Chinese Cobrra Nemo 2

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Iron Horse »

Ik heb de gok maar eens genomen en een Chinese kloon van de Cobrra Nemo 2 gekocht bij Ali.

Cobbra kloon.png

E.e.a. heb ik echter niet geheel ondoordacht gedaan. Al blijft het natuurlijk afwachten wat ik werkelijk thuis krijg. In eerste instantie wilde ik eigenlijk wel weer een OSCO monteren, maar die dingen zijn voor hun eenvoud eigenlijk schreeuwend duur. De goedkoopste leverancier levert ze voor 125 euro. Ik heb er al 2 keer eentje gehad en ben er eigenlijk zeer tevreden over, maar die prijs staat me tegen. Ooit eens een misstapje naar een Loobman van ca. 18 euro gedaan, maar dat vind ik een dusdanige budget oplossing dat ik dan nog liever 125 euro uitgeef voor een OSCO.

Al zoekende kwam ik uit op de Cobrra Nemo 2. Ziet er ook goed uit maar nadeel is dat hij wel horizontaal moet staan. En het vullen van het ding is ook een procedure apart. Maar daarna zou het goed moeten werken. Alleen deze Cobrra kost ook rond de 100 euro en dat is dan weer niet zo'n erg groot verschil met de OSCO.

Toen kwam ik een link tegen naar een Chinese kloon van de Cobrra. Die ziet er op de foto's in ieder geval identiek uit aan de originele Cobrra. En het zouden geen Chinese klonen zijn als ze zelfs niet dezelfde foto's hadden gebruikt. Ze hebben alleen de naam gefotoshopt. De rest van de foto's is hetzelfde. Ook de handleiding en video's over het vullen en de montage komen overeen, alhoewel ze die niet 1 op 1 hebben gekopieerd.

Nu heb ik niet de intentie om hem op m'n stuur te monteren, maar ergens in het frame waar ik ook de OSCO had zitten. En aangezien ik het oliën toch niet perse (stapvoets)rijdend hoef te doen, zet ik hem op de standaard en in z'n eerste versnelling en draai dan even een kwartslag aan de knop. Het spul moet nog binnenkomen en gemonteerd worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit gaat werken.

En voor het geld hoef ik het niet te laten, want voor 16 euro kan me niet zoveel gebeuren. En 95% van de recensies op Alie is positief, dus ik heb er goede hoop op.

Wordt vervolgd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Davidhund
DL650 berijder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650XTA 2018
Woonplaats: Doorwerth
Contacteer:

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Davidhund »

Ik ben benieuwd!
Ik heb zo'n originele Cobrra Nemo en ben daar redelijk tevreden over.

Het systeem is natuurlijk de simpelheid zelve, dus structureel kan er niet zoveel met een Ali clone mis gaan, lijkt me.

Het werkt, wat mij betreft (maar ik heb eigenlijk geen vergelijkende ervaring) prima, al is het vullen we een beetje een gedoe.
(dat ding is op mijn stuur nooit 100% horizontaal te krijgen :-/) Netjes een druppeltje olie op de O-ringen gedurende 3 minuten.
“Progress, not perfection…”
Gebruikersavatar
Reint
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 27-10-2019, 23:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Winschoten
Contacteer:

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Reint »

Ik heb er ook 1 besteld en hij ligt hier al thuis. Als ik tijd heb en genezen ben van mijn gebroken pols ga ik hem monteren. Het ziet en voelt in ieder geval wel goed.
Groetjes Reint.
:duim: V-Strom 1000
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Iron Horse »

Nou, deze zending heeft wel even tijd nodig gehad om hier in Gendringen te arriveren. 2 annuleringen en dus 3 verzendpogingen. Maar na bijna 7 weken is hij er dan toch. En ik moet zeggen, uitstekende kwaliteit en het doet zeker niet onder voor het origineel. Ziet er eigenlijk exact hetzelfde uit. Alleen de naam is anders. Zal nog even duren voor ik hem heb gemonteerd, maar kwalitatief ben ik al zeer tevreden. Voor die 16 euro heb ik dan wel bijna 7 weken moeten wachten, maar het scheelt uiteindelijk toch zo'n 84 euro :shock: met het origineel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bruur
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 06-04-2012, 10:50
Mijn motor is een: V-strom 650 2019
Woonplaats: Lelystad

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Bruur »

Heb hem er sinds ongeveer november opzitten. Ben er nog steeds tevreden mee. Werkt goed.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
Groeten Ronald.
Gebruikersavatar
FokkeB
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18-08-2019, 12:09
Mijn motor is een: V-strom DL1000 2004
Woonplaats: Wommels

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door FokkeB »

Vorige week ook de Gidibi Nemo ontvangen, iets van € 14,-. Gelijk gemonteerd. Er zitten 2 beugeltjes bij, een korte en lange. Maar die gaat uit van montage aan de spiegelhouder. En daar wil ik hem niet hebben omdat daar aan beide kanten al wat anders zit. Dus bij de bouwmarkt een beugeltje gekocht en op het stuur gemonteerd, naast de kroonplaathouder. Het monteren was gauw gebeurd en toen afgevuld met kettingzaagolie.
De Nemo een halve slag gedraaid, en toen wachten op de olie. Na 5 minuten nog geen drup. Nog een kwartslag en toen liep tie..... leeg....

