Kabelboom / relaisbox voor accessoires
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Kabelboom / relaisbox voor accessoires
We kopen een motor.
We kopen accessoires. Die moeten aangesloten worden.
Geschakeld of juist niet. Gezekerd meestal wel.
HVV, GPS, DRL, led strips, noem maar op.
Voor sommigen onder ons een stukje koek (piece of cake), voor anderen abacadabra.
Bestaat er zoiets als een standaard ''kabelboom'', of is die te maken?
En waar je dan al je accessoires op aansluit. 1x op de accu, een zekeringbox oid, 1x een geschakelde aansluiting maken.
En daarna alles 'simpel' aansluiten. Plug en play voor dummies.
Misschien kunnen de kenners hier voorstellen doen en schematisch laten zien wat de oplossing kan zijn.
Misschien bestaat er al zoiets. Misschien kan iemand het maken.
Plug en play, en zo over te zetten op de volgende motor.
We kopen accessoires. Die moeten aangesloten worden.
Geschakeld of juist niet. Gezekerd meestal wel.
HVV, GPS, DRL, led strips, noem maar op.
Voor sommigen onder ons een stukje koek (piece of cake), voor anderen abacadabra.
Bestaat er zoiets als een standaard ''kabelboom'', of is die te maken?
En waar je dan al je accessoires op aansluit. 1x op de accu, een zekeringbox oid, 1x een geschakelde aansluiting maken.
En daarna alles 'simpel' aansluiten. Plug en play voor dummies.
Misschien kunnen de kenners hier voorstellen doen en schematisch laten zien wat de oplossing kan zijn.
Misschien bestaat er al zoiets. Misschien kan iemand het maken.
Plug en play, en zo over te zetten op de volgende motor.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5140
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Kabelboom voor accessoires
Dat is er al JW. Ik heb er foto's van gezien. Iemand had onder zijn zadel een box gemaakt waar hij alles zo op aan kon sluiten. Ik zal eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Chiel heeft een zekeringbox geloof ik. Misschien bedoel je die?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7926
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Kabelboom voor accessoires
Geweldig JW. Je was er zelfs van onder de indruk en hebt indertijd de laatste post geplaatst
viewtopic.php?f=7&t=12753&p=188221&hili ... st#p188221
viewtopic.php?f=7&t=12753&p=188221&hili ... st#p188221
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Kabelboom voor accessoires
Waarschijnlijk omdat hij weet dat hij het toch weer vergeet
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Ik heb het inderdaad niet nagedaan.
Het is ook niet iets wat je elke dag nodig hebt. Maar als je het hebt lijkt het me handig.
Maar het begin is er zo te zien. Experts, kom maar met reacties, aanvullingen, etc.
Het is ook niet iets wat je elke dag nodig hebt. Maar als je het hebt lijkt het me handig.
Maar het begin is er zo te zien. Experts, kom maar met reacties, aanvullingen, etc.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Kabelboom voor accessoires
Bij de Griek op de site.
Www.cosmo-accessories.com of zo iets.
Box onder je zadel waarop verschillende aansluitingen gedaan kunnen worden.
Www.cosmo-accessories.com of zo iets.
Box onder je zadel waarop verschillende aansluitingen gedaan kunnen worden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Dat is een goeie Supermuis. Dat lijkt erg op wat ik bedoel.
http://www.cosmo-accessories.com/online ... -info.html
Ik snap hoe die werkt.
Waar tap je dan het headlight draadje af als mainswitch?
Echt bij de headlight of ergens uit de kabels die van accu naar voren of achter gaan.
Mbv ene Ate alhier heb ik dat eens gedaan op de 650. Vlakbij de accu een draadje naar het achterlicht afgetapt.
7,5 Amp zekeringen lijkt me voor de meeste toepassingen voldoende. Tot 90 W.
Zouden die zekeringen te wisselen zijn?
http://www.cosmo-accessories.com/online ... -info.html
Ik snap hoe die werkt.
Waar tap je dan het headlight draadje af als mainswitch?
Echt bij de headlight of ergens uit de kabels die van accu naar voren of achter gaan.
Mbv ene Ate alhier heb ik dat eens gedaan op de 650. Vlakbij de accu een draadje naar het achterlicht afgetapt.
7,5 Amp zekeringen lijkt me voor de meeste toepassingen voldoende. Tot 90 W.
