Brandstofpomp defect?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Hans_1400
DL650 berijder
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
Woonplaats: 't Harde

Brandstofpomp defect?

Bericht door Hans_1400 »

Normaal gesproken als ik mijn motor (V-strom 650 uit 2008) op contact zet hoor ik volgens mij de brandstofpomp een aantal seconden draaien, (Of vergis ik me en is dat een ander geluid?) nu heeft mijn motor een tijdje stil gestaan en start niet meer, wanneer ik nu mijn motor op contact zet hoor ik nog wel even dat geluid waar ik net aan refereerde maar dat duurt maar ongeveer een halve seconde. wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Startmotor draait wel goed, dat betekend volgens mij dat het niet de killswitch of de standaardschakelaar is. Correct me if I'm wrong.

Groet Hans
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Brandstofpomp defect?

Bericht door Iron Horse »

Klopt allemaal, maar het kan ook nog de koppelingsschakelaar bij de koppelingshendel zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Brandstofpomp defect?

Bericht door Soesko »

Als je startmotor rond gaat dan zijn het niet de veiligheidsschakelaars (koppeling, zijstandaard) die kapot zijn. Wat voor benzine zat erin toen je de motor wegzette? De E10 heeft de neiging om snel te verouderen, waardoor de brandstofpomp en injectors vast gaan zitten. Als jouw motor geruime tijd niet gebruikt is dan zou dat het probleem kunnen zijn. Als je de motor langere tijd weg zet, dan kun je de tank beter vullen met de E5 of nog beter de Aspen en hem af en toe even laten lopen om pomp en injectors gangbaar te houden. Eigenlijk is het sowieso beter om altijd de E5 te tanken. Ik zou eens beginnen met de pomp eruit te halen en die te controleren door hem buiten het circuit om op de 12 volt aan te sluiten.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Brandstofpomp defect?

Bericht door Dendrummer »

Controleer ook even de zekeringen dat is snel gebeurt.

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Brandstofpomp defect?

Bericht door Tulipan »

Na 13 april geen feed back meer gehad...... 8)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie