Fork Brace

Frame, vering, ketting etc
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Fork Brace

Bericht door Tulipan »

Ik wist het wel :D
Eigenlijk moet een forkbrace standaard erop zitten ( en betere vering ). als een blok op de weg :-)}
Dan wil ik nog weleens zien wat ie doet in de testen met tegenspelers :roll:

Als je zo´n goede en goedkope motor voor 500 euro meer AF kunt maken ( brace en veren ) waar hebben we het dan over
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
de Limburger

Re: Fork Brace

Bericht door de Limburger »

Gisteren effe mijn Ardeense achtertuin ingewipt met dit mooie weer.
Door andere update voorbereidingen zat de brace er niet op...ik heb het geweten hoor! het dweil gevoel op wielen was er weer.
Niet te geloven dat de brace zoveel uitmaakt in wegligging.

Wat anders...
Ik ben mij wat aan het bedenken voor fork boots te monteren http://www.raskcycle.com/cgi-bin/cart.p ... Fork+Boots.
Maar nou dat er een fork brace op zit, kan ik die niet rond de benen klemmen.
Had het idee voor de stofkappen eraf te wippen, en voor die boring een bus te draaien die dan een 15mm boven de benen uitsteekt ??....
Als er iemand ook een leuk idee heeft voor die boots te monteren ?...laat maar horen!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Fork Brace

Bericht door Peterzeeland »

Goh, van die kogellagers... dat wist ik dus niet.

Heb nu meteen kegellagers besteld, want kogellagers zijn niet echt af te stellen. Het zit goed of niet-goed.
Ebay is wel een uitvinding als je goedkoop je spullen wilt hebben, bijv. ook remblokken.

Ik heb overigens eerst een Murph's brace gehad, die is perfect spanningsvrij te monteren door zijn constructie. Is ook veel massiever (alu) dan de Rick's die ik nu heb. En die niet perfect spanningsloos was te monteren. Scheelde misschien een half mmetertje, maar klemde toch wat bij het monteren.

Kon ik kiezen: Murph's! Als is die 2x zo duur, het is gewoon perfect!

Denk trouwens dat de zwaardere DL1000 nog meer heeft aan de brace dan de 650, zeker als je lekker pookt ermee !
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Fork Brace

Bericht door Joskestiller »

Peterzeeland schreef: Ik heb overigens eerst een Murph's brace gehad, die is perfect spanningsvrij te monteren door zijn constructie. Is ook veel massiever (alu) dan de Rick's die ik nu heb. En die niet perfect spanningsloos was te monteren. Scheelde misschien een half mmetertje, maar klemde toch wat bij het monteren.

Kon ik kiezen: Murph's! Als is die 2x zo duur, het is gewoon perfect!
Peter, ik denk dat je brace van Murphy's via een omweg onder mijn strom terecht is gekomen. Het is inderdaad een wereld van verschil en samen met progressieve voorveren maak je van een DL1000 een prima bochtenpikker!
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Fork Brace

Bericht door Peterzeeland »

aha!

you lucky bastard !!! :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Hallo,

Daar ben ik nog een keer. Zondag 13 november een toertocht gereden.
Bij indraaien van bocht weer die onverwachte harde knak. Ondanks dat ik dit vaker heb schrok ik me kapot.

Ik had er na die tocht echt genoeg van en dacht wie kan ik eens gaan mailen over dit probleem.
Kwam bij de importeur terecht. En boven verwachting reaktie ontvangen.

Deze zegt dat zowel originele als vervangingsveren niet gecentreerd blijven in de veerpoten en deze de knak veroorzaken.
Deze meneer zegt mogelijk een oplossing te hebben door het plaatsen van aluminium bussen in de voorpoten.
Zo blijven de veren gecentreerd op hun plaats en verdwijnt het knakken helemaal of deels.

Ik heb de gegevens van mijn dealer moeten doorgeven zodat ik daar een afspraak kan maken voor het plaatsen.
Het is wel balen want heb net mijn Hyperpro's laten plaatsen voor een paar 100 euro. Als dat bij de dealer ook bekend was geweest had dat dit beurtje weer uitgespaart.

Ik hoop dat de dealer coulant is en deze als nog kosteloos voor mij plaats. Ben benieuwd. Hoop echt dat dit de oplossing is wat het rijdt op zijn brabants gezegd KLOTE.
Ondanks dat dit een heerlijke motor is om op te rijden. Laat voor de zekerheid ook nog mijn lager nakijken of een ander plaatsen.

Wat ik ook niet snap is dat de dealers en hyperpro hier niet van op de hoogte zijn. Hyperpro ga ik ook nog bellen of mailen en het probleem voorleggen.
Ik zag wel op een site die onderdelen verkoopt voor de V-strom dat de Wilbers veren verkocht worden met bussen erbij!!!!!
Ook eens Wilbers aanschrijven.

Ik snap er helemaal niets van dat niemand de echte oorzaak of oplossing weet ondanks dat er zoveel zijn die er last van hebben.
Volgens de importeur zijn erbij hun enkele gevallen bekend.

Ik hoop echt dat ik er dadelijk van af ben. Want dan heb ik de motor die ik altijd al wilde hebben toch wel heel veel fijner.
Houd jullie op de hoogte zodra ik de bussen erin heb zitten.

Groet, John
Leville

Re: Fork Brace

Bericht door Leville »

jolijoni schreef:Wat ik ook niet snap is dat de dealers en hyperpro hier niet van op de hoogte zijn. Hyperpro ga ik ook nog bellen of mailen en het probleem voorleggen.
Ik zag wel op een site die onderdelen verkoopt voor de V-strom dat de Wilbers veren verkocht worden met bussen erbij!!!!!
Ook eens Wilbers aanschrijven.
Zijn het echt bussen om zijdelingse speling op te vangen bij Wilbers? Of zijn het gewoon (verticale) spacers omdat de spiraalveren niet de volledige lengte van de vorkpoten innemen?

