Voorpoten opnieuw laten verchromen

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Jasper08
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19-03-2012, 19:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Voorpoten opnieuw laten verchromen

Bericht door Jasper08 »

Hallo Medestrommers,

Ik heb helaas pitting en dus wat roest op mijn voorvork en wat roest en dus helaas een lekke keerring. (DL650 2004)
Nu zijn er oplossingen voor zoals belgom pollish scotch&bright maar dit zijn maar tijdelijke oplossingen als je het mij vraagt en heb ik binnen de kortste keren weer lekke keerringen.
Nu heb ik een bedrijf gevonden waar ik de poten kan laten slijpen, richten en verchromen alleen ik moet ze kaal opleveren.
Ik heb nu de binnenpoten los van de buitenpoten en alles eraf alleen er zit in de binnenzijde van de poten nog iets en dit lijkt vast te zitten doordat dit gefelst is tijdens productie. (2 soort van sterren en 1 bus met gaten erin (zelfde als in je binnenpoot zitten).
Weet iemand of je dit kunt verwijderen? En zo niet kun je ze dan verchromen met dit erin?

Hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Vriendelijke groet,

Jasper
Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Woonplaats: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Voorpoten opnieuw laten verchromen

Bericht door F2ride2001 »

Kun je aangeven over welk deel je het hebt?
24.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TL1000 forever
Jasper08
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19-03-2012, 19:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Voorpoten opnieuw laten verchromen

Bericht door Jasper08 »

Nee want deze staat hier niet op, het zit in nummer 12.
Jasper08
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19-03-2012, 19:14
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Voorpoten opnieuw laten verchromen

Bericht door Jasper08 »

Voor degene die in de toekomst ook dit idee hebben, er zitten 4 bussen in je voorvork gefelst.
3 feritisch (staal) en 1 kunststof (vermoedelijk Nylon maar is niet zeker). Omdat deze bussen er niet uit kunnen zonder de poten open te draaien heb ik ervoor gekozen ze niet te laten verchromen. Het risico dat de kunststof bus oplost in het chroombad is mij te groot en het opendraaien van de poot zonder de mogelijkheid deze bussen weer te fixeren is het mij niet waard, ik heb dus gekozen om nieuwe poten te kopen.

Bedankt voor de goede hulp,
Plaats reactie