Jammer, teleurgesteld omdat ie nou al lekte, nog geen kilometer mee gereden! De originele van Cobbra was in de aanbieding bij Louis, dus die maar besteld.
Door omstandigheden nog niet met de motor gereden en afgelopen zondag nog maar eens vullen. Weer een een halve slag draaien en toen drupte er wat olie op de ketting. En het stopte! Wow dat geeft hoop. Glaasje eronder gezet en na 2 uur nog geen drup. Het deksel moet je dus wel echt stevig vastdraaien om het vacuüm te creëren.
Deze week maar eens wat kilometers maken en kijken of de Nemo nog steeds niet incontinent is. Ach, lekt ie dan nog, dan is het jammer van de € 14,- maar nog geen man overboord. De originele van Cobbra kan er altijd nog op.
:duim: :duim:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Iron Horse »

Er zit technisch nul komma nul verschil tussen de echte en de Chinese. Dus ik denk dat je dan toch iets verkeerd hebt gedaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Dendrummer »

Bij mij lekte hij ook leeg, de oorzaak was dat slangetje onder reservoir niet goed vast zat waardoor lucht binnen kwam en daarom leeg loopt.
Nu werkt hij prima,toch maar even 50euries verdient. :duim:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1584
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Motormuus »

50euro verdiend?.. je bedoeld vast 50 euro minder uit gegeven ...

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Gebruikersavatar
FokkeB
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18-08-2019, 12:09
Mijn motor is een: V-strom DL1000 2004
Woonplaats: Wommels

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door FokkeB »

Iron Horse schreef: di 25-05-2021, 20:25 Er zit technisch nul komma nul verschil tussen de echte en de Chinese. Dus ik denk dat je dan toch iets verkeerd hebt gedaan.
Ja, dat denk ik ook. Heb dan alles ook nagelopen, slang zit/zat goed vast, dus dan zou je denken dat het bij het dekseltje iets niet goed zat. Rubbertje even aangedrukt en deksel even met een doekje uitgeveegd. Was niets te zien maar je weet het nooit. Meer kan er ook niet mis zijn aan het systeem.
En dat er (bijna) geen verschil is met de originele en de kloon dat wist ik. Heb zelfs ergens gelezen dat ze uit dezelfde fabriek komen...
:duim: :duim:
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Dendrummer »

Had je hem ook helemaal opgevuld tot en met de o-ring? want anders heb je nog lucht erin. :bye:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
MarkMetEenK
Berichten: 8
Lid geworden op: do 28-02-2019, 12:14
Mijn motor is een: Suzuki, V-Strom 650 Complete edition

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door MarkMetEenK »

Met wat voor type olie vullen jullie het vaatje?
Gebruikersavatar
Bruur
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 06-04-2012, 10:50
Mijn motor is een: V-strom 650 2019
Woonplaats: Lelystad

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Bruur »

Versnellingsbak olie

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Groeten Ronald.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Dendrummer »

Ik ook en werkt perfect. :duim:

Motor op middenstaander zetten,een halve draai aan het reservoir geven motor starten en in zijn eerste versnelling zetten +-3min laten smeren en klaar is kees. :duim:

greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Margon »

Heb nog een rode liggen , nooit gebruikt. iemand interesse
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door 1037cc »

Ja, heb wel interesse. Is het een originele of een Chinees? Handleiding erbij?
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Gebruikersavatar
MarkMetEenK
Berichten: 8
Lid geworden op: do 28-02-2019, 12:14
Mijn motor is een: Suzuki, V-Strom 650 Complete edition

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door MarkMetEenK »

Margon schreef: di 10-08-2021, 19:54 Heb nog een rode liggen , nooit gebruikt. iemand interesse
Daar heb ik ook wel interesse in. Scheelt weer de maand levertijd van alie
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Chinese Cobrra Nemo 2

Bericht door Margon »

Ben iets te snel met antwoord geven. Kan het niet vinden en ga op korte termijn op vakantie :?
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Plaats reactie