Succes in alle geval!
de Limburger

Re: Fork Brace

Bericht door de Limburger »

jolijoni schreef:Deze zegt dat zowel originele als vervangingsveren niet gecentreerd blijven in de veerpoten en deze de knak veroorzaken.
Deze meneer zegt mogelijk een oplossing te hebben door het plaatsen van aluminium bussen in de voorpoten.
Zo blijven de veren gecentreerd op hun plaats en verdwijnt het knakken helemaal of deels.
Deze overweging was ook al door mijn bolleke gegaan, dat het wel eens de veren kunnen zijn, die onder spanning dit vervelend geluid kunnen maken.
zelf heb ik er ook wilbers er inzitten,...maar bij aankoop van deze veren waren er geen bussen bij.
Mijn strommeke heeft nou een 15.000km gedraaid, zoon zijne is in de zelfde km orde..tot nou toe is er geen knik/knak hoorbaar.
een neef heeft eentje van 2006...40.000km gedraaid..ook nog geen knik/knak.
het blijf een raadsel dat sommige motors het doen en andere niet...
Leville

Re: Fork Brace

Bericht door Leville »

Stomme vraag: ligt er een grote rondel tussen de veer en de topcap (waarmee je de poot dichtschroeft en de voorspanning regelt)?
Want de onderste plaat van de topcap is niet groot genoeg om de spiraalveer volledig af te dekken. Zonder rondel kan er misschien al wel eens iets verspringen bij compressie.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Fork Brace

Bericht door Eric66 »

@ John,
Ik begrijp dat progressieve veren van Hyperpro dus NIET het knak geluid hebben oplost.
Ik zeg bewust geluid omdat ik het ook hoor maar eigenlijk niet werkelijk voel.
Ook zou ik graag horen of de motor met de Hyperpro's veren wel betere veer eigenschappen heeft gekregen.
Heb jij alleen de voorpoten gedaan of heb je een set incl. achterveer?
Hyperpro stelde mij voor gelijk andere balhoofdlagers te monteren, vraag mij nu af of dit raadzaam of onzin is.
Ik heb volgende week een afspraak bij Hyperpro, ben benieuwd naar jou reactie
V-Strom, The great compromiser !!
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Fork Brace

Bericht door OllieX »

@eric66 misschien alvast een antwoord van mij hoewel je het niet aan mij vroeg: Ik heb zo'n 5 maanden geleden Hyperpro voorveren en achterveer er op laten monteren. Mijn doel was het onrustige slingeren op de snelweg in te tomen. Bij Hyperpro dachten ze wel zeker een verbetering te kunnen bewerkstelligen, maar konden niet zeggen dat het dan helemaal weg zou zijn. Na zeer veel controles: het kon niet aan mijn balhoofdlager liggen. Dus weer eens Hyperpro's er op.(Heb in verleden al op 3 andere motoren ook Hyperpro's gehad). Ik vind het (weer) super. Ook het rijden op binnenwegen, waar ik geen klachten had, voelt de motor een heel stuk zekerder, en ook nog eens comfortabeler. En... op de snelweg terug, bij snoeiharde wind opzij, bij zo'n 130 km/u erg vast op de weg. Alleen ikzelf werd heen en weer gerukt en de motor soms ook (logisch), maar het wiebelen was helemaal weg! Ik vond het zelfs weer kicken om met zo'n harde wind te rijden. Wat mij betreft een aanbeveling, kost wat, maar heb je ook wat.
Forkbrace heb ik dus niet aangeschaft, maar mis het ook niet. Zeer tevreden op dit moment.
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Fork Brace

Bericht door OllieX »

@eric66. Nog even een correctie op bovenstaande : Ik heb niet 5 maanden geleden, maar 5 weken geleden de veren laten vervangen.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Fork Brace

Bericht door Eric66 »

:shock: :-)}
OllieX schreef:@eric66. Nog even een correctie op bovenstaande : Ik heb niet 5 maanden geleden, maar 5 weken geleden de veren laten vervangen.
vraag 1. Heb jij een set voor/achter?, volgens mij noemen ze het bij Hyper een combikit.
2. Heb jij ook last van de veel besproken Knak/knik? (gehad)
3. Wat heb jij betaald 5 weken terug?
:!: :idea:
V-Strom, The great compromiser !!
Graafie68

Re: Fork Brace

Bericht door Graafie68 »

Ik heb ook een maand of 2 hyperpro er onder zitten, voorveren en achterveer. 385€ incl montage en koffie.
Heb geen last van knikken of knakken, zelfs minder last van zadelpijn en das geen geintje.
Heb een 2009 model, nieuw gekocht.
Had alleen gelijk zo'n setje moeten laten monteren. Geld dubbel en dwars waard.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Fork Brace

Bericht door Eric66 »

Graafie68 schreef:Ik heb ook een maand of 2 hyperpro er onder zitten, voorveren en achterveer. 385€ incl montage en koffie.
Heb geen last van knikken of knakken, zelfs minder last van zadelpijn en das geen geintje.
Heb een 2009 model, nieuw gekocht.
Had alleen gelijk zo'n setje moeten laten monteren. Geld dubbel en dwars waard.
bedankt voor je reactie, ik twijfel eigenlijk ook niet over wel of geen nieuwe veren.
Ik hoor ook die knak geluiden en dat klinkt echt kl>te, ik vraag mij dus af of dit door hyperpro wordt opgelost.
Ik heb dinsdag een afspraak, ik zal zeker de opties, bussen in de poten, andere balhoofdlagers of dikkere olie bespreken.
dat gekl>>t met knikkende knakkende geluiden uit mijn kuip daar wil ik echt van af.
V-Strom, The great compromiser !!
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Fork Brace