Zouden die zekeringen te wisselen zijn?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Kabelboom voor accessoires
https://dutch.alibaba.com/product-detai ... sx4DM7&s=p
https://nl.aliexpress.com/item/songle-p ... 50907.html
https://nl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 28518.html
https://nl.aliexpress.com/item/5-08mm-P ... autifyAB=0
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... schakeling
Wie is er handig en kan er tijd/geld/moeite insteken om zoiets in clubverband te maken tegen een vergoeding?
Dan mag je mij meteen noteren om er eentje te maken.
https://nl.aliexpress.com/item/songle-p ... 50907.html
https://nl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 28518.html
https://nl.aliexpress.com/item/5-08mm-P ... autifyAB=0
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... schakeling
Wie is er handig en kan er tijd/geld/moeite insteken om zoiets in clubverband te maken tegen een vergoeding?
Dan mag je mij meteen noteren om er eentje te maken.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
Voor die 35 euro die de Griek vraagt ga je niet veel winst behalen als je het zelf in elkaar wilt gaan zetten. Komt alleen nog wel verzendkosten bij. Maar voor een enkel accessoire is een autorelais en een zwevende zekering natuurlijk ook al voldoende. En dat relais is eigenlijk alleen nodig als je zwaardere toepassingen wilt schakelen. Wil je een kant en klare oplossing dan zijn de eerdere 2 genoemde, denk ik, prima toe te passen voor een redelijke prijs waar weinig winst in valt te behalen door thuis geknutsel.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Inclusief verzending 45,-. Hmm.
De manual met schema's. Duidelijk. Zonder die headlight IGN draad werkt het niet.
Waar kan ik die het beste aftappen?
---
Nog wat antwoorden uit Griekenland op mijn vragen of het ding past in mijn 1000 en of de zekeringen te wisselen/vervangen zijn:
Yes the pcb fits all bikes. The fuses are replaceable. Yes you can make them 10A.
Regards
vasilis
CosmoMotoAccessories
De manual met schema's. Duidelijk. Zonder die headlight IGN draad werkt het niet.
Waar kan ik die het beste aftappen?
---
Nog wat antwoorden uit Griekenland op mijn vragen of het ding past in mijn 1000 en of de zekeringen te wisselen/vervangen zijn:
Yes the pcb fits all bikes. The fuses are replaceable. Yes you can make them 10A.
Regards
vasilis
CosmoMotoAccessories
Laatst gewijzigd door RedStrom op za 03-02-2018, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
Zoals er in de beschrijving staat.
Dus het plusdraadje van je koplamp. Ik zou dit echter niet doen want hij vergeet dan dat op het moment dat je van dimlicht naar grootlicht schakelt e.e.a. niet meer werkt. Dus pak je daarvoor liever je achterlicht want dat brandt altijd en die draad zit ook nog eens lekker dichtbij de plaatsing van de relaisbox. Die loopt ergens aan de zijkant onder je zadel. Als ik het goed heb is dat een groene draad. In ieder geval dezelfde als die aan je nummerplaatverlichting zit. De zwarte met witte streep is de min.+IGN +12V from a power line after
the bike’s main switch (e.g. main lights)
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Kabelboom voor accessoires
Ik zou de hoofdaansluiting van de relaisbox niet aftakken van een lampdraadje.
Er zou dan theoretisch 90W + 2x 5W van het achterlicht = 100W (Ruim 8A) door de zekering van het achterlicht gaan.
Zo'n relaisbox kun je dan beter op een extra 12V aansluiting in je zekeringbox aansluiten.
Ik heb voor m'n xenonlampen een extra aansluiting in de zekeringbox gemaakt.
Van een geschakelde draad afkomstig van het contactslot heb ik een aftakking gemaakt en die gezekerd met 10A.
Er zou dan theoretisch 90W + 2x 5W van het achterlicht = 100W (Ruim 8A) door de zekering van het achterlicht gaan.
Zo'n relaisbox kun je dan beter op een extra 12V aansluiting in je zekeringbox aansluiten.
Ik heb voor m'n xenonlampen een extra aansluiting in de zekeringbox gemaakt.
Van een geschakelde draad afkomstig van het contactslot heb ik een aftakking gemaakt en die gezekerd met 10A.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
Natuurlijk moet je dat niet doen. Maar uit je reactie begrijp ik dat je de gebruiksaanwijzing dus niet hebt gelezen (of begrepen). Er staat zelfs ook als alternatief het achterlicht als aansluiting genoemd zoals ik al voorstelde. De werkelijke voeding komt van de accu, de aansluiting van de koplamp of achterlicht is de "schakelaar" om het relaisboard aan te zetten.
IGN
The IGN terminal enables the pcb board. Two different operations can be achieved depending on the connection of the IGN.
