speling schakelpookje...??bekend..?

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Waalstrom

speling schakelpookje...??bekend..?

Bericht door Waalstrom »

Hierbij de vraag of er meer DL650 bezitters zijn die ervaren dat er behoorlijk wat (zijdelingse) speling op de schakelpook zit. Kwam er bij schoonmaken en kettingsmeren eigenlijk achter. Kan het pookje in vrijstand met de hand behoorlijk van links naar rechts bewegen (van het blok af en er naartoe dus). Je kunt ook duidelijk zien dat hij op de bevestigingsas niet echt spelingvrij is. Is dit bij meer van jullie het geval? Zo ja: vervangen? en wat? de pook zelf of zijn bevestigingsasje. Merk er niet echt iets van bij het rijden maar het lijkt me toch ook niet helemaal normaal te zijn. Graag jullie reactie...
MacReal

Re: speling schakelpookje...??bekend..?

Bericht door MacReal »

Zit de bout in het pookje wel goed aangedraaid? Als je zijdelingse speling hebt, kun je hem er neem ik aan ook zo aftrekken?
Japiejo

Re: speling schakelpookje...??bekend..?

Bericht door Japiejo »

Yep ook bij mij zat er speling op de hevel. :(

Hevel zit geborgd dmv een borgclip. Als je deze verwijderd kan je de hevel van het asje schuiven. Geheel even schoonmaken (as en het bronzen busje in de hevel) lekker wat vet erop en geheel weer terugplaatsen. De speling is nu stukken minder! :) Als de bronzen bus is versleten dan is deze waarschijnlijk los te vervangen, Anders wordt het een complete hevel.
Waalstrom

Re: speling schakelpookje...??bekend..?

Bericht door Waalstrom »

Yep....gedemonteerd, schoongemaakt, beetje witte gastape (!) er omheen gedraaid, flink wat vet er op en alles terug er op...
Voelt weer als nieuw, schakelt ook weer lekkerder nu...opgelost dus....Nw ppokje koste 63 E, toch weer bespaard :lol:
JeroenM

Re: speling schakelpookje...??bekend..?

Bericht door JeroenM »

Bij mij was hetzelfde het geval, had het niet in de gaten tot ik op de A2 geen pookje meer voelde... Was er af getrild en hing alleen nog aan draad/buis waar het pookje mee schakelt... Borgringetje er af halen, dan zit ie er zo weer goed op.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: speling schakelpookje...??bekend..?

Bericht door PDvD »

Klein beetje maar nooit zoveel als er op de gemiddelde kawa zit ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Evberkel

Re: speling schakelpookje...??bekend..?

Bericht door Evberkel »

Waalstrom schreef:Yep....gedemonteerd, schoongemaakt, beetje witte gastape (!) er omheen gedraaid, flink wat vet er op en alles terug er op...
Voelt weer als nieuw, schakelt ook weer lekkerder nu...opgelost dus....Nw ppokje koste 63 E, toch weer bespaard :lol:

Goeie tip! Had ook veel speling, nu niets meer! :duim:
Plaats reactie