Bericht door OllieX »

eric66 schreef::shock: :-)}
OllieX schreef:@eric66. Nog even een correctie op bovenstaande : Ik heb niet 5 maanden geleden, maar 5 weken geleden de veren laten vervangen.
vraag 1. Heb jij een set voor/achter?, volgens mij noemen ze het bij Hyper een combikit.
2. Heb jij ook last van de veel besproken Knak/knik? (gehad)
3. Wat heb jij betaald 5 weken terug?
:!: :idea:
@eric66.
1.Ik heb een combikit, dus zowel voor als achter. :)
2. gelukkig nooit last van de knak gehad, wel vroeger bij andere motorfietsen.
3. 385 euro.
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Hallo allemaal,

Voor iedereen die nog met de standaard veren van een V-strom rijden.
Hyperpro's aan de voorzijde is een wereld van verschil.
We hebben vorige week een dijkenroute gereden en de motor stuurt als een scheermes.
Het geeft ontzettend veel vertrouwen en je gaat daardoor met veel hogere en gecontroleerde snelheid rijden.
Ik heb de Hyperpro's vervangen om twee redenen. Het induiken van de voorvering, solo en zeker met duo was niet echt lekker rijden
En om van het knakken af te zijn. Helaas is de knak nog niet weg.

Ik heb de busjes binnen moeten nu alleen nog geplaatst worden.
Helaas zitten mijn Hyperpro's er al in dus alles moet er weer uit om de bussen te plaatsen.
Hoop dat de dealer dit onder garantie wil vervangen.
De importeur ziet dit helaas niet als en modificatie zou dan kosteloos vervangen kunnen worden.

Zodra de busjes zijn geplaatst en ik gereden heb met mijn v-strom breng ik jullie op de hoogte van het resultaat.

@eric66 Twijfel niet aan de Hyperpro's. Zeker aan de voorzijde laten vervangen. Achter heb ik nergens last van maar zal zeker nog beter zijn met hyperpro.
Maar dat mischien in de toekomst. Maar blijft toch raar dat ze bij Hyperpro niet op de hoogte zijn van dit probleem en een oplossing kunnen aandragen.
Dus alvorens de veren te vervangen overleg met hen wat te doen.

Groet, John
Leville

Re: Fork Brace

Bericht door Leville »

Dat knakken is in het algemeen al vreemd. Zit er geen speling op je bushings? (glijbussen in je buitenpoten waar je binnenste vorkpoten door schuiven)
Of slaat er simpelweg nergens een kabel of onderdeel tegen je frame/vork?
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Hallo,

Volgens importeur verschuiven de veren bij het inveren op lastig wegdek. Dan bedoel ik echt kuiltjes of insturen op afrit of een verhoging van overgang ander type wegdek.
Als het opstakel kort hoog of diep is. Maar het rijden over kinderkoppen klinkers die lekker op elkaar aansluiten kan ik er overheen met hoge snelheid dan hoor ik de veren niet.
Maar zit je op een weg waar veel gaten inzitten of een deel alsfalt hier en daar weg is dan hoor je weer lekker de harde klappen.
Wat ik heb meegemaakt dat als je een tijdje lekker rijdt en geen kuiltje of wat dan ook tegen bent gekomen ineens wat minder wegdek tegen komt en je verwacht die knak niet dan schrik je je zelf kapot.
En dan kan het wel eens gebeuren dat je je bocht niet zo neemt als dat die bedoelt was.

Ik weet van mezelf dat als dit probleem niet word opgelost ik toch op zoek ga naar een andere v-strom die dit niet heeft.
Wil zeker niet van dit type motor af want het rijd heerlijk maar wat baal ik van dit probleem.

Heb het afgelopen zaterdag nog overlegt bij Motoport die zijn sinds 2 jaar Suzuki dealer en ook hij was niet bekend met het probleem.
Lijkt me nogal stug want de importeur weet het wel.

Maar ja eerst de bussen maar eens plaatsen en dan maar hopen dat ik ervan af ben.

Groet, John
de Limburger

Re: Fork Brace

Bericht door de Limburger »

jolijoni schreef:Hallo,

Volgens importeur verschuiven de veren bij het inveren op lastig wegdek. Dan bedoel ik echt kuiltjes of insturen op afrit of een verhoging van overgang ander type wegdek.
Als het opstakel kort hoog of diep is. Maar het rijden over kinderkoppen klinkers die lekker op elkaar aansluiten kan ik er overheen met hoge snelheid dan hoor ik de veren niet.
Maar zit je op een weg waar veel gaten inzitten of een deel alsfalt hier en daar weg is dan hoor je weer lekker de harde klappen.
Wat ik heb meegemaakt dat als je een tijdje lekker rijdt en geen kuiltje of wat dan ook tegen bent gekomen ineens wat minder wegdek tegen komt en je verwacht die knak niet dan schrik je je zelf kapot.
En dan kan het wel eens gebeuren dat je je bocht niet zo neemt als dat die bedoelt was.

Ik weet van mezelf dat als dit probleem niet word opgelost ik toch op zoek ga naar een andere v-strom die dit niet heeft.
Wil zeker niet van dit type motor af want het rijd heerlijk maar wat baal ik van dit probleem.

Heb het afgelopen zaterdag nog overlegt bij Motoport die zijn sinds 2 jaar Suzuki dealer en ook hij was niet bekend met het probleem.
Lijkt me nogal stug want de importeur weet het wel.

Maar ja eerst de bussen maar eens plaatsen en dan maar hopen dat ik ervan af ben.

Groet, John
het blijf toch raar allemaal, dat sommige het doen en andere niet.
wat die importeur zeg ????
afgelopen zomer zeker 500km over zeer slechte bergwegen gereden in de Pyreneeën....met af en toe afgewisseld met mooie N wegen....
dat moet die knik/knak toch uitlokken dan ?
geen piepke gehoord .....
ik ben benieuwd als die bussen erin zitten.....
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Fork Brace

Bericht door Peterzeeland »

@Jolijoni: mijn voorkant, weet niet of het de voorvork zelf is, maar goed. Die 'knakt' alleen als ik de rem aanknijp, en dan maar een keer. Naar achter duwen, weer remmen met voor, weer knakje.
Tijdens het rijden niet merkbaar.

Wat eerder door een monteur niet werd onderkend, is nu na 5 jaar eindelijk wel vastgesteld: het balhoofdlager heeft speling. Zo weinig dat de klassieke manier van testen niet werkt.

Ik merkte altijd al dat korte bochtjes draaien niet mijn favoriet was, terwijl ik daar eigenlijk nooit echt problemen mee heb gehad. Het niet zo strakke sturen heb ik met vorkbrace, hyperpro voor en achter, geprobeerd te verbeteren, en zeker gelukt, maar nog niet perfect.
Na het klein beetje strakker zetten van balhoofdlager, in een bekend bochtje..... hee!!!!!! de voetsteun tegen de grond!!! en dat met de stijvere hyperpros, achter op 3 strepen en bijna volle demping. Dat is kras ! Dus nog nooit zo plat geweest.

Wat ik nu zeker ga doen: die cheape balhoofdlagers vervangen door echte (kegel)lagers, die ook echt af te stellen zijn.
Hier op het forum geleerd dat Suzuki gewone lagers gebruikt!!!! Tjonge, sinds de jaren '70 werden die al niet meer gebruikt, zo ongeveer, en het blijkt dat de prijs dan toch ergens vandaan moet komen.... (in dat verband, waarom geen vetnippels op het linksysteem achter...?) .

Na ja, probeer dat eens zou ik zeggen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Fork Brace

Bericht door Dyrck »

Mijn Hyperpro's knakken ook.
Je weet nu wel dat het een kwestie van verschuivende veren is, maar je schrikt toch iedere keer.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Fork Brace

Bericht door PDvD »

Mijn Wilbers veertjes hebben nooit geknakt hoor....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
de Limburger

Re: Fork Brace

Bericht door de Limburger »

wat peterzeeland schrijf.... waarom geen vetnippels op het linksysteem achter...?

daar zit wat in,...de naald lagers die daar inzitten gaan na enkele jaren hemelen, afhankelijk van hoeveel modder en andere rotzooi het achterwiel er tegenaan gooit.
zelf heb ik het opgelost door een huggertje eronder te schroeven, daar ik het niet aandurfde voor in dat alu scharnierstuk van het link systeem gaatjes in te boren voor een nippeltje.
trouwens het heeft weinig zin voor deze oefening,....dat naald lager draait in een stalen bus waar ook dan een gaatje door moet voor de smering.
Het enigste wat zou kunnen gaan is een piepfijn gaatje in de bout te boren, en op de hoogte van het lager een dwaasgaatje....maar daar zijn de bestaande bouten niet echt geschikt voor ( te zwak ).
ik zou het niet echt aanraden voor aan dat link systeem gaatjes beginnen te boren, daar is dat systeem véél te delicaat voor.
een huggertje help al veel, en eventueel ene keer per jaar even alles losdraaien en opnieuw invetten.
trouwens het huggertje beschermt de abs blok ook geweldig....wat daar gaat zitten aan rotzooi?....(wilt ge niet weten)...en de rotzooi kan niet meer uit dat plastic blokje als het er eenmaal inziet.
Heb er zelf een paar soeplepels aangekoekt woestijnzand uit gelepeld ...de boel was al stevig aan het oxideren
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Fork Brace

Bericht door Eric66 »

Ik heb nu ook hyperpro’s voor en achter en heb ook gelijk kegelvormige stiftlagers in mijn balhoofd laten zetten.
Ik heb hierna geen knik of knak meer gehoord dus hoop dat dit euvel met deze nieuwe lagers ook daadwerkelijk weg blijft.
Wat betreft de voorpoten ben ik zeer tevreden over het resultaat, ik merk dat ik nu strakker durf te sturen en waar ik eerst terug schakelde ga ik er nu schuiner een versnelling hoger gewoon door.
Mijn voorpoten steken nu 1.5 cm door en de voorspanning is verlaagd, m.a.w. deze steken nu ook verder door de contra moeren.
Je voelt hierdoor duidelijk dat de druk op het voorwiel is toegenomen wat de Strom duidelijk minder zweverig maakt.
Bij Hyperpro hebben ze niet het linksysteem ingevet dus dit heb ik gisteren zelf gedemonteerd.
Gelijk de afstandstangen netjes zwartgemaakt en alle naaldlagers en bussen dik in het vet gezet.
Ik denk dat dit een belangrijk en simpel klusje is wat je eigenlijk bij elke beurt gewoon even mee moet nemen.
Het is zoals hier boven al gezegd tenslotte de plaats waar veel modder en andere rotzooi door het achterwiel tegenaan wordt gegooid.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Fork Brace

Bericht door Peterzeeland »

Ik heb de dealer bij de laatste beurt gevraagd het linksysteem te smeren. Bij 30.000 km vond ik het wel tijd worden.
Ga ook over op kegellagers deze winter.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Hallo,

Eindelijk afgelopen woensdag bussen laten plaatsen (onder garantie) en conische lagers.
Kosten toch nog 92 Euro. De lagers of lager koste al 52 Euro en nog een half uurtje werk voor verwijderen en plaatsen van lager.
Vraag van monteur of dat ik mijn motor ooit afspuit met hoge druk. Nou heb hem nog niet zo lang en weet niet wat de vorige eigenaar ermee
heeft gedaan. Maar ik zelf gebruik alleen een tuinslang met sproeikop en altijd koud water. Er zat namelijk water in het lager. Vraag mezelf af of dat dit een
slecht afgesteld lager is geweest waar water bij kon. En is er al schade opgetreden? Helaas dat heeft ie me niet verteld.

