Mistlampen van Aliexpress

draadjes, lampjes
Avdschuur
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29-04-2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2012
Woonplaats: WINTERSWIJK

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Avdschuur »

Surfdj schreef: zo 08-12-2019, 18:22 Klopt. Ik heb het inderdaad opgevuld met stuk binnenband fiets.
Avdschuur plaats eens een foto van de positie van je lampen
Ik ben ook niet gelukkig met de huidige positie op mijn Strom.
2019-12-08_23.42.47.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vstrom historie:
DL 650 bj 2012 model 2011 (2020-heden)
DL 1000 bj 2003 (2017-2020)
Gebruikersavatar
Surfdj
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 14-04-2019, 09:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
Contacteer:

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Surfdj »

Ja dat zit inderdaad lager. Ziet er beter uit.
Heb je het bevestigingspunt verbogen om het passend te krijgen?
Hang loose........... and stay loose
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Eikie »

Vermeld ook even het merk valbeugel erbij. Dat geeft een wat duidelijker beeld.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Avdschuur
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29-04-2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2012
Woonplaats: WINTERSWIJK

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Avdschuur »

Surfdj schreef: ma 09-12-2019, 17:07 Ja dat zit inderdaad lager. Ziet er beter uit.
Heb je het bevestigingspunt verbogen om het passend te krijgen?
Ik heb het bevestigingspunt verplaatst. Zat eerst bovrn op de "body".. heb 2 gaatjes geboord in het schuine deel en daar op gemonteerd.


Valbeugel is van Givi... voor een DL1000 van 2003
Vstrom historie:
DL 650 bj 2012 model 2011 (2020-heden)
DL 1000 bj 2003 (2017-2020)
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Sufos »

Simpele maar goeie oplossing zo te zien, denk dat ik maar hetzelfde moet doen.
Gebruikersavatar
Surfdj
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 14-04-2019, 09:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
Contacteer:

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Surfdj »

Ik ook
Hang loose........... and stay loose
Avdschuur
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29-04-2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2012
Woonplaats: WINTERSWIJK

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Avdschuur »

Het afstellen vergt een beetje buigwerk.... ik moet ze nog aansluiten. Ik wacht nog op wat stekkerspul en relais van ali-express..
Vandaag mijn handvatverwarming binnen gekregen dus binnenkort alle accessoires (lampen, navi, usb, hvv etc) netjes vanonder de zadel aansluiten en stekkeren. Alles middels het relais en een geschakelde draad zodat alles aan en uit gaat met het contact.
Vstrom historie:
DL 650 bj 2012 model 2011 (2020-heden)
DL 1000 bj 2003 (2017-2020)
Hesmink
Berichten: 24
Lid geworden op: di 12-11-2019, 10:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K4

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Hesmink »

Johan V schreef: zo 30-12-2018, 21:46 Hierbij de link naar de mistlampen:

https://s.click.aliexpress.com/e/Bx6Q13eif

En de schakelaar:

https://s.click.aliexpress.com/e/BaxtJ48hN
Deze zijn volgens de specs 40W, is dat niet teveel voor de strom, als je ook verwarmde handvatten geïnstalleerd hebt?
Is heb wat rondgelezen, en begrepen dat de dynamo beperkte capaciteit heeft.
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Sufos »

Die van mij zijn zelfs 125W,maar, er staat ook bij dat het operationele vermogen tussen de 3W en de 9W is. Het is wel een goeie vraag en de enige manier om op het antwoord te komen is dus meten.
Zal ik eerdaags eens doen bij mijn eigen motor, navigatie,handvatverwarming en volle verlichting aan en dan maar eens zien hoe de accu het houdt.

Zelf denk ik dat als het niet zou kunnen we dit al eerder hadden kunnen lezen hier.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door RedStrom »

Ik heb het ook en nog wat meer.
De dynamo kan het makkelijk aan.
Led gebruik juist minder Strom, uh stroom.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Hesmink
Berichten: 24
Lid geworden op: di 12-11-2019, 10:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K4

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Hesmink »

Dank, ik heb een setje besteld, we gaan het zien!
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Drewman »

Tevreden mee? Wil namelijk zelfde bestellen wat jij hebt gehaald. Is het te doen de aansluiting zonder enige soldeer gedoe? :D

Foto's met resultaat van het licht en of op je motor worden gewaardeerd!

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 01-03-2020, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Drewman »

Tulipan schreef: vr 31-05-2019, 23:26 Heb ze nog niet eens gekocht :oops:
Had andere projektjes waardoor ik ze helemaal vergeten ben O:-)
Zal waarschijnlijk na de zomer worden, ben de komende maanden meer uit dan thuis :worship:
Komt het aan, zijn we weer niet thuis.... :frusty:
Heb je ze al inmiddels besteld en gemonteerd? Jouw oude link is nog actief, wil het wel gaan proberen aan te sluiten. Ben niet zo handig maar wil het wel proberen.

https://es.aliexpress.com/item/32843223 ... 3f5b1d5e85


Ik heb wel een andere link gevonden, deze heeft een relay en zekering. Zou die verstandiger zijn? (past het dan ook op de v-strom?)
url; https://nl.aliexpress.com/item/33017229 ... 43be21a40d
Laatst gewijzigd door Drewman op di 03-03-2020, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Iron Horse »

2 dezelfde links?