If you wish the pcb board to be enabled only when the main motorcycle switch is turned to the ON position the IGN should be connected to a power line (+12V) that is after the main switch. For example the main head lights or the position lights or the tail lights of the motorcycle.
If you wish the pcb board to be enabled all times (even when the engine is off) then the IGN should be connected to the Positive input (+12V) of the pcb board.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Gevonden in the USA: Basic V-Strom Wiring 101
Niet voor dummies, maar best te snappen.
De stekker en de horn cable komen ook aan bod.
Niet voor dummies, maar best te snappen.
De stekker en de horn cable komen ook aan bod.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Het is wel redelijk duidelijk relais, zekering en PCB board van de Griek. Ook waar voeding vandaan te halen en hoe iets geschakeld te maken.
1 ding zou ik nog wel willen horen.
Tap de IGN draad van het stadslicht, of van het achterlicht wordt vaak gezegd.
Maar als je niet kunt/wil solderen, wat is dan de beste methode?
In bovenstaande link wordt verwezen naar Posi-Lock of Tap. Schijnt motorrijders goed te bevallen.
Zonder knippen, weer los te maken, waterdicht. En in NL ook verkrijgbaar. Iemand ervaring?
Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken
Scoth-Lok schijnt uit den boze te zijn, maar hoe zit het met lasdoppen, krimpconnectors, kabelschoenen met aftakkingen, etc?
Hoe tappen jullie je draadjes af?
EDIT: nog een link via Stromtrooper gevonden met allerlei oplossingen. Boxje inclusief de bekabeling. En geen aftappen, maar stekker verbindingen gelijk aan de originele. http://www.easternbeaver.com/Main/Bike_ ... strom.html
1 ding zou ik nog wel willen horen.
Tap de IGN draad van het stadslicht, of van het achterlicht wordt vaak gezegd.
Maar als je niet kunt/wil solderen, wat is dan de beste methode?
In bovenstaande link wordt verwezen naar Posi-Lock of Tap. Schijnt motorrijders goed te bevallen.
Zonder knippen, weer los te maken, waterdicht. En in NL ook verkrijgbaar. Iemand ervaring?
Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken
Scoth-Lok schijnt uit den boze te zijn, maar hoe zit het met lasdoppen, krimpconnectors, kabelschoenen met aftakkingen, etc?
Hoe tappen jullie je draadjes af?
EDIT: nog een link via Stromtrooper gevonden met allerlei oplossingen. Boxje inclusief de bekabeling. En geen aftappen, maar stekker verbindingen gelijk aan de originele. http://www.easternbeaver.com/Main/Bike_ ... strom.html
Laatst gewijzigd door RedStrom op ma 05-02-2018, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
Ik ken ze (posi lock) wel, maar heb ze nog nooit gebruikt. Voor een plek als het aftappen voor het relaisboard van de draad van je achterlicht zou ik simpel zo'n aftakklemmetje gebruiken. Zou die draad ooit toch op die plek kapot gaan dan is hij zo weer gerepareerd. Ik heb de aftakklemmetjes vaak gebruikt in auto's en motoren en eigenlijk nog nooit daardoor een gebroken draad gehad.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Plaatje Rob?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
Aftakklem kun je googlen. Van een gemonteerde heb ik helaas even geen plaatje meer. De huidige fiets is niets meer aan verbouwd en gaat eruit en verder heb ik nog niks in de planning staan.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2007)
Re: Kabelboom voor accessoires
Ik had deze op mijn Strom zitten (door de vorige eigenaar geinstalleerd). Op het Engelse zusterforum is iemand die ze zelf maakt: http://www.v-strom.co.uk/smf/index.php?topic=24607.0
Geen idee hoe deze vergelijkt met die van Cosmo, maar kan de moeite waard zijn.
Geen idee hoe deze vergelijkt met die van Cosmo, maar kan de moeite waard zijn.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Goeie tip Prom
Simpel en uitvoering en past op alle V-Stroms. Een paar honderd zijn er al verkocht.
Aansturing relais zit er al bij, net als bij de Eastern Beaver versies.
UK gebruikt een ''brake connector'' en in de USA pakken ze stekker bij het achterlicht.
Bij Cosmo moet je zelf bedenken en maken hoe je dat wilt doen.
Wat Cosmo wel heeft en de andere 2 niet is de mogelijkheid een schakelaar aan te sluiten.
Nu weet ik niet of er veel losse schakelaars meegeleverd worden. Bij LED lampen misschien. Bij mijn HVV niet.