Maar wat is het resultaat van de Hyperpro's, bussen, en nieuw lager(s)? Nou het duurde niet lang of ik hoorde de eerste 2 zachte knakken weer terugkomen.
Niet zo heftig als voor deze ingrepen maar ze zijn er nog steeds. Mensen wat ben ik hier ziek van. Heb zelfs voor het eerst de knak tijdens het remmen met de voorrem.
Heb ik nog nooit gehad. Alleen een knak bij slecht weg dek. Dus ontbreken van stukken asfalt of kuiltjes of een stevige opstaande drempel.

De monteur zo voor en na de reparatie rijden met mijn motor. En tot mijn stomme verbazing heeft ie niets gehoord!!!!! Maar hij heeft niet goed geluisterd wanneer het optreedt.
Als de motor op een redelijk goed wegdek rijd en dat mogen ook kinderkoppen zijn zweeft de motor als het ware over dat wegdek. Je hoort dan geen knik of knak. Maar is het wegdek beschadigd of kuiltjes etc. nou dan schrik je toch wel ff. Rijd nu dagelijks op mijn motor naar mijn werk en ga deze dagen het slechte wegdek opzoeken om te kijken hoe erg het nu nog is.
Daarna rijd ik naar mijn dealer en ga in zijn omgeving een weg zoeken waardoor hij zal ervaren wat die wanneer die knak komt.

Ik moet zeggen ik wil de Hyperpro's niet meer missen. Het induiken is veel minder, het veren gaat veel gecontroleerder. Maar wat ik met het nieuwe conische lager wel merk is dat ik mijn motor niet in een rechte lijn kan houden vooral bij wat wind. Het stuurt veel gevoeliger. Zal hier aan moeten wennen denk ik of het vorige lager is verrot geweest.
Wat is jullie ervaring met zo'n lager, wat merk je daarvan. Wel geeft het heel veel controle in de bochten.

Maar ondanks dat de v-strom mijn favoriete motor is en blijft ben ik ontzettend ontdaan van het knikken en knakken. Als het bij spontaan en zachtjes blijft knikken en knakken kan ik me er nog wel over heen zetten maar als het weer het harde geluid word dan denk ik dat ik deze motor niet blijft rijden. Je verwacht toch dat zo'n motor met deze veren lekker overal overheen veert.

Nou weer een flink verhaal met vervolg. Vraag me wel af wat er nu met deze motor aan de hand is. En ik laat me niet zomaar afschepen.

Groet, John.

Laat horen hoe jullie het nieuwe lager ervaren.
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Hallo,

Eindelijk afgelopen woensdag bussen laten plaatsen (onder garantie) en conische lagers.
Kosten toch nog 92 Euro. De lagers of lager koste al 52 Euro en nog een half uurtje werk voor verwijderen en plaatsen van lager.
Vraag van monteur of dat ik mijn motor ooit afspuit met hoge druk. Nou heb hem nog niet zo lang en weet niet wat de vorige eigenaar ermee
heeft gedaan. Maar ik zelf gebruik alleen een tuinslang met sproeikop en altijd koud water. Er zat namelijk water in het lager. Vraag mezelf af of dat dit een
slecht afgesteld lager is geweest waar water bij kon. En is er al schade opgetreden? Helaas dat heeft ie me niet verteld.

Maar wat is het resultaat van de Hyperpro's, bussen, en nieuw lager(s)? Nou het duurde niet lang of ik hoorde de eerste 2 zachte knakken weer terugkomen.
Niet zo heftig als voor deze ingrepen maar ze zijn er nog steeds. Mensen wat ben ik hier ziek van. Heb zelfs voor het eerst de knak tijdens het remmen met de voorrem.
Heb ik nog nooit gehad. Alleen een knak bij slecht weg dek. Dus ontbreken van stukken asfalt of kuiltjes of een stevige opstaande drempel.

De monteur zo voor en na de reparatie rijden met mijn motor. En tot mijn stomme verbazing heeft ie niets gehoord!!!!! Maar hij heeft niet goed geluisterd wanneer het optreedt.
Als de motor op een redelijk goed wegdek rijd en dat mogen ook kinderkoppen zijn zweeft de motor als het ware over dat wegdek. Je hoort dan geen knik of knak. Maar is het wegdek beschadigd of kuiltjes etc. nou dan schrik je toch wel ff. Rijd nu dagelijks op mijn motor naar mijn werk en ga deze dagen het slechte wegdek opzoeken om te kijken hoe erg het nu nog is.
Daarna rijd ik naar mijn dealer en ga in zijn omgeving een weg zoeken waardoor hij zal ervaren wat die wanneer die knak komt.

Ik moet zeggen ik wil de Hyperpro's niet meer missen. Het induiken is veel minder, het veren gaat veel gecontroleerder. Maar wat ik met het nieuwe conische lager wel merk is dat ik mijn motor niet in een rechte lijn kan houden vooral bij wat wind. Het stuurt veel gevoeliger. Zal hier aan moeten wennen denk ik of het vorige lager is verrot geweest.
Wat is jullie ervaring met zo'n lager, wat merk je daarvan. Wel geeft het heel veel controle in de bochten.

Maar ondanks dat de v-strom mijn favoriete motor is en blijft ben ik ontzettend ontdaan van het knikken en knakken. Als het bij spontaan en zachtjes blijft knikken en knakken kan ik me er nog wel over heen zetten maar als het weer het harde geluid word dan denk ik dat ik deze motor niet blijft rijden. Je verwacht toch dat zo'n motor met deze veren lekker overal overheen veert.

Nou weer een flink verhaal met vervolg. Vraag me wel af wat er nu met deze motor aan de hand is. En ik laat me niet zomaar afschepen.

Groet, John.

