Voorvork binnenpoten

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Wankelsmitje
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19-06-2018, 20:09
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Voorvork binnenpoten

Bericht door Wankelsmitje »

Mijn Vstrom van 2005 heeft roestplekken op de binnenpoten wat resulteert in lekkende keerringen ,nu heb ik die keerringen al laten vervangen, dus ik denk om de roestputjes te poetsen met panne spons =staalwol met zeep.Verder vond ik op een website van die harmonica rubbers om verdere beschadiging te voorkomen.
Mocht dat allemaal niet helpen moet ik toch maar een paar nieuwe binnenpoten kopen,heeft iemand ervaring met de volgende websites: CMSNL en MSP allebei verkopen ze motoronderdelen online ,CMS vraagt € 261 voor een binnenpoot en MSP € 293.
Bij voorbaat bedankt voor reacties .
Ferry
Moose
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 29-08-2017, 20:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Woonplaats: Overpelt (B)

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Moose »

Kijk eens bij MLM: Tarozzi binnenpoten in promotie, 172.5 Euro i.p.v. 192,5 Euro
Linkje https://www.mlmparts.com/nl/binnenpoot-8afa33.html
One bike ride a day keeps the doctor away
Gebruikersavatar
Pdendrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
Mijn motor is een: DL650 - 2009
Woonplaats: Rijen
Contacteer:

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Pdendrijver »

Je kunt ze ook gewoon opnieuw laten verchromen, lijkt me een verstandigere optie!
Wankelsmitje
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19-06-2018, 20:09
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Wankelsmitje »

Voorlopig rij ik er nog even mee door tot de keerringen het opnieuw begeven .Daarna denk ik wel dat er nieuwe binnenpoten moeten komen,volgens een collega op dit forum zit er een nylon bus in die er niet uit kan ,zodat bij het verchromen die kapot gaat.Bedankt voor de link ,ik zal er eens naar kijken.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Calimero »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de binnenpoten van mijn motor en heb toen bij Hyperpro in Alphen nieuwe binnenpoten met als een bescherming een neopreensok laten monteren.
Daar een prijs opvragen (ook alleen voor de binnenpoten) kan geen kwaad.
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Valetek »

scheelt het echt ? volgende week zaterdag laat ik ook de neopreen hoezen plaatsen ter bescherming
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 29-06-2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Eikie »

Tuurlijk scheelt dat. Wind, water en vuil komen niet bij de keerringen. Alleen heb je geen zicht op vocht achter het rubber. Dat is dan weer een minpuntje
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Tulipan »

Ik zet de motor twee maal per jaar in een goede wax ( veel wind met zout, eiland hè 8) )
Dan neem ik ook de voorpoten mee, bijna negen jaar en nog geen spatje roest :worship:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Jasper08
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19-03-2012, 19:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Jasper08 »

Wankelsmitje,

Ik was inderdaad de collega met de binnenpoot problemen, verchromen is inderdaad voordeliger en soms beter van kwaliteit dan nieuwe binnenpoten.
Ik durfde het echter niet aan om deze poten te verchromen. Het risico was mij te groot tegenover de "besparing". Heb nu nieuwe tarozzi binnenpoten,
Verder alles vervangen voor nieuw, dure ingreep maar is het wat mij betreft wel waard, ik gebruik mijn strom veel en moet helaas veel buiten staan omdat ik geen stalling heb. Maar hij heeft nu 120k gereden en nog nooit ook maar een slag gemist. Verwacht ook dat hij dat de komende 14 jaar nog zo gaat doen eigenlijk. Nu de motor aan het prepareren voor grote reis.

vervangen van keerringen en wachten tot ze weer lek gaan is in mijn optiek zonde van het geld, als je daarna toch de binnenpoten gaat vervangen gooi je het geld van een setje keerringen en voorvorkolie nu weg. Gewoon even alles vervangen, ook de glijbussen. Heb je weer mooie complete set.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Sanscorp »

Als je de tarozzi poten hebt geplaatst ben ik wel even benieuwd of jij ook een tik hebt bij bijv. een klinkerweg of scherp drempeltje. Hoeft niet hard te zijn maar ik heb er dus een tik in zitten.

100% juist gemonteerd.
Jasper08
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19-03-2012, 19:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Jasper08 »

Nee, ik heb geen tik. Maar heb jij ook nieuwe glijbussen en dergelijke gemonteerd dan?
Kan mij ook niet voorstellen dat de tik van de binnenpoot zelf komt als je kijkt naar de constructie.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Voorvork binnenpoten

Bericht door Sanscorp »

Het is echt een tik, alles is (oem) nieuw behalve de buitenpoot en het zit echt in beide poten. Gedemonteerd maken ze dat geluid, zonder veer ook en zonder olie niet.

Zal hem dus of in de cartridge zitten of in de binnenpoot (interne ring met te veel speling?)

Probleem heeft echter nooit gespeeld tot plaatsen van nieuwe buitenpoten van paolo tarozzi.
Plaats reactie