Zou zoiets in Nederland dit ook ergens gemaakt worden? Er zijn hier ook wel deskundigen die dit zouden kunnen.
En misschien nog wat verbeteren ook
Simpel en uitvoering en past op alle V-Stroms. Een paar honderd zijn er al verkocht.
Aansturing relais zit er al bij, net als bij de Eastern Beaver versies.
UK gebruikt een ''brake connector'' en in de USA pakken ze stekker bij het achterlicht.
Bij Cosmo moet je zelf bedenken en maken hoe je dat wilt doen.
Wat Cosmo wel heeft en de andere 2 niet is de mogelijkheid een schakelaar aan te sluiten.
Nu weet ik niet of er veel losse schakelaars meegeleverd worden. Bij LED lampen misschien. Bij mijn HVV niet.
Zou zoiets in Nederland dit ook ergens gemaakt worden? Er zijn hier ook wel deskundigen die dit zouden kunnen.
En misschien nog wat verbeteren ook
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- ACJonker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do 17-11-2016, 14:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000, 2016
- Woonplaats: Nieuwegein
Re: Kabelboom voor accessoires
http://www.easternbeaver.com/Main/Bike_ ... strom.html
Is echt de meest nette manier zonder ook maar een kabel te hoeven beschadigen (doorknippen). Tis misschien niet goedkoop maar wel super netjes. En mocht je je fiets ooit nog is willen verkopen is alles te verwijderen zonder sporen na te laten. En dan heb ik het niet eens gehad over het brandgevaar van een slecht gebeunde elektra verbinding.
Is echt de meest nette manier zonder ook maar een kabel te hoeven beschadigen (doorknippen). Tis misschien niet goedkoop maar wel super netjes. En mocht je je fiets ooit nog is willen verkopen is alles te verwijderen zonder sporen na te laten. En dan heb ik het niet eens gehad over het brandgevaar van een slecht gebeunde elektra verbinding.
Laatst gewijzigd door ACJonker op vr 16-02-2018, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7926
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Kabelboom voor accessoires
Kijk eens 4 posten terug Peter. Prom had deze ook al gevonden
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5140
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Kabelboom voor accessoires
Leeftijd hé !!
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
http://www.easternbeaver.com/Main/Elec_ ... rs.html#MT
Ik denk deze. Iemand die dit kan bevestigen en een NL-adres heeft?
Dan heb ik alle componenten en ga ik er zelf eentje maken. Misschien.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
Japparts Roukema.
Carmo
Bij Louis heb ik ze ook wel gezien, maar kan ze zo even niet vinden op hun website.
Carmo
Bij Louis heb ik ze ook wel gezien, maar kan ze zo even niet vinden op hun website.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Dank je Rob.
Ik heb zelf deze site nog gevonden. Rick Donkers Auto Electric.
Ook van alles voor motoren natuurlijk. En voor wat ik kan beoordelen hele redelijke prijzen en ook kleine aantallen.
Relaisvoet: https://www.rdae.nl/relf-1-rel-zek-voet.html
Stekker: https://www.rdae.nl/hon2-stekker-2-polig.html
Die stekkers passen op de brake switch. Ze heten Honda, Hitachi maar zijn allemaal hetzelfde. Voor alle type V-Stroms naar het schijnt.
Dit is wat op het UK-forum gebruikt wordt.
De bovenste in deze link is de stekker van de zg ''accessoire plug'', de heatgrip connector, dat ding dat ergens bij de radiator zit.
De geschakelde aansluiting voor de Soes HVV. Ik heb hem op mijn 1000 nog niet gevonden.
http://www.easternbeaver.com/Main/Elec_ ... rs.html#MT
Te vinden op ebay/amazon/ali.
Ik heb zelf deze site nog gevonden. Rick Donkers Auto Electric.
Ook van alles voor motoren natuurlijk. En voor wat ik kan beoordelen hele redelijke prijzen en ook kleine aantallen.
Relaisvoet: https://www.rdae.nl/relf-1-rel-zek-voet.html
Stekker: https://www.rdae.nl/hon2-stekker-2-polig.html
Die stekkers passen op de brake switch. Ze heten Honda, Hitachi maar zijn allemaal hetzelfde. Voor alle type V-Stroms naar het schijnt.
Dit is wat op het UK-forum gebruikt wordt.
De bovenste in deze link is de stekker van de zg ''accessoire plug'', de heatgrip connector, dat ding dat ergens bij de radiator zit.