Laat horen hoe jullie het nieuwe lager ervaren.
Leville

Re: Fork Brace

Bericht door Leville »

Komt het geluid effectief van de vork? Want een bijgeluid kan soms heel misleidend zijn.In dat opzicht: al eens gereden met andere kleding of een andere helm? Je (vario-)windscherm of dashboard begint ook niet te rammelen?

In extremis zou je eens naar een garage met een veringtestsysteem (trilplaat) kunnen gaan. Dan kan je langs de fiets staan om de bron van het geluid te isoleren. Wel zien dat de fiets stabiel en vast staat achteraan, op dempend materiaal (rubberen mat). En dat het stuur geblokkeerd is in rechtuitstand.

Als je 100% zeker bent dat het van de vork komt: kan je het misschien simuleren door je motor met het voorwiel tegen een muur te zetten, de voorrem in te knijpen en hem naar voor en achter te wiegen? (hulp van iemand is hierbij welkom)
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

@leville,

Ja dat is een goeie. Ik denk het wel omdat het altijd gebeurt wanneer de obstakels kort zijn de de vering het heel snel moet verwerken. Als ik over kinderkoppen of klinkers rijd die niet echt perfect liggen laat het zich niet horen. Dan rammelt en knakt er helemaal niets.

Mischien kan het geen kwaad maar het rijd gewoon niet lekker als je weet dat bij slecht wegdek het geknak er weer is. Ik blijf het nog even afkijken en desnoods nog een keer terug naar de dealer.
Eventueel balhoofd nog een keer anders afstellen. Is er echter geen oplossing voor en blijft het te hard knakken dan kan ik niet meer blijven rijden met deze motor.

Wat ik dan koop weet ik echter nog niet. Ondanks dat dit mijn favoriete motor is.
Maar blijft toch raar dat niemand echt weet wat het is of kan onderzoeken wat het nou is.

Maar laat nog van me horen.

Ik dank je voor jou reactie.

Groet, John
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Fork Brace

Bericht door Wullebolle »

Om Leville bij te treden. Zelf ervaar ik geen knakken, enkel heel soms als ik de 3cm drempel van mijn garage iets te snel induik.
Vroeger had ik wel een soort klappen. Maar dat kwam van mijn verhoogde ruit die op slecht wegdek niet zichtbaar klapperde tegen het kloontje. Was in begin wel schrikken, het gaf echt harde klappen. Uiteindelijk na wat zoeken opgelost door er wat fietsbandrubber tussen te stoppen.
Mischien toch nog es een en ander nagaan om zeker te zijn dat het knakken in de vork zit en niet ergens anders?
Het expansievat van het koelwater bijvoorbeeld?Of iets anders in de kuip dat op slecht wegdek tegen het plastiek aanklappert?
Spooky Action At A Distance !
Leville

Re: Fork Brace

Bericht door Leville »

Toen mijn voorvork nog origineel was, en ik aan wat tempo over slecht asfalt reed, daverde er ook vanalles wat. (Al reed ik toen wel met een stukje uit mijn topkuip.) Vandaar de bemerking. Ook op de MTB heb ik al gemerkt dat geluiden soms van totaal andere plaatsen komen dan je denkt.

Los daarvan, het kan inderdaad heel wat van je rijbeleving wegnemen.
de Limburger

Re: Fork Brace

Bericht door de Limburger »

@ jolijoni

Nou heb je al het voor de hand liggende verbeterd, en het knakken gaan gewoon door, weliswaar op het moment in lichte vorm.
ik kan er in komen dat je de gangbare heilige en onheilige personen spontaan met een nieuw koosnaampje hebt bedacht.
als hoor ik zelf geen enkel geluid in eender welke omstandigheden als mijn strommetje de benen even strekt.....begint dit probleem mij toch zwaar te irriteren omdat het schijnbaar onvindbaar is.

mag ik iedereen oproepen voor zijn bevindingen aangaande het knik/knak verhaaltje neer te schrijven ????....zodoende dat het mogelijk wordt voor het te isoleren.
als nou de rijders eens haarfijn opschrijven onder welke omstandigheden de "knak" te horen is.....
daar bedoel ik mee
- ben ik net aan het optrekken.
- net aan het remmen / welke rem ?
- rechtuit rijden / in bocht
- alleen rijden / met duo
- slecht wegdek / verkeersdrempel
- bepaalde snelheid
- enz.....
om deze manier kunnen we erachter komen waar het zit !
ieder detail kan bijdragen tot de oplossing, wat dan weer voorgelegd kan worden aan de individuelen dealers
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Fork Brace

Bericht door OllieX »

Ik heb bij een oude BMW boxer ook wel eens dat knakken gehoord, het bleek uiteindelijk speling in de remklauwen te zijn. :o Ik dacht ook eerst dat het de voorvork was.. Daarna heb ik het bij een Bandit gehad, maar dat was wel de voorvork. Na montage Hyperpro's toen was het over.
de Limburger

Re: Fork Brace

Bericht door de Limburger »

OllieX schreef:Ik heb bij een oude BMW boxer ook wel eens dat knakken gehoord, het bleek uiteindelijk speling in de remklauwen te zijn. :o Ik dacht ook eerst dat het de voorvork was.. Daarna heb ik het bij een Bandit gehad, maar dat was wel de voorvork. Na montage Hyperpro's toen was het over.
inderdaad !...had ook al remklauw gedachte.
zwevende remklauw/ remschijf / dubbele zuigers....als de remklauw niet soepel over zijn pennen schuif door oxidatie ?
aftermarket remblokken ?
het komt wel naar boven als iedereen schrijf "wanneer" ....en welke handelingen hij juist uitvoert op het knak moment
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Fork Brace

Bericht door Peterzeeland »

Maar, bij een vaste dubbele remklauw met zwevende schijven, schuift er toch geen klauw over de bout???
Achter wel, dat is een flexibele klauw.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
de Limburger