Met relais is altijd handig om grote stromen direct op de accu aan te sluiten via een geschakelde draad. Dit is niet motor(type) afhankelijk.

Relais_zps9d7afa0f.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Drewman »

Ik heb het aangepast, maar deze is de zelfde lamp lijkt het, maar met relais en zeker. Past het ook op de v-strom ? of hebben ze speciale aansluitingen alleen voor BMW; URL; https://nl.aliexpress.com/item/33017229 ... 43be21a40d
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 03-03-2020, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Cplegt »

Heb dezelfde, bevallen tot nu toe erg goed. Aangesloten met contact geschakeld relais.
Rij er sinds oktober mee rond in weer en wind, alles werkt nog naar behoren.
Deze lampen hebben ook een mooie scherp lichtbeeld.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Iron Horse »

Er staat dit in de beschrijving.
Montage:

Voor BMW motorfiets en Het kan ook worden gebruikt voor universele Motorfiets Extra Licht.
Ik zou niet weten wat er specifiek BMW aan zou moeten zijn. Je monteert lampen, een relais en een schakelaar, daar is weinig motorspecifiek aan. Je zult alleen een geschikte plek voor de lampen moeten vinden.

Ik blijf het toch altijd weer vreemd vinden dat mensen van hun motor een kerstboom willen maken met lampen die bedoeld zijn om bij mist te gebruiken, maar in de praktijk de hele dag worden gebruikt. Ook al zeggen velen dan dat het niet hindert, ik erger me er vaak dood aan omdat ze vaak weldegelijk verblinden. En al lijkt de politie er niet vaak tegen op te treden, je bent wel in overtreding als je ze gebruikt zonder mist. Boete is 95 euro plus 9 euro administratiekosten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Drewman »

Kerstboom :schater: Ik vind het wel "stoer" eruitzien helaas hoor ik bij de kerstboom groep. Ik ben wel geschrokken van de boete...
En ook op diverse forums dat ze in duitsland zelfs een boete geeft ook al staan ze niet aan? vreemd.

Bij het opzoeken naar meer informatie kom ik het volgende tegen;
Gebruik
Mistvoorlicht mag gebruikt worden als door mist, regen of sneeuw het zicht beperkt is tot minder dan 200 meter. Hierbij mag tevens dimlicht of stadslicht ingeschakeld zijn: mistvoorlicht mag als enige verlichting voor gebruikt worden [2]. Het gebruik van mistvoorlicht onder weersomstandigheden waarbij het zicht niet beperkt is, bijvoorbeeld uit esthetische overwegingen, is niet toegestaan.

En dan weer dit; Daarbij mag een motorfiets voor slechts één mistlicht hebben. De populaire extra koplampen voor, zoals bijvoorbeeld af-fabriek te verkrijgen op de R1200GSA zijn officieel volgens de dealer dan ook geen mistlichten maar "extra koplampen". En dan zit er een maas in de wet blijkbaar.

Bij controle zeggen dat het geen mistlampen zijn maar extra dimlichten ? :roll: :schater:

Back-on topic ik ga die met relais bestellen, en knutselen. leer ik de motor ook een beetje kennen. Bedankt voor het reageren en de extra informatie :-)}
Avdschuur
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29-04-2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2012
Woonplaats: WINTERSWIJK

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Avdschuur »

Als er al geen e-keur op staat mag het sowisie al niet toch?
Ik heb mijn ali U7 lampen (angel eyes / high beam/lowbeam/strobe) met 2 schakelaars gemonteerd. Een schakelaar voor de angel eyes die ik als dagrij-verlichting (mis)bruik en een schakelaar voor de "mist of dimlichten...

Ben benieuwd hoe de agenten in Duitsland en Luxemburg er mee om gaan.
Vstrom historie:
DL 650 bj 2012 model 2011 (2020-heden)
DL 1000 bj 2003 (2017-2020)
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Emile »

Iron Horse schreef: di 03-03-2020, 11:06 Ik blijf het toch altijd weer vreemd vinden dat mensen van hun motor een kerstboom willen maken met lampen die bedoeld zijn om bij mist te gebruiken, maar in de praktijk de hele dag worden gebruikt. Ook al zeggen velen dan dat het niet hindert, ik erger me er vaak dood aan omdat ze vaak weldegelijk verblinden. En al lijkt de politie er niet vaak tegen op te treden, je bent wel in overtreding als je ze gebruikt zonder mist. Boete is 95 euro plus 9 euro administratiekosten.
Ik ben zo'n 'mistlamp' rijden en zie dit als pure noodzaak in de file, net als het gele reflecterende hesje en de led knipperlichten aan (hoort officieel ook niet). Autorijdend verkeer let gewoon niet op en op deze manier is de zichtbaarheid van de motor een stuk groter. Die boete neem ik voor lief, mocht ik die ooit krijgen (na 100.000+ km nog nooit op aangesproken). Mijn leven is mij meer waard dan die 100 euro ;-)