De geschakelde aansluiting voor de Soes HVV. Ik heb hem op mijn 1000 nog niet gevonden.
http://www.easternbeaver.com/Main/Elec_ ... rs.html#MT
Te vinden op ebay/amazon/ali.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Nu de temperaturen om buiten te werken aan de motor wat geschikter zijn, de geschakelde draad of stekker maar eens gezocht.
De rear brake switch en the heatgrip connector (ook wel anders genoemd).
Ik heb me best gedaan maar ik heb beide niet kunnen vinden. De airbox heb ik er niet af gehad.
Ik heb foto's, tekeningen, schema's van andere fora, een zaklamp, het van boven bekeken, van de onderkant en van de zijkanten.
1 stekker leek er op, maar toen ik die los haalde deed mijn remlicht het nog steeds. Dus die was het ook niet. Meteen een mooie gelegenheid om hem eens goed schoon te maken. Vuil zit niet alleen aan de buitenkant.
Voor onderstaande geldt wel dat ik een electrodummy ben. Hoog Jip en Janneke gehalte. Ik heb inmiddels wel een soldeerbout gekocht. Laten we eens gek doen
Om een geschakelde draad te vinden zijn er gelukkig makkelijker manieren. Dit is een DL1000A uit 2014 (L4), maar voor nieuwere modellen zal het niet veel anders zijn.
Je zoekt een draadje waar constant prik op staat als je de sleutel hebt omgedraaid. Let op voor wie de P-stand gebruikt, dan staat er ook prik op.
Waarom zoek je zo'n draadje? Vooral om te voorkomen dat wanneer je de motor uitzet er nog allerlei stroomverbruikers aan staan die je accu leeg trekken.
Bijvoorbeeld de handvatverwarming. Of om ''grote'' stromen te moeten schakelen. Dat houdt je schakelaars eenvoudiger en goedkoper.
Je geschakelde draad knoop je aan een zg automotive relais dat ervoor zorgt dat bij een stuurstroompje door die draad , de voeding naar je stroomverbruiker open staat, of andersom.
Zoiets maar dan voor lampen met een schakelaar: stuurstroom 85-86, hoofdstroom 30-87. Schakelaar op aan, stroompje loopt, relais werkt en stroom naar de lampen loopt. Zo'n relais kan in een kastje zitten zoals die van Cosmo, op een voet zoals die van het UK-forum, of gewoon los zijn.
Hieronder het Cosmo kastje (kom ik op terug) en het UK voetje+relais (nog zonder zekeringen en draadjes. ivm beperking aantal plaatjes in een post tot 3, verder in volgende post
De rear brake switch en the heatgrip connector (ook wel anders genoemd).
Ik heb me best gedaan maar ik heb beide niet kunnen vinden. De airbox heb ik er niet af gehad.
Ik heb foto's, tekeningen, schema's van andere fora, een zaklamp, het van boven bekeken, van de onderkant en van de zijkanten.
1 stekker leek er op, maar toen ik die los haalde deed mijn remlicht het nog steeds. Dus die was het ook niet. Meteen een mooie gelegenheid om hem eens goed schoon te maken. Vuil zit niet alleen aan de buitenkant.
Voor onderstaande geldt wel dat ik een electrodummy ben. Hoog Jip en Janneke gehalte. Ik heb inmiddels wel een soldeerbout gekocht. Laten we eens gek doen
Om een geschakelde draad te vinden zijn er gelukkig makkelijker manieren. Dit is een DL1000A uit 2014 (L4), maar voor nieuwere modellen zal het niet veel anders zijn.
Je zoekt een draadje waar constant prik op staat als je de sleutel hebt omgedraaid. Let op voor wie de P-stand gebruikt, dan staat er ook prik op.
Waarom zoek je zo'n draadje? Vooral om te voorkomen dat wanneer je de motor uitzet er nog allerlei stroomverbruikers aan staan die je accu leeg trekken.
Bijvoorbeeld de handvatverwarming. Of om ''grote'' stromen te moeten schakelen. Dat houdt je schakelaars eenvoudiger en goedkoper.
Je geschakelde draad knoop je aan een zg automotive relais dat ervoor zorgt dat bij een stuurstroompje door die draad , de voeding naar je stroomverbruiker open staat, of andersom.
Zoiets maar dan voor lampen met een schakelaar: stuurstroom 85-86, hoofdstroom 30-87. Schakelaar op aan, stroompje loopt, relais werkt en stroom naar de lampen loopt. Zo'n relais kan in een kastje zitten zoals die van Cosmo, op een voet zoals die van het UK-forum, of gewoon los zijn.
