Diversen

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Diversen

Bericht door Dascher » di 09 apr 2019, 12:18

Nieuw hier en gelijk wat vragen natuurlijk.
Ik zal bij het begin beginnen.
Toen we hem kochten was net de koppelingskorf vervangen door een ander merk/ modificatie.
Hij stonk erg naar benzine en liep 1-12.
Naar Hoegee geweest daar op de testbank afgesteld, k&n luchtfilter schoongemaakt en nieuwe bolhoofdlagers gezet.
Loopt heel mooi nu, trekt super en nu 1-16/17
Wat moest er nog gebeuren?
Nieuwe schijven/blokken-gedaan
Nieuwe ketting tandwielen,en rubber blokken-gedaan
Achterbrug verwijderd en lagers gesmeerd, linksysteem ook gesmeerd .
Wielagers en kettingdrager tandwiel vernieuwd.
Cobra smeersysyeem gemonteerd.
Nu komt het, koppelingscilinder eraf gehaald, dit gaat erg moeilijk omdat de pen in de cilinder blijft zitten.
Terug gemonteerd met afstandbusje om de pen heen.
Motor starten voor proefrit, olie zeikt eruit bij de koppelingspen.
Wat doe ik fout?
Heb al een nieuwe keering besteld maar ik snap het niet zo, hoor het wel groet Herbert
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4476
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Diversen

Bericht door RedStrom » di 09 apr 2019, 20:37

Cilinder goed terug gedrukt en klodder vet er aan voor de betere afdichting?
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Diversen

Bericht door Dascher » wo 10 apr 2019, 05:54

Tuurlijk dat doe ik altijd, ook met de remmen :duim:

Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Diversen

Bericht door Dascher » wo 10 apr 2019, 05:55

Het is trouwens motorolie, om geen verwarring te krijgen.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4476
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Diversen

Bericht door RedStrom » wo 10 apr 2019, 21:17

Keerring zal het dan zijn. Heb ik ook gehad.
Na veel second opinions bleek dat het blok niet uit elkaar hoeft en is die tijdens een grote (kleppen-)beurt vervangen.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Diversen

Bericht door Dascher » wo 10 apr 2019, 22:01

Nou de oorzaak is gevonden en opgelost, bleek omdat ik de stift niet uit de koppelingzuiger kreeg , met het terugzetten(dat moet dan scheef anders past het niet) de keering naar binnen heb gedrukt.
Ik kon hem ook zien maar snapte het niet goed, nieuwe keering er tegen aan gedrukt maar was er al niet zo blij mee, starten weer olie, shit alles weer uit elkaar.
Blijkt dat er een soort plaat zit die je dan weg kunt halen ,oude keering eruit gefreubeld en nieuwe erin getikt,starten dicht :worship: :worship:
Nu storing F1 opzoeken en dan kan er mee gereden worden.

Foto's voor de liefhebber

https://myalbum.com/album/xlseBoEwrc7W

Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7071
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Locatie: Oud Beijerland

Re: Diversen

Bericht door Eikie » wo 10 apr 2019, 22:19

Goed bezig Herbert
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin

Margon
Berichten: 999
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Locatie: s`Gravendeel

Re: Diversen

Bericht door Margon » do 11 apr 2019, 12:12

Top Herbert , Handige foto serie erbij gemaakt :duim:
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel

Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Diversen

Bericht door Dascher » vr 12 apr 2019, 06:54

Morgen moet hij rijden, als ik het goed begrepen heb de rood/witte draad verbinden met de zwarte/gele van de diagnozestekker met lopende motor?
Dan storing uitlezen en dan uit zetten met de killswich om te wissen?

Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 16 nov 2018, 17:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTREME
Locatie: Lanaken (Belgie)

Re: Diversen

Bericht door Dendrummer » vr 12 apr 2019, 13:18

Kijk naar het filmpje hier wordt netjes alles uitgelegd. :duim:


Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken


Greetz
Gerard

Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Diversen

Bericht door Dascher » vr 12 apr 2019, 22:10

Nou hij doet het , dank voor de hulp inderdaat in de dealer mode constand de melding C 44 dus de lambda sonde, deze ook nog gedemonteerd en schoongemaakt maar het mag allemaal niet baten.
Maar hij loopt er wel gewoon op, dus iemand nog tips voor dit probleem ?
Verder reed hij al heel goed maar nu met de nieuwe ketting,tandwielen, rubbers van de kettingdrager en alle wiellagers, heeeeel strak stuurwerk :worship: :worship:

Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Diversen

Bericht door Dascher » zo 14 apr 2019, 07:55

Andere besteld bij Boonstra , 30 euro met een maand garantie.

Dascher
Berichten: 38
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 05:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2005

Re: Diversen

Bericht door Dascher » vr 19 apr 2019, 18:49

Zojuist gemonteerd, storing weg :duim:

Plaats reactie