Uiteraard heb ik ze zo afgesteld dat niemand er last van heeft. Dat is een kwestie van 10 meter door de knieen voor de motor gaan staan en een beetje bijdraaien ;-)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Iron Horse »

Avdschuur schreef: di 03-03-2020, 12:13 Ben benieuwd hoe de agenten in Duitsland en Luxemburg er mee om gaan.
In Duitsland moet (bijna) alles dat je op je motor of auto bouwt dat niet origineel is een TüV Prüfung hebben. Maar, en dat weet ik niet zeker, geldt dit niet voor buitenlanders. Er kan echter wel een E-keur noodzakelijk zijn. Nu zal men daar bij ene ding wat feller op zijn dan het andere (denk ik). Bij een uitlaat met teveel geluid of een verblindend licht zal het waarschijnlijk zwaarder tellen dan een gewoon goede spiegel die toevallig geen E-keur heeft. Maar dat weet je pas bij een staande houding.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Dendrummer »

Het ligt gewoon ook eraan welke agent je voor hebt in duitsland .Meestal houden ze een controle voor snelheid of geluid ,als je dan zo'n lollige hebt die niets kan vinden daar op,dan zoekt hij verder tot hij wat vind waar geen E-merk op staat bv en je toch nog een pv zal maken.
Ikzelf heb al zo'n 15jaar geleden meegemaakt in de Eifel op een zondagmorgen met nog 3 rijders aangehouden door 1 agent omdat we er niet mochten komen in het weekend en het ons 15euro /man zou gaan kosten dus tesamen 60Euro,nu kwam die goede agent met een "DEAL" aanzetten maar vooraf te vragen waar we vandaan kwamen(Belgie).We moesten toen maar 15euro betalen voor alle vier tesamen,waarop wij natuurlijk ja hebben gezegd.Oke na een uurtje rijden erna waren we gestopt voor een rookstop en controleerde ik het briefje van het proces,er stond 10euro op,dus hij stopte 5euro in zijn eigen zakken we hebben er natuurlijk toch om moeten lachen,maar op de tijd dat hij ons aanhield had hij ook al drie andere motorrijders aangehouden dus dat was een mooie bijverdienste die zondagmorgen voor die agent..En dit is echt gebeurd :lol: :lol: :lol: :schater: :-)}

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Eikie »

€5 administratiekosten :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Drewman »

heftig.. ik ga verlopig toch in nederland rond rijden.. maar dat is wel goed om te weten. Mocht ik naar duitsland gaan zeker lampjes uit, en DB killer in de uitlaat /(als ik de uitlaat dan al heb kunnen bemachtigen)

maar.. kerstlampjes zijn besteld :-)} hoop dat ik handig genoeg ben om ze aan te sluiten.
Het is deze geworden

https://nl.aliexpress.com/item/33017229 ... 4c4dSYB7KA

Ik zal fotos maken als alles is gelukt (Waarschijnlijk zal ik veel eerder om hulp vragen omdat ik ergens ben vastgelopen :schater: )
Gebruikersavatar
Surfdj
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 14-04-2019, 09:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
Contacteer:

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Surfdj »

Ik had ze met een kroonsteen aangesloten maar wil ze nu solderen en een krimpkous er overheen doen.
Alleen is dat draadje uit de lamp van Ali zo dun en dat komt dan samen in mijn veel dikkere draad vanaf het relais.
Kan dat überhaupt wel?
Hang loose........... and stay loose
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Iron Horse »

Belangrijkste is dat de stroom die door het dunne draadje gaat niet meer is dan dat dunne draadje aankan. Maar je mag aannemen dat dit okay is als het zo wordt geleverd. Maar verder maakt het niet uit of er een dunne draad als afnemer op een dikke draad als voeding wordt aangesloten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Surfdj
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 14-04-2019, 09:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
Contacteer:

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Surfdj »

Oké, thanks Ironhorse 👍
Hang loose........... and stay loose
Avdschuur
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29-04-2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2012
Woonplaats: WINTERSWIJK

Re: Mistlampen van Aliexpress

Bericht door Avdschuur »

Drewman schreef: wo 04-03-2020, 21:58 heftig.. ik ga verlopig toch in nederland rond rijden.. maar dat is wel goed om te weten. Mocht ik naar duitsland gaan zeker lampjes uit, en DB killer in de uitlaat /(als ik de uitlaat dan al heb kunnen bemachtigen)

maar.. kerstlampjes zijn besteld :-)} hoop dat ik handig genoeg ben om ze aan te sluiten.
Het is deze geworden

https://nl.aliexpress.com/item/33017229 ... 4c4dSYB7KA

Ik zal fotos maken als alles is gelukt (Waarschijnlijk zal ik veel eerder om hulp vragen omdat ik ergens ben vastgelopen :schater: )

Mooie complete set.. zo'n relais is wel handig.. daar heb ik al mijn accessoires (tomtom , handvat verwarming, usb aansluiting) ook op aangesloten .. alles aan/uit met het contact
Vstrom historie:
DL 650 bj 2012 model 2011 (2020-heden)
DL 1000 bj 2003 (2017-2020)
Plaats reactie