Na autoweg niet meer stationair

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
MarcT

Na autoweg niet meer stationair

Bericht door MarcT »

Ja...wat ik nu weer heb...

Als ik een tijdje op de autoweg heb gezeten, constante toeren in de overdrive, en ik stop, dan loopt hij stationair niet meer lekker:

-> Toeren vallen helemaal terug, terugslagje, motor stopt.

Maar bij normaal gebruik loopt alles prima. Ik kan het probleem wel verhelpen door de stationair-schroef iets op te draaien, maar daan loopt hij veel te snel stationair in normale situaties...

Dit lijkt weer op een probleem waar een dealer uren naar kan gaan zoeken ! :(
Foursat

Bericht door Foursat »

Bij terugslag van de motor (ploffen van de uitlaat) is er meestal sprake van dat er valse lucht wordt aangezogen hier door wordt het brandstofmengsel te arm. Probleem zit meestal in de aansluitrubbers van de Throttle body's. Het kan ook zijn dat de throttle body's niet synchroon meer staan.


DL650 K7 Flexfuel:
Dynojet O2 killer, Remaped for 40% ethanol blend , Powercommander USB, Innovate motorsports wideband lambda contol. Tuned by SF Racing Borne
MarcT

Bericht door MarcT »

Ha, ik heb het gevonden...luchtfilter was aan vernieuwing toe. Heb hem een kleine beurt gegeven en toen liep alles weer als een zonnetje. Dat moet het lcuhtfilter geweest zijn.

Toch bedankt.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Gisteren een K&N filter erin gezet. het viel me op hoe smerig het originele filter was na 6000 km. Heb ik bij mijn SV nog nooit gezien

Op één of andere manier vervuilen de luchtfilters bij de DL nogal snel
MarcT

Bericht door MarcT »

Tja, ik had nog een ander topic over blazen uit de olievul-opening als de motor draait. Ik dacht dat dat niet goed was, maar dat blijkt normaal te zijn. Als je de dop erop hebt dan wordt deze lucht, die overigens heel vet is, want die komt uit het carter, via een oliefiltertje weer in je lucht-box. De lucht komt wel onder je luchtfilter uit (dus die vette lucht hoeft niet nog eens door je luchtfilter), maar...eeh...is wel de kat op het spek binden (of in dit geval; de olie op het luchtfilter binden)... :roll:
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

MarcT

Bericht door MarcT »

Hoi Gerrit. Waardevolle informatie, maar de symptomen zijn toch iets anders dan bij mij.

En alhoewel het vervangen van het luchtfilter het probleem tijdelijk heeft opgelost....HIJ DOET HET WEER ! :(

Als ik een flinke tijd heb gereden, en ik stop dan, dan loopt hij stationair niet meer lekker. Heeft moeite met het toerental, en als ik het gas dichtdraai voorbij het nulpunt, slaat hij af.
(Dichtdraaien voorbij het nulpunt = Als je het gas loslaat, dat is het nulpunt. En dan nog verder dichtdraaien. Zou in theorie niets moeten gebeuren, maar toch...)
Als ik dan een tijdje rustig gereden heb (bijv in de stad), dan loopt alles weer lekker.

Nou, het luchtfilter weer bekeken, maar dat was nog steeds schoon. Bougies bekeken; droog en grijsbruin. Prima dus. Ik heb het vermoeden dat het een van de sensors is...maar waar zitten die krengen ? Ik begrijp dat er al 2 bij de radiator zitten. Er zit er ook nog een onder aan de uitlaat...en ik denk dat er nog wel een paar zullen zitten ergens....
Maar hoe kom je er achter OF er een kapot is ?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Vergeet je luchtmassameter in je Airbox niet.
MarcT

Bericht door MarcT »

Owja...daar zat inderdaad ook nog een sensor ! :roll:
Wat een gedoe met die milieu-eisen !
Plaats reactie