Stuur verhogen? Of iets anders?

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HHHH
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07-04-2019, 15:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 "17

Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door HHHH »

Goedemiddag allemaal,

Ik heb nu zo'n goeie 1300 kilometer mijn mijn V-Strom 650 uit 2017 gemaakt en het rijden bevalt mij goed! Het enigste waar ik nog tegenaan loop is dat ik na een goeie 100KM last krijg van mijn schouderbladen/rug. Zodra ik tegen de 200KM zit ben ik blij als ik op mijn eindbestemming ben. In het begin hoopte ik dat dit komt door een nieuwe houden maar na 1300KM en 3/4 weken moet dat lijkt mij toch wel gewend zijn?

Goed om te weten is dat mijn fiets, volgens mij is het 3 cm, is verlaagd. Ik heb er ook nog een verlaagd zadel opzitten om goed bij de grond te kunnen. Voor mijn idee zit ik redelijk ver voorover en leun ik dus best wel veel op mijn armen/schouders. In het begin hield ik denk ik alles te veel gespannen maar dooriets ontspannender te gaan rijden helpt dat nog niet echt.

Zouden stuur verhogers de pijn/branderige gevoel verhelpen? Het lijkt mij dat ik dan meer rechtop zit en er minder druk op komt te staan. Heeft iemand eventueel tips voor een goed setje? Ik meen ergens gelezen te hebben dat het niet meer dan 2 cm kan zijn omdat je anders met de kabels in de knoop kom. Ik kan dit alleen niet meer terug vinden. Op de accessoires lijst van Suzuki staan ze er ook niet bij. Of zijn er betere tips? Het stuur vervangen zie ik nog niet zo zitten en lijkt mij ook niet 100% de oplossing.

Alvast bedankt!
Groeten,
:-)} :-)}
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Dendrummer »

Hoi,
Hier nog een foto van de mijne,de risers komen van Louis.de https://www.louis.de/artikel/lsl-riseup ... 77e75223ab
en dan heb ik de 25/16mm genomen.Je zit dan meer recht op. Let op bij de 35/16mm zijn denk ik de kabels iets te kort want bij de 25/16mm pas het maar juist.Ook fijn is dat je beter bij je contactslot komt. :duim:
image-2018-12-27 (3).jpg
Greetz
Gerard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
HHHH
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07-04-2019, 15:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 "17

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door HHHH »

Dat ziet er opzich wel goed uit! Hij komt zo iets naar boven en naar voren, daar had ik nog niet over na gedacht.

Haha ja dat contactslot.. de TomTom kan nu ook makkelijker aan het stuur natuurlijk :mrgreen:. Ik vind de prijs van deze ook nog enigszins mee vallen!
:-)} :-)}
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Hannes »

Ontspannen zitten, schouders laten zakken èn stuur losjes vasthouden en de neus omhoog zoals BMW rijders dat doen maar die doen dat omdat ze een Beierse motor rijden. Sturen doe je tenslotte vooral met je knieën en je ogen goed gebruiken. Ik in ieder geval en ik ben ook niet de langste:-).
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Deze zijn van LSL, prijzig maar van uitstekende kwaliteit.
lsl-risers.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
HHHH
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07-04-2019, 15:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 "17

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door HHHH »

Ik heb zojuist de LSL RiseUP Stuurklemblokken besteld! Als 2 mensen dezelfde aanraden zal het wel goed zijn. :D

Ik heb nog wel even een vraag uitstaan of het per set is, dat kan ik zo snel niet vinden. Ben ik blind? Weten jullie dat toevallig? Nu maar hopen dat ze snel binnenkomen!

als ik ze binnen heb en geplaatst heb zal ik het resultaat laten weten!
:-)} :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Iron Horse »

Zoiets is altijd per set. Je kunt er niet met ééntje rijden. Spiegels daarentegen (als voorbeeld) zijn soms wel per stuk, daar kun je wel met eentje toe als je dat zou willen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Peerke »

Ik heb dezelfde risers op mijn DL650 uit 2017. De 25/16 versie, 25mm hoger en 16mm naar je toe.
En past inderdaad net, de remleiding zit nu wel op uiterste punt van wat nog kan. De overige kabels geen probleem.
Bevalt prima, zit net wat meer rechtop en relaxed met mijn 1,80 en standaard zadel.
Alleen hoe voorzichtig ik ook was met de zwarte kunststof dopjes in de inbus bouten, van 2 van de 4 dopjes, brak spontaan de bovenkant af en bleef de rest in de bouten zitten. Moest de restanten er even uit wippen met een kleine schroevendraaier. Dan maar zonder die dopjes verder.

Met vriendelijke groeten,
Peer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
HHHH
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07-04-2019, 15:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 "17

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door HHHH »

Ik heb de hierboven genoemde risers afgelopen vrijdag binnengekregen en meteen geplaats. Vervolgens dit weekend zo'n 450 km er mee gereden en dat voelde veel beter aan!

Mn turbelentie is nu alleen terug :roll: ..

Het plaatsen stelde ook niks voor. Geen gezeur met de kabels gehad en het zit er nu ook niet super strak aan. Qua dopjes had ik het mooi gevonden als ze er nog 2 extra bij hadden gedaan. Nu heb ik er 4 van de 6 gevuld. Ach, details!

Ik ben tevreden! Bedankt voor de adviesen! :worship:
:-)} :-)}
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Peerke »

Hmmmmm, wellicht dat turbulentie terug is door hogere stand van de spiegels? :|
Vind dat een bijkomend voordeel van die risers, zie nu meer in mijn spiegels, kijk meer over mijn eigen schouders heen nu.

Met vriendelijke groeten,
Peer
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
HHHH
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07-04-2019, 15:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 "17

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door HHHH »

Ja zou kunnen, de veel genoemde Kawasaki spiegels staan nog op mijn verlang lijstje dus die gaan er binnenkort ook wel komen. Ik had het turbulentie probleem nu opgelost tot de 100km/h ong. door 2 busjes tussen de bovenste 2 bouten te plaatsen. Hij kwam daardoor meer rechtop te staan.

Als eerst gaan die 2 busjes er weer tussenuit en dan kijken wat het scherm doet op alle 3 de standen. Als dat niks is ga ik maar eens op ali zo'n flip ruitje bestellen om te kijken of dat wat is. Ik lees veel over het Givi ruitje maar dat vind ik er eigenlijk niet uitzien.. Als die van Ali bevalt koop ik denk ik een "echte". Ook maar eens proberen zonder ruit, kijken hoe de turbulentie dan is i.v.m. de spiegels.
:-)} :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Eikie »

Rijd eerst eens zonder spiegels. Kost niks en kan je in ieder geval een puntje uitsluiten.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
HHHH
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07-04-2019, 15:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 "17

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door HHHH »

Dat is ook nog iets te testen inderdaad! Maar de anderen komen er toch, iets met "het oog wil ook wat".
:-)} :-)}
Suzuki026
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 07-04-2019, 22:50
Mijn motor is een: Suzuki DL650A L9

Re: Stuur verhogen? Of iets anders?

Bericht door Suzuki026 »

Ik had zo,n ruitje van Ali maar dat is echt helemaal niks, er na 1 rit er weer af gehaald


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie