andere manier verder kan helpen! Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
JezusQuistus
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18-05-2017, 11:52
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2002
Woonplaats: Oosterhout

Re: HELP! ignition zekering blijft springen

Bericht door JezusQuistus »

Hoi Bibaboeba,

Wat klote zeg. Daar word je niet blij van.
Mijn 2002 DL1000 heeft denk ik op het randje gezeten van zo'n probleem. Ik had een FI melding en na ook het nodige zelf dokteren en tips vanuit het forum heb ik hem uiteindelijk laten uitlezen door Spijkers motoren in Tilburg. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar dit is een goede betaalbare motor zaak.
Tot zover de reclame .
Het bleek ook een contact probleem te zijn, wat ook letterlijk vanuit het contactslot kwam. Er was daar een draad door aan het corroderen die af en toe een soort van bijna kortsluiting maakte. Dit is verholpen door hem opnieuw vast te solderen.
Om in je contactslot te komen moet je hem helaas open boren omdat daar speciale anti diefstal bouten/schroeven in zitten.
En voor je zoiets zou proberen moet je het natuurlijk wel zeker weten.

Succes met je speurtocht en hopelijk heb je iets aan m'n verhaal.

Groeten Sjoerd

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Have a good time all the time
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: HELP! ignition zekering blijft springen

Bericht door Iron Horse »

Hier wordt eenzelfde probleem beschreven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Woonplaats: Oudenbosch
Contacteer:

Re: HELP! ignition zekering blijft springen

Bericht door F2ride2001 »

Exact, kabel slijt vaak door bij balhoofd. Dus alles los en stekker voor stekker (incl kabel) controleren.

Suc6
TL1000 forever
Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 106
Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
Woonplaats: Utrecht

Re: HELP! ignition zekering blijft springen

Bericht door Bibaboeba »

Dank voor de hulp!
Ben nog wat aan het prutsen geweest maar helaas niks kunnen vinden. Zal hem dus inderdaad toch maar helemaal uit elkaar trekken om de hele kabelboom te kunnen controleren. Zodra ik weet wat het was laat ik het hier weten!
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Re: HELP! ignition zekering blijft springen

Bericht door Jan1966 »

Is de oorzaak al bekend?

Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
Plaats reactie