remmen en veren voorzijde aangepast???

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door Eric66 »

Wat ik mij af vraag is het volgende.
Ik wil direct na het halen van mijn rijbewijs een Vstrom aanschaffen.
Dit zal ongeveer augustus zijn dus ik moet het nu nog doen met foto’s en tekst.
Regelmatig kom ik tegen dat het remmen en het gevoel in de voorvork niet optimaal zijn.
In vele vergelijkende testen wordt dit als nadeel genoemd tov. andere motorfietsen.
Ik vraag mij nu af, was dit zo of is dit nog steeds zo.
Ik weet dat de testen die te vinden zijn ook gedateerd zijn en vroeg mij af indien er een verbetering is doorgevoerd aan vering en-of remmen vanaf welk bouwjaar dit is.
Gr. Eric
V-Strom, The great compromiser !!
Remko

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door Remko »

Gewoon een V-Strom kopen.
Daarop lekker leren rijden en daarna pas eens gaan kijken of de brommer een beperkende factor is of dat de bestuurder dat is!
Er bestaan geen ideale motorfietsen die op alle fronten maximaal presteren. Maar de V-Strom is standaard helemaal geen verkeerde brommer.
Pas als je de nodige ervaring hebt kun je gaan bepalen wat de tekortkomingen zijn van de fiets waar je op rijdt.

De remmen doen wat ze moeten doen en zijn goed genoeg. Beter kan uiteraard altijd!
De voorvork doet wat je van een V-Strom kan verwachten en is met een gevulde portemonnee goed te verbeteren.
Ideaal is het nooit en als je de grens opzoekt deugt geen enkele motor!
Een Hayabusa is niet te rijden bij licht off road gebruik.
Een DR500 is waardeloos op de Autobahn.
Een V-Strom doet alles wat eerder genoemde motoren ook doen, maar dan wel op V-Strom niveau.

Veel succes met het behalen van je A en dito met de aanschaf van je eerste brommer!!

8)
Graafie68

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door Graafie68 »

Volledig mee eens met wat remko schreef.
Ik weet zeker dat je strommetje straks stukken beter en lekkerder rijd als je lesfiets.
Over de remmen, een R1 heeft geweldige remmen, maar toch kan het beter.
Over de voorvork, vrijwel elke motor knapt van een setje after market veren zoals wilbers of hyperpro.
Vindt je noodzakelijk om aan te laten passen dan heb je voor +/- 375€ een motor die compleet anders rijd en stuurd.

Maar een strommetje doet wat hij moet doen, kijk maar in de diverse testen oud of nieuw het is gewoon een goede fiets.
Er zijn meer motoren die minder presteren, dan dat er motoren zijn die beter presteren.

Zo genoeg reclame gemaakt voor suzuki.

Veel plezier met lessen en succes met de diverse examens.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door V-Stoom »

Heerlijk om te lezen hoe we het met elkaar eens kunnen zijn. Ik kan de vorige schrijvers alleen maar bevestigen. Er zijn op het forum zeker mensen die hun V (langzamerhand) aan het aanpassen zijn, maar ik denk dat er niet veel zijn die dat niet doen door eerst hun eigen V te ervaren. Pas dan kom je er achter op welke punten je verbetering zoekt. Voor de een is dat een Vario scherm voor de ander is dat stalen remleidingen en ga zo maar door. Iedereen vindt wel bevestiging in zijn eigen aanpassingen terwijl er evenveel V-rijders zijn die dat "onzin" vinden. Ieder ervaart zijn V weer anders. Ik heb mijn V nu een aantal jaren en ieder jaar maak ik hem meer naar mijn eigen smaak en dat is ook de hobby denk ik. Veel hangt ook samen met het krijgen van steeds meer ervaring en het steeds beter leren kennen van mijn eigen motor in verschillende omstandigheden.

Om kort te gaan: als ik jou was zou ik eerst maar eens gaan rijden en dan komen er (langzamerhand) vanzelf dingen bovendrijven die je anders wilt. Over tips en adressen geen tekort op dit forum waarbij een aantal telkens weer worden herhaalt en bevestigd.

Succes en vooral heel veel plezier.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door Eric66 »

Bedanktvoor jullie reacties,

Ik ben echt wel overtuigd van de V strom kwaliteiten anders zou ik niet schrijven dat ik er een aan zal schaffen.
Wel leuk om te horen dat jullie de strom direct gaan verdedigen. échte liefde' :D

Met wat ik vroeg bedoelde ik, . . is er een modificatie op de voorvork / remmen geweest in een bepaald bouwjaar.
Dit is dus niet zo waardoor dit dus ook geen invloed heeft op mijn keuze.
Het wordt gewoon een V-Strom, gr. Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door V-Stoom »

aha, Nu is het mij duidelijk. Ik heb je vraag nog eens doorgelezen en eigenlijk stelde je dezelfde vraag direct al. Ik moet je hierop het antwoord schuldig blijven. Het is mij niet bekend of er vanaf een bepaald bouwjaar wijzigingen zijn doorgevoerd aan de vering zelf. Wel is het zo dat in ieder geval bij de DL650de achteras iets langer werd vanaf 2007 meende ik en volgens mij ging het om 1,5 cm. Dit zou een rustiger rijgedrag opleveren bij snelweggebruik. Ook zijn er vanaf 2007 enkele wijzigingen aangebracht aan het motorblok van de 650. Ook de mogelijkheid van ABS is meende ik vanaf 2007.

Als je toch (financieel) de keuze hebt zou ik dan gaan voor een DL650 2007 -> met ABS.

Heb je hier iets aan?

Groet, Allard.
Laatst gewijzigd door V-Stoom op do 16-06-2011, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door Eric66 »

Hoi Allard,
ik les op een Kawa er-6n ABS en wil dit ook op mijn eigen Strom.
Wat een klein ding is dat trouwens in vergelijking met een Strom
Ik ben al druk aan het informeren en kijken waar en wat er te koop is of komt.
Het zal het liefst een Black Rhino kopen van 2008 maar dat is net boven mijn budget.
2007 zal wel lukken dus pak ik de aanpassingen die jij net noemd mooi mee.
Wie weet zakken de prijzen iets in het najaar, gr Eric
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door V-Stoom »

Oei Erik, een Black Rino is wel heel erg mooi (ik heb zelf een blauwe 2005).Ik hoop dat je een mooie vindt.

Succes en Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door Eric66 »

Als ik dit lees dan is er nieuws te melden over de nieuwe V-Strom.
Zou dit de aanpassing zijn waar ik naar vroeg??

Net als de huidige V-Strom is het nieuwe model voorzien van een twin-spar aluminium frame en aluminium achterbrug.
Een 43 mm telescoop voorvork waarvan de veervoorspanning instelbaar is.
Een link-type achtershock waarvan veervoorspanning en uitgaande demping kan worden afgesteld.
Het 19" voorwiel en 17" achterwiel zijn qua maatvoering hetzelfde bebleven.
Remmen doet de 2012 V-Strom dankzij dubbele 310 mm schijven voor en een enkele 260 mm schijf achter.

Gr. Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: remmen en veren voorzijde aangepast???

Bericht door Tulipan »

Als de remmen op het " jeannette " model :bye: beter zijn zou het best wel eens kunnen zijn dat die
op onze strommetjes gaat passen. Zo te zien heeft het onderstel weinig verandering onderdaan....
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie