versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekken

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Benalkmaar

versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekken

Bericht door Benalkmaar »

hallo allen,

ik heb het forum afgezocht maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen...

als ik met mijn 2004 V-strom met 9500 km hard optrek en schakel van 1 naar 2 geen probleem, echter van 2 naar 3 blijft de bak hangen, ik kom zeg maar in een extra soort vrij. Als ik dan even wacht dan schakelt ie wel door, het is behoorlijk irritant.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Hij schakelt verder prima en bij rustig optrekken is het probleem er niet.....

hoor graag jullie reacties!
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Redhead »

Staat het pedaal wel diep genoeg gesteld?
Anders zit je regelmatig tussen die versnellingen.
Benalkmaar

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Benalkmaar »

Dat weet ik niet zeker....

Heb je het dan alleen tussen 2 en 3 en nergens anders en alleen bij snel achter elkaar schakelen?

Bedankt voor je reactie!
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Soesko »

Pedaal niet goed afgesteld is een optie. Een te slap hangende ketting wil ook nog wel eens een dergelijk probleem veroorzaken. In enkele gevallen is de berijder zelf de schuldige omdat hij niet goed doordrukt en de motor in een onbedoelde vrij zet (te nonchalant schakelen dus). Misschien draai je onbewust het gasniet voldoende dicht waardoor er druk op de bak blijft staan, dat zou ook nog een optie zijn.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Redhead »

Bij mij was het maar in die enen versnelling. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Wullebolle »

Soesko schreef:Pedaal niet goed afgesteld is een optie. Een te slap hangende ketting wil ook nog wel eens een dergelijk probleem veroorzaken. In enkele gevallen is de berijder zelf de schuldige omdat hij niet goed doordrukt en de motor in een onbedoelde vrij zet (te nonchalant schakelen dus). Misschien draai je onbewust het gasniet voldoende dicht waardoor er druk op de bak blijft staan, dat zou ook nog een optie zijn.
Daar heb ik mezelf ook al op betrapt.
Snel optrekken en in hogere toeren schakelen. Moet je wel heel bewust druk op de schakelpedaal zetten, en hem er dan vanzelf laten invliegen door efkes gas los en tegelijk een fractie koppeling erbij. Doe je het fout met te weinig gas los, dan pakt de volgende versnelling niet.
Ik denk dat een vstrom bak niet echt geschikt is om te schakelen aan hoge rpms ...
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Iron Horse »

Terug naar het tijdperk van dubbel clutchen? Maar zonder dollen, het gebeurt mij ook zo nu en dan en meestal ook tussen 2 en 3. Ik denk dat er niets mis is met de motor of versnellingsbak maar dat het toch a touch of feeling is. Doet hij het ook als je "normaal" rijdt?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Remko »

Iron Horse schreef:Terug naar het tijdperk van dubbel clutchen? Maar zonder dollen, het gebeurt mij ook zo nu en dan en meestal ook tussen 2 en 3. Ik denk dat er niets mis is met de motor of versnellingsbak maar dat het toch a touch of feeling is. Doet hij het ook als je "normaal" rijdt?

Het heeft niets te maken met snel optrekken!! Het heeft er alleen mee te maken dat je snel wilt optrekken en dus ook snel wil schakelen. Alleen loop je dan het risico dat je je pookje net niet ver genoeg naar boven drukt.

Ik ken het probleem en ik heb het zelf nog noooooooooooooooooooit gehad. Ook niet met laks opschakelen van 5 naar 6.....


:oops:


Iets meer nadenken om heel bewust echt goed naar boven door te schakelen, werkt bij mij prima!

8)
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Cplegt »

Klinkt inderdaad erg herkenbaar, ik heb et ook wel eens gehad tussen de 1 en de 2 :oops:
Maar nog nooit van de 5 naar de 6.
Volgens mij is het inderdaad het te snel willen schakelen en em daardoor in de vrij te zetten.....
Gr. Chiel
Benalkmaar

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Benalkmaar »

thanks allemaal, ik heb het pookje iets laten verstellen en tot nu toe geen last meer gehad, volgens mijn dealer zou dit de oplossing kunnen zijn...

Ik wacht het wel even af en in ieder geval bedankt voor het meedenken!
LYNX

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door LYNX »

Je bent niet alleen,heb juist hetzelfde probleem...identiek aan uw eigen beschrijving., heb een vstrom 1000 van 2006
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: versnelling blijft hangen tussen 2 en 3 bij snel optrekk

Bericht door Redhead »

:mrgreen: :-)} :wink:
Plaats reactie