Re: Fork Brace

Bericht door de Limburger »

Peterzeeland schreef:Maar, bij een vaste dubbele remklauw met zwevende schijven, schuift er toch geen klauw over de bout???
Achter wel, dat is een flexibele klauw.
even de remklauwen iets grondiger bekijken... het remklauwhuis is "horizontaal" flexibele opgehangen...en schuif over stalen pennen...bescherm door rubbers.
de dubbelen pompen zijn van het type " enkelzijdige ...voor het zo te noemen...bij remdruk opbouw worden de remklauwen gepositioneerd op de remschijf, die op zijn beurt ook weer flexibel is
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Fork Brace

Bericht door Peterzeeland »

@Limburger: zie wat je bedoelt (op Ronayers. Ik heb andere klauwen erop gezet).
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Hallo allemaal,

Als ik het goed begrijp zijn er nogal wat V-strom rijders die het zelfde probleem hebben.
En inderdaad is het een goed idee aan iedereen die last heeft van het knak geluid dit eens goed te omschrijven wanneer het zich laat horen.

Bij mij,

De rit naar mijn werk bijvoorbeeld.
Uitrijden 30km zone met drempel
Asfalt waaronder wortels groeien en die een bult vormen boven op het asfalt
Indraaien op drempel van inrit/uitrit.
Als op een asfalt weg een stukje asfalt ontbreekt
In serie als je op een slechte asfalt weg rijd waar diverse gaten in zitten dan blijft ie klapperen of knakken
Het gebeurt bij constante snelheid, hard of zacht maakt niet uit.
Het is vooral bij korte verhogingen/verlagingen, kuiltjes.
Ik kan op kinderkoppen, klinkers rijder zonder het knak geluid. Als het maar glooiend is. Maar zodra er kort en snel geveerd moet worden ontstaat het.

Het ergste van dit probleem is dat als je een tijd op een goede weg rijd alles goed gaat, maar als je onverwachts weer eens over een slecht stuk asfalt rijd of obstakels tegenkomt van wat ik boven heb staan dan schrik je toch wel weer even.

Ik ga alles eens nalopen van wat ik zoal gelezen heb. Ook ga ik weer terug naar mijn dealer en ga in zijn omgeving obstakels zoeken om hem te laten ervaren wat het nu precies is.
Hij heeft voor alle aanpassingen proef gereden en nu heeft hij het knakken niet meer gehoord. Raar want de eerste keer dat ik het melden heeft hij het wel gehoord.

Het moet toch te vinden zijn lijkt mij!!!
Ik hoop het wel want ik weet niet of ik met dit euvel kan blijven rijden. En stel dat het nu iets is wat wel kwaad kan dan ben ik straks mooi de sigaar.

Heb ook nog Nimag gemaild na eerste bevindingen van plaatsen busjes. Zelfs deze is verbaasd want de meeste die deze busjes hebben geplaatst zijn van het probleem af.
Echter bij degene waar het niets heeft uitgehaald hebben hun bevindingen niet meer aan hen doorgegeven.
Wat wel jammer is, hij wenst me veel succes en hoopt dat mijn dealer het probleem weet te vinden. Ja dat is jammer.

Is er nou geen enkele Suzuki monteur die met dit probleem te maken heeft gehad? Ik ben toch niet de enigste?

Maar ja geef de moed niet op en hoop dat mijn dealer het er niet bij laat zitten. Heb tot februari 2012 nog garantie en hoop dat die garantie blijft gelden voor dit probleem.

Houd jullie op de hoogte.

Groet, John
Dgr

Re: Fork Brace

Bericht door Dgr »

@ John; heel herkenbaar verhaal, had precies dezelfde ervaring toen m'n vork nog origineel was. :|

http://www.intiminators.com/suzuki-dl65 ... nators.php

Verdiep je eens in deze dingen... Sinds ik ze heb is het knak geluid over en is de wegligging verbeterd. (betere demping op klinkerwegen / korte obstakels en minder duiken bij het remmen)

Weet niet of het nou komt omdat ze de veren centreren, of omdat ze de klap beter dempen, maar ik heb al 20dkm geen knak meer gehoord 8) Ik rij met originele veren en een forkbrace van Rick.

Op advrider en andere fora staan de nodige reviews over Intiminators.
Leville

Re: Fork Brace

Bericht door Leville »

Als je het zo beschrijft lijkt het me eerder te wijten aan de slecht ingestelde voorvork op de DL. De compressie aan hoge snelheid is absoluut overdempt op de 650. Dus komen plotse, grotere schokken fel door en krijg je echt klappen/gedaver. Zelfs na mijn vorktuning zijn korte felle schokken nog steeds niet helemaal het ding van mijn fiets, al is het wel stukken beter dan vroeger. (Voor de rest is het trouwens een droomvork nu.)
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

@Leville'

Heb je ook die klappen gehad op de voorvork? en zelfs nu ook nog maar in mindere maten?'
Heb vanavond mijn achtervering strakker gedraaid. In de hoop de voorveer meer druk te geven omdat de achterzijde dan hoger staat.

Kijken wat het resultaat hiervan is.
In welke stand heb jij de achterveer staan en is dit nog de originele?

Dank je voor de reaktie.

Groet, John
Leville

Re: Fork Brace

Bericht door Leville »

jolijoni schreef:@Leville'

Heb je ook die klappen gehad op de voorvork? en zelfs nu ook nog maar in mindere maten?'
Heb vanavond mijn achtervering strakker gedraaid. In de hoop de voorveer meer druk te geven omdat de achterzijde dan hoger staat.

Kijken wat het resultaat hiervan is.
In welke stand heb jij de achterveer staan en is dit nog de originele?

Dank je voor de reaktie.