Hieronder het Cosmo kastje (kom ik op terug) en het UK voetje+relais (nog zonder zekeringen en draadjes. ivm beperking aantal plaatjes in een post tot 3, verder in volgende post
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Ik heb 3 plekken gevonden voor de geschakelde draad. Die meestal bruin is. Plekken waar je makkelijk bij kan, en eventueel met stekkers of solderen verder kunt.
1/ Rechts achterin de ''bagageruimte''. Ik zou er niet zomaar solderen gezien al die andere draadjes, maar doorknippen en een aftakstekker opzetten gaat prima.
Op de voorgrond het kastje van Cosmo. Die kan daar, op de plek van het gereedschap of onder de tank. Dat kastje is een beetje te hoog om praktisch te zijn. 2/ De bruine draad uit het knipperrelais. Volgens mij staat daar constant prik op. Je kunt er prima bij (draadje is best lang) en dichtbij de accu. Solderen, stekkertje, alles kan makkelijk.
Op de foto is het de bruine naast de blauwe die uit de witte stekker komt. Heel goed kijken. Hier het Cosmo kastje op de plek waar normaal het gereedschap ligt. 3/ De zwarte draad bij je stads/parkeerlicht. Hier kun je heel makkelijk bij. Van onder met 1 handje. Je kunt zelfs makkelijk de stekker loshalen en er dan aan gaan werken hoe en waar je wilt.
Je ziet aan de motorzijde van de stekker wel een bruine draad, maar aan de kant van de lamp zelf alleen 2 zwarte draden. Die ene zwarte die op die bruine past moet je hebben.
Dat heeft Soes makkelijk gemaakt. Ze hebben een bruin merkje van de binnenkant van de stekker gezet. Je hoeft niks te onthouden en de stekker kan ook maar op 1 manier in elkaar.
Dus dit kan niet mis gaan.
Als je nu tussen de stekkerhelft aan de motor (zwart) en die van de lamp (zwart) een nieuwe stekker (wit) zet met daarin je aftakking, dan heb je en een mooie verbinding en als je hem inruilt haal je deze stekker (wit) er makkelijk tussenuit en je motor is weer origineel. Die stekkers koop je bijvoorbeeld bij Rick Donkers (zie link boven). Het lijkt wel een how-to.
1/ Rechts achterin de ''bagageruimte''. Ik zou er niet zomaar solderen gezien al die andere draadjes, maar doorknippen en een aftakstekker opzetten gaat prima.
Op de voorgrond het kastje van Cosmo. Die kan daar, op de plek van het gereedschap of onder de tank. Dat kastje is een beetje te hoog om praktisch te zijn. 2/ De bruine draad uit het knipperrelais. Volgens mij staat daar constant prik op. Je kunt er prima bij (draadje is best lang) en dichtbij de accu. Solderen, stekkertje, alles kan makkelijk.
Op de foto is het de bruine naast de blauwe die uit de witte stekker komt. Heel goed kijken. Hier het Cosmo kastje op de plek waar normaal het gereedschap ligt. 3/ De zwarte draad bij je stads/parkeerlicht. Hier kun je heel makkelijk bij. Van onder met 1 handje. Je kunt zelfs makkelijk de stekker loshalen en er dan aan gaan werken hoe en waar je wilt.
Je ziet aan de motorzijde van de stekker wel een bruine draad, maar aan de kant van de lamp zelf alleen 2 zwarte draden. Die ene zwarte die op die bruine past moet je hebben.
Dat heeft Soes makkelijk gemaakt. Ze hebben een bruin merkje van de binnenkant van de stekker gezet. Je hoeft niks te onthouden en de stekker kan ook maar op 1 manier in elkaar.
Dus dit kan niet mis gaan.
Als je nu tussen de stekkerhelft aan de motor (zwart) en die van de lamp (zwart) een nieuwe stekker (wit) zet met daarin je aftakking, dan heb je en een mooie verbinding en als je hem inruilt haal je deze stekker (wit) er makkelijk tussenuit en je motor is weer origineel. Die stekkers koop je bijvoorbeeld bij Rick Donkers (zie link boven). Het lijkt wel een how-to.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Nog even over de Cosmo.
Een heel mooi ding, maar in een onhandige behuizing.
Hij past op bovenstaande plekken en hij past ook onder de tank. Tank omhoog en je kunt hem er uit halen en er aan werken.
Vraag me alleen af of dat niet een veel te warm plekje is. Boven op het blok bij het koelvloeistoftankje. Dat zwarte is niet zomaar een kapje dat je er aftrekt/klikt. Dat gaat met 4 schroefjes aan de onderkant.