Groet, John
Dag John,

Begin dit jaar 800 km gedaan in het Thuringerwald, met bij momenten echt slechte stukken aan bij wijlen vlot tempo. Vering was toen nog volledig standaard. Vooraan stond de preload toen halfweg en achteraan 75-90% opgespannen. De voorvering kon toen op de slechte stukken totaal niet volgen. Fiets was stevig aan het daveren en er was vanalles aan het klapperen. De enige manier om zelf niet te veel klappen te vangen en de boel controleerbaar te houden, was de fiets maximaal klemmen met enkels, knieën en heupen. Evenwicht bewaren door buik en rugspieren op te spannen. En dan stuur losjes in de hand.

Nu het terugkomen andere vorkveren gestoken en olie aangepast. Voorvork was toen een stuk beter, maar daardoor viel de overlineaire achterkant te veel op. Dus achterdemper laten tunen (binnenwerk en spiraalveer) en tegelijk 20mm opgekrikt. Zeer tevreden van. Zo tevreden dat ik vond dat de demping van de voorkant in verhouding in gebreke bleef. Dus nu ook de vork laten tunen. En hoewel het geen nieuwe vork is, is het een wereld van verschil. Supergevoelig en toch stevig/gecontroleerd aanvoelen. Alleen die compressie bij hoge snelheid (plotse stevige schokken) is nog niet perfect. Dus dat betekent dat ze nog wat meer doorkomen dan ik graag zou hebben. Maar helemaal niet meer zoals tevoren. Persoonlijk ben ik erg tevreden van de aanpassing. Mijn strom voelt nu aan als een erg complete, comfortabele en wendbare machine. Heel volwassen en tegelijk fun eigenlijk. Zeker met wat belading is het rijden als op een halve toerbuffel. Niet zoals op een nukkige, overbeladen pakezel.

Of soortgelijke aanpassingen jou euvel kunnen oplossen en tevreden stellen, kan ik echter niet zeggen. Weet wel dat ik waarschijnlijk een stuk meer dan doorsnee belang hecht aan veergedrag.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Fork Brace

Bericht door Chopperbiker »

Vandaag m'n nieuwe forkbrace ontvangen, onlangs bestelt in Oostenrijk.

Via het duitse v-strom-forum http://www.v-stromforum.de/viewtopic.php?t=12949 een prachtig exemplaar gevonden, voor een betaalbare prijs.

Binnen een weekje was ie binnen, keurig verpakt, netjes e-mailverkeer dus uiterst tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk naar de schuur gerend en de brace gemonteerd. Probleemloos klusje en perfect passend.
Fiets staat in winterstalling dus ik ben reuze benieuwd wat in het voorjaar de rijervaringen zijn.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Fork Brace

Bericht door Dyrck »

Da's een mooi ding zeg!
Ben zeer benieuwd naar jouw ervaring, lijkt me namelijk ook wel wat.


O ja, nu natuurlijk de Hollandse vraag: "wa kost da?"
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Fork Brace

Bericht door Chopperbiker »

Voor totaal 102 Euro kwam TNT hem verzekert bij me thuis afleveren.
Zat ook een duidelijke montagehandleiding bij, is gewoon verkrijgbaar voor de 650 en de 1000.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Fork Brace

Bericht door Peterzeeland »

Mooi design......
ook wat ielig...?

Je weet het he? in het voorjaar effe rustig aan in het begin :D Niet meteen van 'hoe plat kan ik nou, met die brace??? '

Laten we hopen op een korte winter!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Fork Brace

Bericht door Chopperbiker »

Is gemaakt van RVS, niet van pisbakke ijzer of aluminium. Dus ook niet vatbaar voor roest.
Ondanks de ielige-uitvoering, net zo stijf als de gangbare concurrenten maar wel lichter (550gram).

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Hallo allemaal,

Ondanks alle aanpassingen was knakken nog niet weg. Na een week dealer gebeld en heeft hem nu terug genomen en wil er alles aan doen om die knak eruit te krijgen.
Hij is nu zelf toch wel heel nieuwsgierig wat het is en wil zijn kennis gebruiken om het probleem op te lossen.

Ik hoop het beste en ben benieuwd was het is.

Groet, John
Jolijoni

Re: Fork Brace

Bericht door Jolijoni »

Toch nog ff terug komen op mijn melding.
Tot op heden nog steeds knakken of klappen van vering.
Monteur heeft zelfs de bovenste bussen vastgelijmd.
De busjes van Nimag erin gezet.
Proefrijden bij de eerste km al weer hetzelfde.
Toen Dealer gebeld met het verzoek mij eens een andere v-strom mee te geven en als die het ook heeft dan stop ik ermee en accepteer ik het maar.
Ik heb op een v-strom met aardig wat kms op de klok mogen rijden.Zelfde route kunnen kiezen waarvan ik wist dat de vering het moeilijk zou hebben teminste ik zou de geluiden horen.
En tot mijn stomme verbazing deze deed het ook.
Heb toen maar besloten om de handdoek in de ring te gooien en met mijn v-strom te blijven rijden.
Tot op heden nog steeds last van maar ik probeer er niet meer op te letten. Fijn is anders. Helaas ziet deze er nog zeer goed uit. Zitten tal van uitbreidingen op en ondanks dat bijgeluid rijd hij als de brandweer. Er mankeert verder helemaal niets aan.

Maar mocht ik ook heel veel centjes hebben dan word het toch ooit een andere. En dan meteen een motor met cardan.

Ik denk dat als ik lang genoeg met mijn v-strom blijf rijden ik me niet meer zo zal storen aan het knakken. Zondag nog opgereden en blijft een genot om op een v-strom te rijden.
Motormaat rijd op een 1000cc maar dat kan een v-strom met gemak aan. Mis wat dat betreft helemaal niets.

Iedereen bedankt voor de input stel dat zeer op prijs.

Groet, John
Plaats reactie