En de hoogte van het kastje maakt hem wat beperkt. Terwijl die wel lager gekund had gezien wat er in zit. Dat UK-forum relais+voet is kleiner, maar minder netjes met de bekabeling en afscherming. Die ga ik zo proberen te maken.
Eerst wat oefenen met de soldeerbout
Leerzaam project. Wordt vervolgd.
Een heel mooi ding, maar in een onhandige behuizing.
Hij past op bovenstaande plekken en hij past ook onder de tank. Tank omhoog en je kunt hem er uit halen en er aan werken.
Vraag me alleen af of dat niet een veel te warm plekje is. Boven op het blok bij het koelvloeistoftankje. Dat zwarte is niet zomaar een kapje dat je er aftrekt/klikt. Dat gaat met 4 schroefjes aan de onderkant.
En de hoogte van het kastje maakt hem wat beperkt. Terwijl die wel lager gekund had gezien wat er in zit. Dat UK-forum relais+voet is kleiner, maar minder netjes met de bekabeling en afscherming. Die ga ik zo proberen te maken.
Eerst wat oefenen met de soldeerbout
Leerzaam project. Wordt vervolgd.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Oh ja.
Nog een plaatje van een ''aftakklem''. Nee geen Scotchlock oid.
Dit mag toch wel?
Je moet wel je originele draad doorknippen.
Nog een plaatje van een ''aftakklem''. Nee geen Scotchlock oid.
Dit mag toch wel?
Je moet wel je originele draad doorknippen.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
Zou ik zo niet doen of je moet het geheel goed met tape isoleren. Ik ga toch voor de eenvoudige aftakklem.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Daar krijg je op termijn problemen mee zeggen ''ze''. Dwz die kans neemt met de maanden toe..
Deze moet je, net als alles, ook heel goed isoleren.
Maar voorlopig ga ik voor optie 3. Stadslichtstekker. Dan hoeft dit niet.
Deze moet je, net als alles, ook heel goed isoleren.
Maar voorlopig ga ik voor optie 3. Stadslichtstekker. Dan hoeft dit niet.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom voor accessoires
"Ze" zeggen inderdaad dat er wel eens een draad breekt. Maar mij is het nog nooit gebeurd. Ook verlichting voor trekhaken aan de auto gewoon zo gemonteerd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Kabelboom voor accessoires
Ik strip meestal heel voorzichtig een stukje van de draad En soldeer dan de verbinding vulkaniserende tape erom. En mooi ellende gehad.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 02-06-2017, 16:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L0
Re: Kabelboom voor accessoires
Mm, bij auto's is de meest voorkomende oorzaak van brand, de trekhaak aansluiting. Oorzaak daarvan is #1; de verloopstekker van 7 naar 13 of andersom. #2; het scotch blokje.Iron Horse schreef:"Ze" zeggen inderdaad dat er wel eens een draad breekt. Maar mij is het nog nooit gebeurd. Ook verlichting voor trekhaken aan de auto gewoon zo gemonteerd.
Daarnaast is het echt wel storingsgevoelig.
Sent from my MI 6 using Tapatalk
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Ik heb dus voor optie 3 gekozen (stadslicht aftappen) en de Cosmo gaat op de plek van het gereedschap.
Dat past achterin er nog wel bij.
Stekkertjes in elkaar geknutseld, draadjes gesoldeerd (Huh! Jij? Ja, ik) aan de klemmen.
De zwarte stekker is dat stukje met het stadslichtje.
Die witte heb ik gemaakt, waarvan de lange rode dus de geschakelde 12V is.
Onder de snavel zie je de andere helft van de zwarte stekker richting motor gaan, en de rode draad naar onder het zadel.
Die witte er tussenuit en hij is weer origineel. De witte gebruiken we dan weer op de L9 (oid).
Even getest met de multimeter. En hij doet het!
Aangezien ik en electrodummy en soldeerdummie ben, best wel een momentje Wordt vervolgd.
Dat past achterin er nog wel bij.
Stekkertjes in elkaar geknutseld, draadjes gesoldeerd (Huh! Jij? Ja, ik) aan de klemmen.
De zwarte stekker is dat stukje met het stadslichtje.
Die witte heb ik gemaakt, waarvan de lange rode dus de geschakelde 12V is.
Onder de snavel zie je de andere helft van de zwarte stekker richting motor gaan, en de rode draad naar onder het zadel.
Die witte er tussenuit en hij is weer origineel. De witte gebruiken we dan weer op de L9 (oid).
Even getest met de multimeter. En hij doet het!
Aangezien ik en electrodummy en soldeerdummie ben, best wel een momentje Wordt vervolgd.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Om een lang verhaal kort te maken: hij doet het!
Cosmo kastje op zijn plek. Waar het gereedschap zat.
Uiteinde draadjes vertind, genoeg slack in de kabels zodat kastje er weer makkelijk uit kan, stuur kan nog links- of rechtsom, kastje aangepast zodat kastje niet helemaal los komt bij openmaken maar pcb en grondplaat aan elkaar blijven.
HVV doet het bij sleutel op contact en gaat uit bij sleutel van contact.
Nu mistlampen bestellen, een Stebel, een koffiezetapparaat, een bandenpomp, en nog meer stroomverbruikers.
Cosmo kastje op zijn plek. Waar het gereedschap zat.
Uiteinde draadjes vertind, genoeg slack in de kabels zodat kastje er weer makkelijk uit kan, stuur kan nog links- of rechtsom, kastje aangepast zodat kastje niet helemaal los komt bij openmaken maar pcb en grondplaat aan elkaar blijven.
HVV doet het bij sleutel op contact en gaat uit bij sleutel van contact.
Nu mistlampen bestellen, een Stebel, een koffiezetapparaat, een bandenpomp, en nog meer stroomverbruikers.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Kabelboom voor accessoires
Dat heb je toch netjes voor elkaar gekregen JW
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom voor accessoires
Dank je Aad.
Ik ben er erg blij mee.
Klussen aan je motor kan ik iedereen aanraden.
Ik ben er erg blij mee.
Klussen aan je motor kan ik iedereen aanraden.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Kabelboom / relaisbox voor accessoires
Ik zou de UK relaisbox nog (na-)maken. Bij deze.
Zekering in de rode plus van de accu heb ik achterop gehangen met een tyrap.
Het oranje Wago-blokje is om 5 minnen aan elkaar te ''knopen''. Kan vast anders, maar beats 5 draden solderen op 1 klemmetje.
Gesoldeerd en krimpkousjes gebruikt. En hij doet het ook nog
Kost wat minuutjes/uurtjes, maar dit was de eerste. Ik zou de volgende veel sneller kunnen maken.
In de UK worden ze per 10 gemaakt. Daar kosten ze iets meer dan 30,- euro, ex verzendkosten. De Cosmo van de Griek kost 35,-.
Die heeft 4 aansluitingen en de mogelijkheid om schakelaars aan te sluiten.
Aan materiaal zit er ongeveer 12,50-15,- euro in bovenstaande. Materiaal gekocht bij Rick Donkers.
Verzendkosten niet meegerekend.
Al met al een leuk projectje. Een hoop geleerd.
(ps: Mods, bijlagen toevoegen werkt niet goed als je tussentijds op ''voorbeeld'' hebt gedrukt)
Vlnr: plus en min voor aan de accu, aansluiting voor geschakelde draad van bijv. achterlicht of parkeer/stadslicht, 3 plussen, en 3 minnen om apparaten als lampen en hvv op aan te sluiten.Zekering in de rode plus van de accu heb ik achterop gehangen met een tyrap.
Het oranje Wago-blokje is om 5 minnen aan elkaar te ''knopen''. Kan vast anders, maar beats 5 draden solderen op 1 klemmetje.
Gesoldeerd en krimpkousjes gebruikt. En hij doet het ook nog
Kost wat minuutjes/uurtjes, maar dit was de eerste. Ik zou de volgende veel sneller kunnen maken.
In de UK worden ze per 10 gemaakt. Daar kosten ze iets meer dan 30,- euro, ex verzendkosten. De Cosmo van de Griek kost 35,-.
Die heeft 4 aansluitingen en de mogelijkheid om schakelaars aan te sluiten.
Aan materiaal zit er ongeveer 12,50-15,- euro in bovenstaande. Materiaal gekocht bij Rick Donkers.
Verzendkosten niet meegerekend.
Al met al een leuk projectje. Een hoop geleerd.
(ps: Mods, bijlagen toevoegen werkt niet goed als je tussentijds op ''voorbeeld'' hebt gedrukt)
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Kabelboom / relaisbox voor accessoires
"Voorbeeld probleem " Is bekend ook bij Frank... maar blijkbaar nog geen oplossing.....
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7663
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Kabelboom / relaisbox voor accessoires
Ziet er erg goed uit JW
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Kabelboom / relaisbox voor accessoires
Is niet verkeerd
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk